Iako ne možete kontrolirati svaki aspekt svoje učionice, možete osmisliti prostor koji uspješno spaja tradicionalno učenje i učenje 21. stoljeća.
S pomoću ovih savjeta stvorite efikasnu, tehnološki utemeljenu učionicu koja pospješuje suradnju, istraživanje i produktivnost.
…………………….
■ Nacrtajte shematski plan svoje učionice
Osmišljavanje ili proučavanje shematskog plana učionice olakšat će vam da skicirate i definirate prostor za učenje, a u isto vrijeme možete planirati gdje će tehnologija biti unutar učionice.
Kad uvodite tehnologiju u svoju učionicu, važno je uzeti u obzir sljedeće:
LOKACIJA UTUČNICA: Na ta mjesta postavite računala ili druge uređaje koji trebaju struju. Pripazite na produžne kabele jer mogu biti opasni – učenici se mogu spoticati o njih.
PROZORI: Previše prirodnog svjetla može stvoriti odsjaj na ekranima računala. Razmislite o tome da smjestite računala u dio učionice u kojem nema prozora.
TRADICIONALNA MJESTA: Imaju li dijelovi učionice u kojima planirate prostor za čitanje ili na kojima će grupe učenika moći zajedno raditi na nekoj aktivnosti mjesta za računala ili punjače? To može takva mjesta za učenje učiniti zabavnijima i još više angažirati učenike.
Ti detalji pomoći će vam da osmislite uspješan plan učionice, dovodeći tehnologiju u prvi plan, a da ne izgubite iz vida najvažniji aspekt dizajna učionice – stvaranja udobnih mjesta za učenike.
……………………..
■ Napravite plakate s pravilima i postavite ih na vidljiva mjesta
Tehnološki utemeljena učionica trebala bi imati jasno izložena pravila. To je posebno važno za učitelje s mlađim učenicima ili djecom koja nisu upoznata s korištenjem tehnologije u učionici i treba ih podsjetiti na ono što je prikladno, a što nije.
Evo nekoliko jednostavnih pravila koja možete staviti na plakate:
PRAVILA VEZANA UZ PRETRAŽIVANJE INTERNETA: Specificirajte mogu li učenici koristiti određenu internetsku stranicu za istraživanje neke tematike ili napišite detaljne upute za sigurno korištenje Googlea.
UPOTREBA MOBITELA: Mobiteli mogu biti vrijedan edukacijski alat. Ako dopuštate svojim učenicima da donesu svoje mobilne uređaje u učionicu, osmislite jasne smjernice o tome kad i kako učenici mogu koristiti mobitele.
PRAVILA VEZANA UZ UPOTREBU DRUŠTVENIH MEDIJA: Služite li se Twitterom ili Facebookom u svojoj učionici, podsjetite učenike kako da sigurno koriste te platforme. Uključite razne društvene simbole ili slike da bi plakati privukli dječju pozornost.
PRIJEDLOG ZA WEB STRANICE: Ohrabrujte učenike da koriste niz zabavnih i edukativnih web stranica tijekom slobodnog vremena.
Neke od stranica koje možete uključiti na svoj plakat su:
- Word Swag (http://wordswag.co/)
- WordPress (https://hr.wordpress.org/)
- FunBrain (http://www.funbrain.com/)
- Google Cultural Institute (https://www.google.com/culturalinstitute/home)
……………………..
■ Kombinirajte online i offline resurse
Imate li područje za matematiku ili razrednu knjižnicu? Učinite te prostore interaktivnima uz pomoć tehnologije. Postavljanje laptopa ili tableta na raznim mjestima u učionici, umjesto na samo jednom mjestu namijenjenom za računala, pokazuje učenicima da se tehnologija može uspješno koristiti na više načina ili mjesta.
Na primjer, držite jedan laptop u razrednoj knjižnici. Učenici ga mogu koristiti da bi „odjavljivali“ knjige koje planiraju čitati kod kuće ili negdje drugdje u učionici. Taj laptop može također se koristiti i za vođenje učeničkih blogova i pisanje objava.
……………………..
■ Izgradite stanice za punjenje i odjavljivanje
Stvorite prostor u svojoj učionici za napajanje uređaja – to je mjesto na kojem učenici mogu odložiti svoje iPadove, elektroničke čitače i slično kada ih ne koriste. To osigurava da ti alati budu napunjeni svaki dan.
U području za punjenje uređaja možete napraviti i područje za odjavljivanje. Tu učenici mogu pribilježiti koje uređaje koriste – npr. Marko, iPad #4, 13 sati. To ih čini odgovornima i potiče ih da paze na alate koje koriste jer znaju da vi možete vidjeti tko je posljednji što koristio.
……………………..
■ Kad osmišljavate plan učionice imajte na umu suradnju
Bolja suradnja je jedan od razloga zbog kojeg mnogi edukatori uvode tehnologiju u razrede – kada učenici surađuju, uče kako procijeniti kolektivno znanje grupe, kako uspješno prenijeti svoje ideje i kako koristiti resurse.
Evo nekoliko načina da izgraditi područja za suradnju uvođenjem tehnologije u svoje učionice.
STANICE ZA AKTIVNOSTI ZA DVIJE OSOBE: Napravite mjesta za dva učenika na svakom računalu i osmislite grupno fokusirane zadatke za korištenje tih alata. Možete zapisati ove zadatke na plakat koji ćete izvjesiti u tom području, što učenicima daje edukacijski fokusirane načine za korištenje tehnoloških alata.
GRUPNO DIJELJENJE UREĐAJA: Omogućite po jedan uređaj za svaku grupu od dva do četiri stola, što potiče učenike da zajedno koriste te alate. Možete i napraviti mjesto za odlaganje i napajanje uređaja na sredini stolova, tako da ga svaki učenik može dohvatiti.
RAČUNALNI CENTAR: Stavite područje za računala ili laptope na stolove ili stol u središtu učionice. Čak i kada učenici rade sami, bit će okruženi drugim učenicima, umjesto da sjede u kutu.
- DIZAJN UČIONICE MOŽE POBOLJŠATI SURADNJU I UČINITI TRADICIONALNA PODRUČJA UČIONICE PRIVLAČNIJIMA. ISKORISTITE OVE SAVJETE DA BISTE OSMISLILI PROSTOR U KOJEM SE UČENJE I TEHNOLOGIJA SPAJAJU MAŠTOVITO I DJELOTVORNO.
…………………
Napomena:
- Blog Learn 2 Earn je društvena platforma koja spaja edukatore, učenike i obitelji te dijeli informacije o edukacijskim temama s posebnim fokusom na upotrebu tehnologije u učionicama.
Izvor: Learn 2 Earn
http://blog.learn2earn.org/5-classroom-design-tips-for-effective-technology-use/