ZNANJE JE MOĆ

Što to možemo naučiti od uspješnih edukacijskih sustava diljem svijeta

utorak, 8. kolovoza 2017.

Edukacijski sustavi diljem svijeta prošli su dugogodišnje testiranje i revidiranje da bi proizveli visoke akademske rezultate i kultivirali osobni razvoj djece. Bez obzira na to gdje u svijetu pohađate školu...

Što to možemo naučiti od uspješnih edukacijskih sustava diljem svijeta

...na vašu edukaciju primarno utječu kultura i način razmišljanja te zemlje. Iako ni jedan edukacijski sustav nije savršen, neke zemlje postižu bolje akademske rezultate i razvijaju osobne vještine koje ljudima pomažu napredovati u životu.

O kojim se zemljama radi kad pričamo o odličnoj edukaciji te koji faktori te zemlje čine uspješnima? Mnoge strukturiraju svoju edukaciju na različite načine, a četiri su čiji nas edukacijski uspjesi potiču da istražimo kako njihovi prioriteti utječu na formaciju njihovih edukacijskih sustava i što možemo od njih naučiti.

JAPAN

RAZVIJANJE KARAKTERA, A TEK ONDA ZNANJA.

Svatko tko je posjetio Japan primijetio je da su Japanci vrlo pristojni, s besprijekornim bontonom. To je zato što japanska kultura vrlo snažan naglasak stavlja na izgradnju karaktera djeteta prije početka tradicionalne edukacije putem službenih ispita i testiranja.

Prvih nekoliko godina djetetovog školskog života u Japanu provedeno je u razvijanju poštovanja, suosjećanja i velikodušnosti kao dijela njihove kulture, kao i razlike između dobra i zla, pravde, samokontrole i determinacije. Te karakteristike pomažu utemeljiti smisao ravnoteže potreban da bi se uspjelo u školi i životu.

JAPANSKI UČENICI SAMI ČISTE SVOJE ŠKOLE.

Dok mnoge škole zapošljavaju čistače i čistačice, u Japanu učenici sami čiste učionice, hodnike, školske restorane, pa čak i zahode. Podijeljeni u tri grupe, učenici svoje dužnosti obavljaju svakodnevno, a razlog zbog kojeg je to dio edukacijskog sustava u Japanu jest to da te aktivnosti djecu uče ne samo kako čistiti i koja je važnost rutine čišćenja, nego i promovira timski rad učenika i poštivanje vlastitog i rada drugih ljudi.

FINSKA

MANJE JE VIŠE.

Finski se edukacijski sustav također smatra vrlo uspješnim. Dijelom je za to zaslužna ideja da je manje – više. Učitelji u Finskoj provode oko 600 sati godišnje poučavajući u učionici – to je na primjer upola manje od vremena koje američki učitelji provode u učionicama. Prednost je tog pristupa da finski učitelji mogu uložiti više vremena u svoj profesionalni razvoj, što naposljetku rezultira višom kvalitetom vremena koje učitelji provedu u učionicama, a ne kvantitetom. To nije prednost samo učenicima, nego i učiteljima.

DJECA PROVODE VIŠE VREMENA VANI.

Finska i druge skandinavske zemlje, uključujući Norvešku i Švedsku, nastoje da učenici što više vremena provedu u prirodi. Zato djeca u Finskoj provode puno vremena u istraživanju i igri, a to se shvaća jednako važnom komponentom učenja kao i razredno okruženje. Čak i tijekom zimskih mjeseci djeca se igraju na otvorenom ili odlaze na edukativne izlete u šume ili planine. Osim poticanja djece da budu aktivna, vrijeme provedeno u prirodi vrlo pozitivno utječe na blagostanje i sreću te pomaže mozgu na brojne načine.

SINGAPUR

VIŠE SE ULAŽE U TEHNOLOGIJU.

Singapur ima neke od najboljih školskih statistika u Aziji i svijetu, a ističe se time što puno ulaže u tehnološku podršku u učionicama, što se jednako odnosi i na djecu i na učitelje.

Veliki je naglasak na tehnologiji kao čimbeniku poboljšanja škola i prilika za djecu da pristupe informacijama. Ulažu u digitalno učenje s brzim pristupom internetu za sve, te u digitalne udžbenike, što materijale za učenje čini puno pristupačnijima, pogotovo učenicima iz obitelji s nižim prihodima.

VAŽNOST POZITIVNE PSIHOLOGIJE.

U Singapuru je proteklih godina došlo do važne reforme u edukacijskom sustavu. Jedan od noviteta bio je kurikulum za društvene i emocionalne vještine koji se usredotočuje na nedavna otkrića o utjecaju pozitivne psihologije na način razmišljanja, otpornost i ustrajnost. "Pozitivna edukacija" smatra se osnovnom i važnom integracijom koja kultivira i oblikuje način na koji se predmeti poučavaju te pomaže educirati djecu o različitim načinima ohrabrivanja pozitivnosti u njihovim životima.

NJEMAČKA

NEMA USPOREĐIVANJA ŠKOLA.

Testovi nacionalnog kurikuluma u zemljama diljem svijeta koriste se da bi se usporedila postignuća različitih škola, a to može značiti pritisak na djecu te stati na put uživanju, osobnom rastu i postignućima. U Njemačkoj se ne objavljuju rezultati škola, što znači da škole nisu zabrinute o svojoj reputaciji, pa su stoga manje orijentirane svojim ciljevima.

Njemačke škole osiguravaju da nadzor učitelja i učenika nije pretjeran, što smanjuje opasnost od umanjivanja kreativnosti učitelja. To također znači da je proces edukacije važniji od rezultata, što djeci omogućuje manje stresa i više uživanja u učenju.

MANJE SEGREGACIJE IZMEĐU DJECE KOJA SU NA RAZLIČITIM RAZINAMA UČENJA.

Segregacija djece prema različitim razinama učenja je praksa mnogih škola diljem svijeta. Neku djecu se fizički smješta u različite učionice prema potrebi. U Njemačkoj su škole konsolidirane u općenitije sveobuhvatne škole koje imaju sposobnost kultiviranja i podržavanja djece svih razina učenja u istom okruženju. To ukida segregaciju između djece na različitim stupnjevima učenja te kultivira fleksibilnost u njihovom učenju, što eliminira stigmu koja dolazi sa segregacijom.

SAVRŠEN EDUKACIJSKI SUSTAV?

Dok se mnogi zapadni edukacijski sustavi okreću Aziji u potrazi za tajnama uspjeha, čini se da ne postoji jedan jedini sustav koji pokriva sve potrebe, usađene kulturološke razlike i mišljenja. Jedna stvar koja se doista izdvaja je ulaganje u emocionalne strategije i strategije pozitivnosti koje pomažu u oblikovanju djeteta tako da potiče način razmišljanja koji će djeci pomoći u svim područjima njihova života. Osim toga, treba naglasiti i važnost ulaganja u profesionalnu kvalitetu učitelja i njihov daljnji razvoj. Bez obzira na to koja su vaša stajališta o savršenom edukacijskom sustavu, možemo se osvrnuti jedni na druge u potrazi za dragocjenim idejama o najboljem putu do edukacijskog uspjeha.

.....................

NAPOMENA:

  •  Lifehack je portal koji nudi savjete i resurse za poboljšanje svih aspekata vašeg života efikasno i jednostavno.
  • Izvor: lifehack.org

 

 

Vezani članci
Školski portal: U kojoj je dobi primjereno djetetu dati pametni telefon?

U kojoj je dobi primjereno djetetu dati pametni telefon?

Istraživanja nam govore da pametni telefoni mogu biti uzrok ovisničkog…

Školski portal: Stručna i neposredna pomoć djeci i mladima

Stručna i neposredna pomoć djeci i mladima

… gdje postoji povećan broj rizičnih čimbenika (ratna razaranja, siromaštvo,…

Školski portal: Povratak iritantnih komentara o učiteljima

Povratak iritantnih komentara o učiteljima

I volimo ih, doista, ali je naporno odgovarati na sva…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Aktivnost učenja i poučavanja u švedskom gradiću Hoofors

Aktivnost učenja i poučavanja u švedskom gradiću Hoofors

Domaćini ove projektne aktivnosti bili su…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■  1. RAZRED ZBRAJANJE I ODUZIMANJE…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…