Savjeti stručnjaka
SAMO KORISNI SAVJETI
Kako preurediti učionicu za svrhovito korištenje tehnologije
objavljeno: 26. kolovoza 2016.

Iako ne možete kontrolirati svaki aspekt svoje učionice, možete osmisliti prostor koji uspješno spaja tradicionalno učenje i učenje 21. stoljeća.

S pomoću ovih savjeta stvorite efikasnu, tehnološki utemeljenu učionicu koja pospješuje suradnju, istraživanje i produktivnost.

 …………………….

Nacrtajte shematski plan svoje učionice

Osmišljavanje ili proučavanje shematskog plana učionice olakšat će vam da skicirate i definirate prostor za učenje, a u isto vrijeme možete planirati gdje će tehnologija biti unutar učionice.

Kad uvodite tehnologiju u svoju učionicu, važno je uzeti u obzir sljedeće:

LOKACIJA UTUČNICA: Na ta mjesta postavite računala ili druge uređaje koji trebaju struju. Pripazite na produžne kabele jer mogu biti opasni – učenici se mogu spoticati o njih.

PROZORI: Previše prirodnog svjetla može stvoriti odsjaj na ekranima računala. Razmislite o tome da smjestite računala u dio učionice u kojem nema prozora.

TRADICIONALNA MJESTA: Imaju li dijelovi učionice u kojima planirate prostor za čitanje ili na kojima će grupe učenika moći zajedno raditi na nekoj aktivnosti mjesta za računala ili punjače? To može takva mjesta za učenje učiniti zabavnijima i još više angažirati učenike.

Ti detalji pomoći će vam da osmislite uspješan plan učionice, dovodeći tehnologiju u prvi plan, a da ne izgubite iz vida najvažniji aspekt dizajna učionice – stvaranja udobnih mjesta za učenike.

……………………..

Napravite plakate s pravilima i postavite ih na vidljiva mjesta

Tehnološki utemeljena učionica trebala bi imati jasno izložena pravila. To je posebno važno za učitelje s mlađim učenicima ili djecom koja nisu upoznata s korištenjem tehnologije u učionici i treba ih podsjetiti na ono što je prikladno, a što nije.

Evo nekoliko jednostavnih pravila koja možete staviti na plakate:

PRAVILA VEZANA UZ PRETRAŽIVANJE INTERNETA: Specificirajte mogu li učenici koristiti određenu internetsku stranicu za istraživanje neke tematike ili napišite detaljne upute za sigurno korištenje Googlea.

UPOTREBA MOBITELA: Mobiteli mogu biti vrijedan edukacijski alat. Ako dopuštate svojim učenicima da donesu svoje mobilne uređaje u učionicu, osmislite jasne smjernice o tome kad i kako učenici mogu koristiti mobitele.

PRAVILA VEZANA UZ UPOTREBU DRUŠTVENIH MEDIJA: Služite li se Twitterom ili Facebookom u svojoj učionici, podsjetite učenike kako da sigurno koriste te platforme. Uključite razne društvene simbole ili slike da bi plakati privukli dječju pozornost.

PRIJEDLOG ZA WEB STRANICE: Ohrabrujte učenike da koriste niz zabavnih i edukativnih web stranica tijekom slobodnog vremena.

Neke od stranica koje možete uključiti na svoj plakat su:

……………………..

Kombinirajte online i offline resurse

Imate li područje za matematiku ili razrednu knjižnicu? Učinite te prostore interaktivnima uz pomoć tehnologije. Postavljanje laptopa ili tableta na raznim mjestima u učionici, umjesto na samo jednom mjestu namijenjenom za računala, pokazuje učenicima da se tehnologija može uspješno koristiti na više načina ili mjesta.

Na primjer, držite jedan laptop u razrednoj knjižnici. Učenici ga mogu koristiti da bi „odjavljivali“ knjige koje planiraju čitati kod kuće ili negdje drugdje u učionici. Taj laptop može također se koristiti i za vođenje učeničkih blogova i pisanje objava.

……………………..

Izgradite stanice za punjenje i odjavljivanje

Stvorite prostor u svojoj učionici za napajanje uređaja – to je mjesto na kojem učenici mogu odložiti svoje iPadove, elektroničke čitače i slično kada ih ne koriste. To osigurava da ti alati budu napunjeni svaki dan.

U području za punjenje uređaja možete napraviti i područje za odjavljivanje. Tu učenici mogu pribilježiti koje uređaje koriste – npr. Marko, iPad #4, 13 sati. To ih čini odgovornima i potiče ih da paze na alate koje koriste jer znaju da vi možete vidjeti tko je posljednji što koristio.

……………………..

Kad osmišljavate plan učionice imajte na umu suradnju

Bolja suradnja je jedan od razloga zbog kojeg mnogi edukatori uvode tehnologiju u razrede – kada učenici surađuju, uče kako procijeniti kolektivno znanje grupe, kako uspješno prenijeti svoje ideje i kako koristiti resurse.

Evo nekoliko načina da izgraditi područja za suradnju uvođenjem tehnologije u svoje učionice.

STANICE ZA AKTIVNOSTI ZA DVIJE OSOBE: Napravite mjesta za dva učenika na svakom računalu i osmislite grupno fokusirane zadatke za korištenje tih alata. Možete zapisati ove zadatke na plakat koji ćete izvjesiti u tom području, što učenicima daje edukacijski fokusirane načine za korištenje tehnoloških alata.

GRUPNO DIJELJENJE UREĐAJA: Omogućite po jedan uređaj za svaku grupu od dva do četiri stola, što potiče učenike da zajedno koriste te alate. Možete i napraviti mjesto za odlaganje i napajanje uređaja na sredini stolova, tako da ga svaki učenik može dohvatiti.

RAČUNALNI CENTAR: Stavite područje za računala ili laptope na stolove ili stol u središtu učionice. Čak i kada učenici rade sami, bit će okruženi drugim učenicima, umjesto da sjede u kutu. 

  • DIZAJN UČIONICE MOŽE POBOLJŠATI SURADNJU I UČINITI TRADICIONALNA PODRUČJA UČIONICE PRIVLAČNIJIMA. ISKORISTITE OVE SAVJETE DA BISTE OSMISLILI PROSTOR U KOJEM SE UČENJE I TEHNOLOGIJA SPAJAJU MAŠTOVITO I DJELOTVORNO.

…………………

Napomena:

  • Blog Learn 2 Earn je društvena platforma koja spaja edukatore, učenike i obitelji te dijeli informacije o edukacijskim temama s posebnim fokusom na upotrebu tehnologije u učionicama.

Izvor: Learn 2 Earn

http://blog.learn2earn.org/5-classroom-design-tips-for-effective-technology-use/