Trodnevna konferencija održana je u Aleksinačkoj gimnaziji, a sudionici konferencije su bili okupirani temama: Predavanja iz metodike i didaktike nastave fizike u srednjim školama ■ Stručni radovi u okviru poster sekcije ■ Predavanja iz raznih dijelova fizike i astronomije ■ Primjeri dobre prakse nastavnika ■ Okrugli stol o iskustvima iz regije u primeni IKT-a u nastavi fizike ■ Predstavljanje novih udžbenika iz fizike za srednje škole ■ Školski eksperiment u nastavi fizike ■ Nove nastavne tehnologije i primjena IKT-a u nastavi fizike ■ Prezentacija izabranih učeničkih radova.
Ove godine na konferenciji je bilo prisutno dvanaest nastavnika fizike iz hrvatske: Melita Sambolek (Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec), Dubravko Kukolja (Graditeljska, rudarska i prirodoslovna škola Varaždin), Anica Hrlec (Srednja škola Vrbovec), Tatjana Roginić (Zdravstveno učilište Zagreb), Goran Pintarić (Antun Mihanović Slavonski Brod) te Hrvoje Negovec, Zdravka Suća, Ognjen Budimlija, Damir Pavlović i Marinko Srdelić (I. Tehnička škola Tesla Zagreb). Pridružili su im se i kolege dr. sc. Ivica Aviani i Hrvoje Mesić.
Na konferenciji su vrlo aktivno sudjelovali Ivica Aviani s temom „Računalo kao mjerni uređaj“ ■ Dubravko Kukolja: „Pokusi rotacije tijela“ ■ Anica Hrlec: „Kurikulum fizike u sklopu Cjelovite kurikularne reforme u Republici Hrvatskoj“ ■ Hrvoje Mesić: „Nevjerojatno ubrzanje i radionica – Matematika gibanja“ te Melita Sambolek u poster sekciji na temu pokusa u nastavi fizike.
Hrvoje Mesić Melita Sambolek dr. sc. Ivica Aviani
……………………………………
Na ovoj konferenciji o položaju fizike u srednjim školama održan je Okrugli stol o iskustvima primjene IKT-a u nastavi fizike. Sudionici iz Makedonije, Bugarske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Hrvatske izmijenili su svoja iskustva o primjeni modernih tehnologija u nastavi fizike: računala, pametnih ploča, mobitela, prikaza pokusa i simulacija putem istih.
Zaključak je da su moderne tehnologije poželjan sudionik nastavnog procesa na način da održavaju nastavu fizike zanimljivom, pomažu kod prikaza pojava koje je teško u razrednom okruženju prikazati pokusom te mogu poslužiti za istraživanja u nastavi. No, upotrebljavaju li se na nepravilan način bez potrebne motivacije učenika, neće doći do željenih rezultata ako je njihovo korištenje u nastavi pasivno.
Konferencija je poslužila kao mjesto izmjene iskustava između učesnika i izmjene dobre nastavne prakse. Dogovorene su i nove suradnje između učesnika. Domaćini su pokazali veliko i srdačno gostoprimstvo. ŠKOLSKA KNJIGA prepoznala je vrijednost ove konferencije i sponzorirala putovanje nastavnicima iz Hrvatske.
……………..
Voditeljica Nastavne sekcije Hrvatskog fizikalnog društva
Anica Hrlec, prof.