Pljesak molim
POGLED U UČIONICU ■ OTVARAMO VRATA KREATIVNOG KUTKA
OŠ Davorina Trstenjaka iz Hrv. Kostajnice ima talentirani 2. a
objavljeno: 9. ožujka 2016.

Svaki tjedan mijenjamo Tjedna zaduženja i svaki učenik, svaki tjedan ima novo zaduženje; pa tako imamo učiteljičinog pomoćnika, redara, učenika zaduženog za čistoću razreda, poštara, djelitelja radnog i ispitnog materijala, učenika zaduženog za pisanje datuma, učenika koji uređuje pano….

Polica s mapama, glazbalima, ispitnim materijalima i sl. otvorena je i dostupna te, kada nam nešto treba to nam donesu djelitelj i učenik koji taj tjedan pomaže svima.

Svatko zna svoje zaduženje za taj tjedan i nema zabune što je čiji posao.

Kada smo uspješno organizirani tada možemo raditi i na različitim projektima, pa smo se  ove godine prihvatili dva zanimljiva projekta:  Uloga terapijskog psa u razrednom odjelu i   Tragovi prošlosti i stope sadašnjosti.

Prvi projekt dio je velikog i zahtjevnog Projekta na razini Sisačko-moslavačke županije, odobren i podržan od nekoliko Ministarstava, a voditelj Projekta je Društvo Naša djeca Sisak. Dva certificirana terapijska psa dolaze jednom mjesečno u naš odjel i provode vrijeme s učenicima, ponekad dva, a ponekad i četiri školska sata. Za taj nastavni dan potrebna je drugačija priprema učitelja; dinamika rada je drugačija i potrebno je balansirati između nastavnih sadržaja i prisutnosti pasa u odjelu. Psi osjete eventualne poteškoće djece, prilaze takvim učenicima i mirno sjede pokraj njih. Učenici su vidno smireniji. Tako ostvarujemo i odgojne zadaće; učenici uče kako se treba odnositi prema psima, a kako dijeliti ljubav prema psićima s ostalim učenicima, da se nitko ne osjeća uskraćen ili ugrožen.

Drugi Projekt ostvarujemo u našoj „Tajnoj istraživačkoj bilježnici“ kako su je učenici nazvali. U bilježnicu povremeno zapisujemo riječi koje se koriste u narodu, a pristigle su u naš mali grad iz mnogih krajeva Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a nisu dio hrvatskog standardnog jezika.  

Pronađemo vremena i za različite zabavne aktivnosti koje povezujemo s nastavnim sadržajima. Proširujemo svoja znanja i „brusimo“ vještine. Nedavno smo priredili izložbu novca koji se koristi i koji se prestao koristiti u nekim državama. „Zvijezda“ izložbe je bila novčanica iz 1917. godine koja se koristila u našim krajevima za vrijeme Austro-ugarske monarhije. Sve je započelo obradom nastavnog sadržaja vezanih uz jedinice za novac. Učenici su počeli spontano donositi različite novčiće od kuće i pokazivali ih ostalima. Tako smo došli na ideju o postavljanju izložbe. Učenici su kod kuće nacrtali zastave, a na satu dodatne nastave matematike, uz moje minimalne intervencije, složili izložbu. U posjet su nam došli učenici ostalih odjela i zainteresirano su okretali novčiće kako bi vidjeli što je na njima, odakle potječu i kada su napravljeni.

Povodom Valentinova iskoristili smo naš poštanski sandučić te smo pripremili srca s prijateljskim porukama. Da bi nam  čitanje poruka bilo zanimljivije, izrezali smo ih u puzzle te ih drugi dan slagali i odgonetavali tko je kome napisao poruku.

Nastojim osluškivati djecu i njihove želje usmjeriti u stvaralačku aktivnost koju ćemo povezati sa životom i sadržajima koje obrađujemo. I to je to! Uspjeh svake takve aktivnosti odražava se u veselim licima i radosnom žamoru, a često i rečenicama poput ove:

„Učiteljice, kako je danas vrijeme brzo prošlo!“

…………………..

Učiteljica Lidija PRPIĆ