Savjeti stručnjaka
SJAJNI POJEDINAČNI UČITELJI ČINE ŠKOLU DOBROM
Učiteljska učinkovitost ovisi o školskom ozračju
objavljeno: 21. kolovoza 2019.

…pomažu dobrim učiteljima da budu učinkoviti, za razliku od škola s lošim školskim ozračjem koje može unazaditi i najbolje učitelje.

Učinkoviti učitelji mogu unaprijediti pozitivno školsko ozračje vlastitim sposobnostima pa su, na neki način, školsko ozračje i učiteljska učinkovitost poput jajeta i kokoši – pitamo se što je bilo prvo.

Neovisno o tome, iako je istraživanje napokon dokazalo da je učiteljska učinkovitost izravno i uzajamno povezana sa školskim ozračjem, The Seventy Four naglašava koliko je teško točno znati kako stvoriti pozitivnije ozračje.

„Donositelji odluka u obrazovnoj politici mogu razmotriti dodjeljivanje vremena i novca učiteljima da surađuju, nadgledaju učionice i mentoriraju – iako nije jasno hoće li ti pristupi biti isplativiji od, recimo, povećanja učiteljskih plaća ili smanjivanja veličine razreda“, navodi The Seventy Four.

Drugi pristupi koji utječu na pozitivno školsko ozračje, iznosi se u članku, jesu usmjerenost k restorativnom pravu i davanje više prostora ravnateljima da uređuju učiteljsku radnu snagu u svojim školama.

Raspravljajući o ulozi ravnatelja, u članku se naglašava da bi se i cjelokupan proces zapošljavanja, osposobljavanja i vrednovanja ravnatelja također mogao uvelike poboljšati.

Drukčije kazano: „Iako postoji dobar razlog vjerovati da nijedan učitelj nije otok, puno se manje zna o tome kako stvoriti školske zajednice radi unaprjeđivanja učitelja i poticanja da zažele ostati“.

The Seventy Four proziva donositelje odluka u obrazovnoj politici da bolje shvate ono što djeluje i ono što ne djeluje, ne smatrajući da skupina sjajnih pojedinačnih učitelja čini školu dobrom.

………………….

NAPOMENA:

  • The Seventy Four američki je neprofitni internetski portal koji pokriva američko obrazovanje. Priče koje objavljuje potvrđene su istraživanjem, stručnim pristupom i iskustvom. Njegova je misija „voditi poštenu i na činjenicama utemeljenu raspravu o tome koju izobrazbu zaslužuje 74 milijuna američke djece do 18 godina starosti“.
  • Izvori: the74million.org | educationworld.com