Savjeti stručnjaka
'DAN ČISTOG POUČAVANJA'
Biste li mogli poučavati bez resursa?
objavljeno: 10. listopada 2016.

U mnogim zemljama diljem svijeta učitelji imaju vrlo malo ili nemaju nikakvih resursa koji bi im pomogli pri poučavanju. ‘Dan čistog podučavanja’ podiže svijest o toj činjenici, potičući učitelje da jedan dan poučavaju bez upotrebe bilo kakvih resursa i pomagala – da bi svoje poučavanje sveli na same osnove i učinili ga “čistim”, “golim”, “ogoljelim”.

Ja sam doživjela kako je kad morate sastaviti lekcije iz ničega dok sam poučavala u Gani 2014. godine. Sad, kako bih vam pomogla da se pripremite za idući “Dan čistog poučavanja’, evo nekoliko mojih najboljih strategija za poučavanje bez pomoći resursa.

1) Činjenica, fikcija, mašta

To je ideja koju možete koristiti s bilo kojim predmetom. Na primjer, vaše cipele. Pogledajte svoje cipele i oblikujte tri izjave o njima: činjeničnu, fikcionalnu i maštovitu. Ta ideja može biti prilagođena tako da odgovara bilo kojoj tematici koju djeca trenutno uče ili gledaju. To potiče imaginativno i samostalno razmišljanje. Možete podijeliti svoje ideje s razredom da biste ih učinili stvarnima i važnima.

2) Ja ‘vidim’ ideju

Razmislite o tome što se sve u vašem okruženju može iskoristiti kao predmet koji će potaknuti učenje, umjesto da pripremate resurse ili koristite tehnologiju. Ideja koja stoji iza „nečeg iz ničeg“ jest da radite s onim što je oko vas te da iskoristite to u poučavanju.

Riskirajte!

Poučavanje bez resursa je odlična prilika da iskušate nešto novo. U Gani je dijete napravilo autić od stare limenke, ali jedan od kotača je otpao. Dala sam razredu zadatak da nađu način kako popraviti kotač. Djeca se nikad prije nisu makla sa svojih mjesta, ali sad su odjednom surađivala kao grupa. To je bilo doista čarobno.

3) Izvjestitelj i reflektor

U ovoj aktivnosti jedno dijete dijeli s drugim ono što je naučilo u prethodnoj lekciji. To dijete je „izvjestitelj“. Njegov je zadatak objasniti što se učilo dok slušatelj – ili „reflektor“ – razmišlja o onome što izvjestitelj govori, a zatim to nakon njihove rasprave prezentira razredu.

To je odličan kognitivni alat za razvijanje vještina u slušanju i analizi. To također potiče proces prisjećanja i konsolidiranja učenja.

4) ‘Ping-pong’ učenje

To je odličan način za izmjenjivanje izjava, ključnih riječi ili pitanja. Dva pojedinca moraju nastaviti razmjenjivati pitanja i odgovore ili izjave povezane uz određenu temu, sve dok se jedan više ne može sjetiti ničeg novog. Vi također možete to raditi s djecom. Vi im “bacite” pitanje, a oni vam “vrate” odgovor, itd.

Osim ovih ideja, povezivanje i razvijanje svrhovitih odnosa s djecom je ključno. Dobar očni kontakt i smiješak također pomažu. To daje dojam sigurnosti, podrške i samopouzdanja – čak i ako se osjećate nervozno zbog “čistog” „ogoljelog“ poučavanja.

Naposljetku, sve se svodi na razvijanje vlastitih ideja i vjerovanja da možete bilo što poučavati na doista nevjerojatan način, bez korištenja resursa. Zapamtite da ste vi svoj najbolji resurs – uvijek.

…………………….

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com