Savjeti stručnjaka
ŠTO MOŽEMO NAPRAVITI PO TOM PITANJU?
Zašto učenici ne pišu domaću zadaću
objavljeno: 13. travnja 2016.

Međutim, ne čujemo kako naše učionice učiniti otpornima na izgovore koje učenici navode kada ne napišu domaću zadaću. Čini se da smo bespomoćni po pitanju angažmana učenika u pisanju domaćih zadaća.

Što doprinosi otporu koji učenici pružaju pisanju domaće zadaće? Kako možemo potaknuti učenike ne samo da pišu, nego i da uče iz domaće zadaće?

Da bih odgovorio na ta pitanja, pročitao sam mnogo istraživačkih članaka. Fokusirao sam se na intervjue i ankete provedene s učenicima koje su imali problema s pisanjem domaće zadaće (da bih identificirao “okidače”).

Također, koristio sam podatke iz učionica s visokim postotkom završavanja zadaće (da bih identificirao navike učenika koji završavaju domaću zadaću).

NUDIMO 6 RAZLOGA, PODUPRTIH ISTRAŽIVANJIMA, ZBOG KOJIH SE UČENICI ODUPIRU PISANJU DOMAĆE ZADAĆE – I SAVJETE O TOME KAKO IH PREVLADATI.

Učenici se odupiru domaćoj zadaći ako:

■ ČINJENICA BR. 1 ■ Ako je potrebno previše vremena za pisanje domaće zadaće.

U istraživanju provedenom među više od 7000 učenika (prosječne dobi od 13 godina), ustanovljeno je da se učenici opiru pisanju zadaće kada je za njezino završavanje potrebno više od 60 minuta. Uz to, na temelju standardiziranih testova, više od 60 minuta domaće zadaće nije značajnije utjecalo na rezultate testova.

SAVJET ■ Recite učenicima da tjedan dana mjere koliko im treba da završe domaću zadaću. Iskoristite rekordno vrijeme da biste postavili učenicima vremenski cilj za završavanje domaće zadaće. Kada nađete prihvatljiv vremenski okvir, to će učenicima omogućiti da se više fokusiraju na sam zadatak.

■ ČINJENICA BR. 2 ■ Ako ne shvaćaju koja je vrijednost pisanja domaće zadaće.

Učenici pogrešno vjeruju da domaća zadaća ima samo akademsku vrijednost. U studiji u kojoj je sudjelovalo 25 učitelja pokazalo se da se način na koji učitelji koriste domaću zadaću proteže iznad tradicionalne prakse akademskog sadržaja. Na primjer, 75 posto tih učitelja izvještava da je domaća zadaća učinkovit alat (za mjerenje motivacije za učenje, samopouzdanja i sposobnosti da se preuzme odgovornost).

SAVJET ■ Recite učenicima koja je viša svrha domaće zadaće. Otkrijte im da ima i kratkoročne (utjecaj na konačnu ocjenu iz predmeta) i dugoročne koristi (poboljšava životne vještine). Identificirajte specifične dugoročne koristi domaće zadaće kojih učenici možda nisu svjesni, poput organizacije, upravljanja vremenom i postavljanja ciljeva.

■ ČINJENICA BR. 3 ■ Ako se koristi isti tip zadatka za sve.

U istraživanju provedenom među 112 studenata otkriveno je da učenici pokazuju zanimanje za različite vrste domaće zadaće. Na primjer, 62 posto studenata je zadovoljno online zadacima (taj format pruža neposredne povratne informacije i omogućuje višestruke pokušaje), dok je 41 posto studenata zadovoljno tradicionalnim zadacima na papiru (format koji je studentima najpoznatiji).

SAVJET ■ Procijenite koji je stil učenja vaših učenika. Diferencirajte domaću zadaću da biste udovoljili interesima učenika i njihovim preferencijama učenja. Razmislite o tome da odgovornost za diferencijaciju stavite na učenika. Na primjer, zamolite učenike da osmisle svoju metodu za prakticiranje ključnih termina.

■ ČINJENICA BR. 4 ■ Ako povratne informacije nisu uključene.

Važno je priznavanje pokušaja da se zadaća napravi. Istraživanje provedeno na 1000 učenika pokazuje kako učenici žele da se uzme u obzir njihov pokušaj i završavanje domaće zadaće (a ne samo priznanje ispravnosti zadaće).

Također, učenici žele da učitelji pohvale njihov trud u pisanju domaće zadaće. U istraživanju provedenom na 180 učenika gotovo polovica ih se složila da im je učiteljevo priznanje da su “napravili dobar posao” vrlo važno.

SAVJET ■ U ocjenjivanje domaće zadaće uključite bodove za završavanje zadataka. Uz to, uključite povratne informacije za domaću zadaću u plan lekcije. Jedan od primjera je da s učenicima identificirate obrasce domaće zadaće (njihove problematične dijelove i uspjehe). Drugi je primjer da učenicima pružite priliku da usporede svoje odgovore u zadaći s odgovorima svojih kolega (učenik može ispraviti ili promijeniti odgovore pri dobivanju povratnih informacija).

■ ČINJENICA BR. 5 ■ Ako domaća zadaća nije uključena u proces pripreme za ocjenjivanje.

Učenici žele da ih zadaća pripremi za ocjenjivanje. U anketi je 85 posto učenika reklo da bi češće završavalo zadaću kada bi materijal bio korišten na testovima i ispitivanjima.

SAVJET ■ Dopustite učenicima da za domaću zadaću izaberu po jedno pitanje iz svake lekcije koje žele vidjeti na testu. Stavite pitanja učenika u kutiju i odaberite 3-4 pitanja koja ćete uključiti na svakom ispitu ili ispitivanju.

■ ČINJENICA BR. 6 ■ Ako učenici nemaju plan za domaću zadaću.

Ne čudi da nedostatak plana za pisanje domaće zadaće povećava vjerojatnost da će učenik završiti zadaću. U intervjuima sa srednjoškolcima 43 posto učenika koji su završili cijelu domaću zadaću reklo je da je imalo neki plan. Njihov plan za domaću zadaću sastojao se od vremena potrebnog za pisanje zadaće, poštivanja rokova i dnevnih rutina. Iznenađuje to da učenici s planom završavaju domaću zadaću iako im se zadatak ne sviđa.

SAVJET Pomozite učenicima razviti plan pisanja domaće zadaće. Na primjer, možete im pokazati dobre i loše primjere, ponuditi predloške ili potaknuti učenike da koriste aplikacije koje pomažu pratiti procedure planiranja domaće zadaće.

……………………..

Napomena:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com

 

 

apišu domaću zadaću.