Savjeti stručnjaka
TEHNIKE PRIVLAČENJA POZORNOSTI UČENIKA
Pet načina na koje možete započeti sat
objavljeno: 12. srpnja 2018.

No, ponekad je dobro malo prodrmati situaciju. Ili možda tražite uzbudljiv ulazak u specifičan školski sat. Baš kao pisci, i učitelji često trebaju “udicu”, nešto čime će privući pozornost učenika.

Pokušavate li uvesti nešto novo u svoju rutinu ili vas samo zanimaju rutine drugih profesora, pregledajte ovih pet videa kako biste vidjeli različite načine na koje učitelji započinju svoje satove.

1) ZAPOČNITE S VIDEOM

Svi vole pogledati video, pogotovo djeca. Video može biti sjajan način za poticanje interesa ili za učenje jednostavnih koncepata prije početka samog sata. U Coding in the Algebra Classroom srednjoškolski učitelj Joshua Kwon počinje svoj sat isječkom iz videoigre u kojoj se odvija utrka automobila. Nada se da će time što njegovi učenici gledaju nešto što im je poznato “zagrijati” njihove mozgove za matematičke koncepte koji će im biti potrebni za stvaranje vlastith računalnih animacija.

https://www.teachingchannel.org/videos/code-in-hs-math

2) ZAPOČNITE S POKAZIVANJEM NEKOG PREDMETA

Još jedan način na koji možete potaknuti zanimanje učenika je pokazivanjem predmeta povezanih sa sadržajem sata. Ako ih pripremate za kreativno pisanje, inspirirajte ih nekim čulnim predmetom. Ako ih želite pripremiti na čitanje knjige, pokažite im predmete koji se pojavljuju u knjizi i potičite ih da pogađaju, pretpostavljaju, postavljaju pitanja o tim predmetima i slično. Možete donijeti predmet koji će učenici dodirivati i mirisati, ili im jednostavno pokazati niz slika. U Scaffolds for Critical Thinking

https://www.teachingchannel.org/videos/scaffolding-critical-thinking

Sarah Brown Wessling otvara misterioznu kutiju ispunjenu fotografijama prije početka izazovne lekcije s učenicima četvrtog razreda. Kutiju koristi kako bi stvorila okruženje koje potiče njene učenike da budu znatiželjni.

3) ZAPOČNITE SAT PITANJEM

Saznajte što vaši učenici već znaju ili misle o nekoj temi tako da im postavite pitanje. Postoji mnogo načina na koje se to može izvesti: upitajte cijeli razred, potičući manje grupne rasprave, zapišite pitanje na ploču i zamolite učenike da ukratko napišu što znaju o temi, pokušajte s anketom. U ovom videu srednjoškolska profesorica Johanna Paraiso objašnjava kako koristi tehnologiju da bi izgradila komunikacijske vještine u svome razredu, uključujući „zagrijavanje“ učenika za akademske rasprave pomoću anketa koristeći Google Forms. Bez obzira na to koju metodu koristite, pitanja su sjajan način da potaknete svoje učenike na razmišljanje.

https://www.teachingchannel.org/videos/technology-to-help-students-ousd

 4) ZAPOČNITE VJEŽBOM

Držite li sat rano ujutro? Jesu li vaši učenici umorni? Jesu li vaši prvašići nemirni nakon ručka? Dignite ih na noge sa Stand Up 
igrom Sarah Brown Wessling. 
Za tu strategiju započnite sat pitanjem, no poanta je u tome da morate sve učenike dići na noge kako bi odgovorili na pitanje. Učenici smiju sjesti tek kada svoj odgovor podijele s razredom. Pogledajte video i zatim isprobajte tu zabavnu ideju.

https://www.teachingchannel.org/videos/stand-up-game

5) ZAPOČNITE POGREŠKOM

Naučite svoje učenike da je griješiti ljudski. Sljedeći puta kad planirate svoj sat započeti primjerom, uzmite u obzir što bi se sve moglo naučiti kada biste kao primjer koristili učenički rad koji nije baš najbolji. Pogledajte video My Favorite No kako biste vidjeli na koji način Leah Alcala započinje svoj sat kratkim ocjenjivanjem i kako to koristi kao priliku da pokaže svojim učenicima kako učiti iz vlastitih grešaka.

https://www.teachingchannel.org/videos/class-warm-up-routine

  • Kako vi volite započinjati svoje satove? Podijelite svoje misli s nama.

……………………..

NAPOMENA:

  • Misija portala Teaching Channel je stvoriti okruženje u kojem učitelji mogu učiti jedni od drugih te gledati i dijeliti nove tehnike koje pomažu u razvoju učenika.
  • Izvor: teachingchannel.org