Savjeti stručnjaka
SVE ZA RAZVOJ U SVOM POSLU
10 načina razmišljanja koji će vam pomoći da više uživate u poučavanju
objavljeno: 19. listopada 2016.

Njezino istraživanje je postalo vrlo popularno, pogotovo u edukativnom sektoru, gdje se učenike poučava da svoj mozak mogu uvježbati da nauči bilo što.

Svi se možemo složiti u tome da je jedan od najboljih načina učenja djece da razmišljaju na način koji potiče razvoj jest da sami oblikujemo to razmišljanje. Ali, koliko god bismo željeli vjerovati da smo usmjereni prema načinu razmišljanja koji potiče razvoj, većina nas vjerojatno će nakon malo introspekcije otkriti da postoje stari fiksni obrasci razmišljanja kojih se ne možemo riješiti tako lako.

Nasreću, možemo preispitati te negativne misli i zamijeniti ih mislima koje potiču razvoj,  osnažuju nas i inspiriraju. Provjerite možete li prepoznati sebe u nekom od ovih fiksnih obrazaca razmišljanja i, umjesto toga, vježbajte način razmišljanja koji potiče razvoj.

1)  Ne mogu svojim učenicima priznati kad sam pogriješio ili kad nešto ne znam, jer će izgubiti poštovanje prema meni. Nema boljeg načina da pomognete učenicima razumjeti da su pogrješke sastavni dio procesa učenja nego da im to pokažete! Mogu stvoriti razrednu zajednicu u kojoj učim S učenicima i OD učenika. Dok oni gledaju kako ja reagiram na neugodne situacije, oni će naučiti kako se oporaviti od vlastitih pogrješaka što brže i otkriti što znači biti cjeloživotni učenik.

2) Ne mogu poučavati još jedan novi kurikulum (ili evaluaciju, ili niz standarda). Naučiti novi način poučavanja zahtijeva puno posla, ali ja sam uporan i mogu se nositi s teškim stvarima. Spreman sam za to – to nije prvi put da sam suočen s velikim promjenama u svom poslu i neće biti ni posljednji put. Želim da se moji učenici suoče s pogrješkama izravno i da ne budu obeshrabreni kad se ne mogu nositi s nekom situacijom, stoga ću i sam vježbati i oblikovati to ponašanje.

3) Profesionalni razvoj je uvijek tako dosadan i nevažan – nikad nas ne uče stvarima koje doista trebamo znati. Ne oslanjam se na druge da upravljaju ili usmjeravaju mojim razvojem. Ja upravljam vlastitim učenjem! Osnažuje kad sam odaberem rasti u područjima za koja marim i kad tražim nove ideje za najbolje prakse poučavanja.

4) Nemoguće je uživati u poučavanju – sve što radimo jest da testiramo učenike! Poznajem učitelje koji su suočeni s istim pritiscima, ali oni i dalje vole ono što rade pa se pitam – u čemu je njihova tajna? Mogu naučiti više o načinu razmišljanja i praksama koje pozitivno utječu na razine moje energije i entuzijazma. Mogu odabrati i uvesti strategije koje mi pomažu da svakodnevno uživam u poučavanju…bez obzira na bilo što.

5) Želio bih da me roditelji mojih učenika prestanu nazivati i govoriti mi kako da radim svoj posao.Mogu naučiti nešto iz svake interakcije koju imam s drugom osobom. Mogu zanemariti informacije koje mi ne pomažu bez ignoriranja onoga što je istinito u njima. Mogu progledati kroz nečiji ton i odabir riječi i prihvatiti poruku koja mi može pomoći da se poboljšam. Mogu stvoriti odnos s obiteljima koji ih potiče da mi pružaju povratne informacije konstruktivno, poput anketa. Kad roditeljima pružim priliku da se njihov glas čuje, to mi daje više uvida u to kako obitelji vide ono što se događa u učionici, stoga mogu nastaviti rasti kao edukator.

6)  Lekcija koju sam poučavao jutros bila je potpuna katastrofa. Nemam više motivacije za današnji dan. Osjećat ću se još gore ako odustanem od samoga sebe (i svojih učenika) i otpišem cijelo popodne. Umjesto toga, mogu staviti ovo u perspektivu: to što sam imao kaotično prijepodne ne znači da sam loš učitelj, i to ne znači da su moji učenici beznadan slučaj. Mogu brzo otkriti što napraviti drugačije sljedeći put i nastaviti s danom. Prošlost je iza mene: svaki trenutak u sadašnjosti je prilika da napravim novi izbor i radim prema boljem ishodu, počevši odmah sad.

7) Nemam vremena osvrnuti se na vlastito poučavanje, a to ionako nije velika stvar.Kad uzmem trenutak da razmislim o onome što sam učinio da bi lekcija bila uspješna, bolje razumijem ono što je stvorilo taj uspjeh. To mi pomaže dobiti odlične rezultate sljedeći put, što poučavanje čini lakšim i uspješnijim! Mogu stvoriti navike i rutine koje mi dopuštaju da se osvrnem na svoje prakse poučavanja, čak i dvije minute koje provedem na kraju dana razmišljajući o svemu što je ispalo dobro (i zašto) može značiti veliku razliku u mojoj uspješnosti.

8) Školska godina je već napola gotova; sad je prekasno za uvođenje novih procedura ili aktivnosti. To je zapravo najbolje vrijeme da iskušam nešto novo, zato što sam već utemeljio odnos s ovim razredom. Mogu porazgovarati s djecom o tome što funkcionira, a što ne, i zajedno možemo stvoriti bolji plan. Nikad nije prekasno da se promijeni nešto što je postalo manje efikasno, a moji učenici će imati koristi od toga ako im pokažem kako da se neprestano osvrću i poboljšavaju svoj rad.

9)  Djeca danas ne ulažu trud u svoj rad i žele da sve bude lako. Mnogi moji učenici imaju problema s time, ali upornost i ustrajnost mogu se naučiti! Mogu učenike naučiti načinima razmišljanja koji potiču razvoj i pomoći im da uzmu učenje u svoje ruke. Mogu pokazati učenicima kako razmišljati kritički o onome što je potrebno da budu uspješni, kako da motiviraju sami sebe i naučiti ih da vjeruju u svoju sposobnost učenja.

10)  Neki učenici su jednostavno nesposobni za učenje – ne mogu nikako doprijeti do njih. Ja biram vjerovati da je svako dijete sposobno za razvoj. Mogu nastaviti izgrađivati odnos s učenicima i pomoći im da napreduju, proslaviti čak i najmanje pobjede s njima kako bi ih motivirao za sve što slijedi. Ne želim odustati od bilo kojeg djeteta u svom razredu i odbijam odustati od vlastitih sposobnosti poučavanja. Vjerujem da moj rad nešto znači, bez obzira na rezultate.

  • Ako se osjećate poraženo i obeshrabreno, usvajanje načina razmišljanja koji potiče razvoj može jako utjecati na vašu motivaciju.

…………………..

NAPOMENA:

  • Portal Teachers Pay Teachers je zajednica milijuna edukatora koji žele s drugima podijeliti svoj rad, svoje uvide i svoju inspiraciju.
  • Izvor: blog.teacherspayteachers.com