Uvođenje medijske pismenosti

petak, 11. travnja 2014.
Uvođenje medijske pismenosti

Na UNESCO-ovoj je internetskoj stranici odnedavno obavijest o prvom Europskom forumu za medijsku i informacijsku pismenost, dvodnevnoj konferenciji koja će se održati u UNESCO-ovu sjedištu u Parizu od 27. do 28. svibnja ove godine. Suorganizatori su konferencije Europska komisija, Autonomno sveučilište Barcelona i drugi partneri.

Svijet premrežen medijima

MedijiLjudi 21. stoljeća žive u digitalnom, povezanom i medijima premreženom svijetu, navodi se u obavijesti. Mediji su posrednici u kulturnoj i religijskoj razmjeni, njegovanju miru među narodima te u naporima da se iskorijeni nepravda. Svim su građanima njihovim korisnicima potrebni novi tipovi kompetencija, prije svega medijska i informacijska pismenost (MIL). Stoga je nužno uključiti medijsku i informacijsku pismenost u obrazovanje za sve.

Europski forum za medijsku i informacijsku pismenost okuplja stručnjake, učitelje, medije, informacijske i tehnološke znalce, industriju, škole, istraživače, zaklade, udruge građana te političke i regulatorne mjerodavne institucije radi promicanja medijske i informacijske pismenosti u Europi i svijetu. Jedan je od temeljnih ciljeva Foruma doprinos uključivanju medijske i informacijske pismenosti u europske školske kurikulume.

Učinkovita uporaba informacija

Prema studiji „Vrednovanje kriterija za razinu medijske pismenosti”, dokumentu o konceptu medijske pismenosti i razumijevanju načina na koji je valja vrednovati izrađenom za Europsku komisiju 2009. godine, medijska se pismenost može definirati kao sposobnost pojedinca da samostalno i kritički tumači opseg, bit, vrijednost i učinke djelovanja medija u njihovim raznovrsnim oblicima. Slično tomu, informacijska se pismenost odnosi na sposobnost snalaženja pojedinaca u informacijskoj bujici, na učinkovitu uporabu informacija, ali se u pravilu veže za koncept cjeloživotnog učenja.

Nakon višegodišnjeg praćenja medijske pismenosti u 27 država EU-a (bez Hrvatske), konzorcij EMEDUS, skupina organizacija i stručnjaka za medijsku pismenost, izradio je za potrebe Europske komisije popis preporuka namijenjenih uključivanju medijske izobrazbe u kurikulume obveznog školskog obrazovanja o kojemu će se raspravljati na konferenciji u Parizu. Komisija još od početka ovog stoljeća potiče pokušaje uvođenja medijske izobrazbe u obrazovne kurikulume.

I u Hrvatskoj medijska pismenost postaje sve važnija. Prije dva mjeseca u Hrvatskom je saboru održana tematska sjednica o medijskoj pismenosti. Tijekom rasprave izrečeno je mnogo različitih stajališta o načinima uvođenja medijske pismenosti u osnovne i srednje škole te u obrazovanje učitelja i nastavnika. Svi su se ipak složili u jednome – u Hrvatskoj je nužno obrazovanje za medijsku pismenost u 21. stoljeću i treba ga uvesti u nacionalne obrazovne kurikulume.

Vezani članci
Školski portal: Vrijeme je za 'male podatke'

Vrijeme je za 'male podatke'

(Veliki podatci je termin koji se koristio da bi se…

Školski portal: Aplikacije za anonimu prijavu nasilja

Aplikacije za anonimu prijavu nasilja

Dvije su aplikacije prilagođene dvjema dobnim skupinama, odnosno djeci i…

Školski portal: Boja vatre i krvi, života i smrti

Boja vatre i krvi, života i smrti

U tehnološkom smislu, boje su proizvodi kemijske industrije namijenjeni bojenju…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Proglašeni ovogodišnji „Splitski pupoljci“

Proglašeni ovogodišnji „Splitski pupoljci“

Ovogodišnji su „Splitski pupoljci“ Mirja BIOČIĆ,…

Školski portal: Mića ribarska fešta

Mića ribarska fešta

Priredba je promovirala lokalne običaje, a…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…