Školstvo u medijima
ŠKOLSTVO i TEHNOLOGIJE
Učenici i nastavnici (ne) mogu biti prijatelji na fejsu
objavljeno: 29. travnja 2016.

– Mome sinu bilo je jako neugodno kad je dobio zahtjev za prijateljstvo od svoje razrednice.
“Isuse, pa što ću sada? Ako prihvatim, vidjet će sve što pišem, ako ne prihvatim, zamjerit će mi” – dvoumio se sin. Djeci se to ne sviđa jer to doživljavaju kao neku vrstu kontrole i pritiska. Ja se nisam miješala. Sva djeca u višim razredima osnovne škole imaju Facebook i nastavnici im, s jedne strane, o takvom druženju govore negativno, a s druge im šalju pozive za prijateljstva. To djecu zbunjuje – komentira mama.

  • MOŽE – ALI, SAMO BIVŠI UČENICI

Zahtjev za prijateljstvom od svojih profesora dobila je i kći studentica, jedan je prihvatila, drugi ignorirala.
Starija djeca to lakše rješavaju, oni imaju neke svoje kriterije i prema njima reagiraju – kaže mama te naglašava kako misli da nastavnici ni na jednoj razini obrazovanja svoje učenike, odnosno studente ne bi trebali dodavati na društvene mreže kao prijatelje. – Nemaju tamo što tražiti, to jednostavno nije prostor za njihovu komunikaciju.
Bivši predsjednik udruge “Nastavnici organizirano” Dalibor PERKOVIĆ čudi se žalopojkama roditelja jer češće učenici nastavnicima šalju pozive za prijateljstvo.
Neki nastavnici otvorili su profile koji su namijenjeni samo učenicima, drugi ih odbijaju, svatko se ponaša kako misli da treba. Ja za prijatelje prihvaćam samo bivše učenike. Ne mogu komentirati postupke drugih, mogu samo za sebe reći da nikada svom učeniku ne bih poslao zahtjev za prijateljstvom na FB – tvrdi Perković.
Miljenko HAJDAROVIĆ godinama radi kao profesor povijesti, politike i sociologije u srednjoj školi u Čakovcu, a u nastavi se koristi internetom pa i društvenim mrežama, kako bi učenicima olakšao i učenje učinio zanimljivijim.

  • BAREM JEDAN PROFIL

Smatram da internet ima potencijal za neformalno učenje i da nastavnici moraju iskoristiti mogućnosti Facebooka. Velika većina učenika već od osnovne škole ima barem jedan profil na Facebooku. Ako se nastavnici na Facebooku ponašaju profesionalno, onda ga mogu koristiti za obrazovanje. Važno je jasno odrediti norme ponašanja jer su, nažalost, sve češći slučajevi anonimnih i zlonamjernih prijava policiji ili prosvjetnoj inspekciji – kaže Hajdarović.
Da učenici i nastavnici ne trebaju biti prijatelji na Facebooku smatra sveučilišna profesorica Mirjana NAZOR. Pod pojam prijateljstva, kaže, danas se guraju svi odnosi u kojima bi moralo postojati razumijevanje, uvažavanje, poštovanje i doza tolerancije. Virtualna prijateljstva nastavnika i učenika, posebno ako nastavnik učini prvi korak, nisu joj prihvatljiva.
To je vrlo, vrlo problematično i pitam se koji su motivi. Jednako je problematično i opasno u bilo kojoj dobi djece, od osnovne škole pa do fakulteta. Na nastavnim vijećima treba razgovarati o toj pojavi koja ne mora biti nužno loša, ali može loše završiti – kaže M. Nazor, dodajući da ni roditelji ne bi trebali biti Facebook-prijatelji svojoj djeci.

  • ANKETA – VEĆINA JE ĐAKA ZA FB-DRUŽENJA S NASTAVNICIMA

U dvije internetske ankete koje je proveo M. Hajdarović o FB-prijateljstvu nastavnika i učenika sudjelovala su 233 nastavnika i 253 učenika srednjih škola.
Od ispitanih nastavnika 97 % članovi su Facebooka, a 89 % ih smatra da zbog takve komunikacije s učenicima neće imati problema.
Od ispitanih učenika više od polovice za prijatelje ima svoje nastavnike. U obrazovne svrhe s učenicima na Facebooku komunicira 70 % nastavnika, a 57 % učenika smatra da je prijateljstvo s nastavnikom poželjno.
Zanimljivo je da 63 % učenika misli da nastavnik ne treba reagirati ako učenik objavi neprimjeren sadržaj. [ IZ DRUGIH MEDIJA | upisi.weebly.com ]