Savjeti stručnjaka
ISTRAŽIVANJE POTVRĐUJE
Singapurska tehnika za svladavanje matematike poboljšava napredak učenika
objavljeno: 3. kolovoza 2017.

Neovisna istraživanja koja su provela sveučilišta EXETER I OXFORD pokazuju da udžbenik za svladavanje (mastery textbooks) i profesionalni razvoj učitelja mogu donijeti koristi djeci.

TA METODA PODRAZUMIJEVA da se djecu poučava u malim koracima, počevši od metode “rukovanja predmetima” i crtanja koje im pomaže da shvate neki koncept. Cijeli razred se poučava zajedno, a od djece se očekuje da detaljno nauče koncept prije nego učitelj nastavi s gradivom.

Ta metoda se u posljednje vrijeme sve više koristi u školama diljem svijeta. U srpnju je britanska vlada objavila da će potrošiti 41 milijun funti na podržavanje tog pristupa u 8000 osnovnih škola.

Istraživači su koristili nasumično kontrolirano ispitivanje koje je slijedilo 550 učenika u dobi od 5 i 6 godina tijekom godinu dana. OTKRILI SU da su učenici koje se u dva polugodišta 2015. poučavalo koristeći Inspire Maths, program koji izdaje Oxford University Press, znatno više napredovali od onih koji su slušali normalne lekcije tijekom jednog polugodišta, a zatim koristili tehniku svladavanja nakon siječnja 2016.

‘INSPIRATIVNA’ MATEMATIKA

„Sveukupno, otkrili smo pozitivne dokaze koji pokazuju da je Inspire Maths koristio djeci u njihovom napretku u matematici i podržao profesionalni razvoj učitelja“, kaže James Hall, vodeći autor istraživanja i predavač na University of Exter.

  • Inspire Maths se temelji na My Pals Are Here!, udžbenicima koji se koriste u Singapuru.

Zanimanje za tu metodu potaknuto je uspjehom Šangaja i Singapura na PISA-inim testiranjima za 2012., koja uspoređuju uspjeh 15-godišnjaka diljem svijeta u matematici. Šangaj je bio prvi, Singapur drugi, a Velika Britanija na 26. mjestu.

PRETHODNA ISTRAŽIVANJA otkrivaju da “Program za svladavanje matematike”, također utemeljen na metodi poučavanja koja se koristi u Singapuru i usvojen u raznim britanskim školama, znatno poboljšava matematičke vještine kod djece.

Ali, postoji i zabrinutost da za uspjeh Šangaja u matematici nije zaslužna samo ta tehnika svladavanja. Službena evaluacija razmjena između učitelja matematike u Kini i Engleskoj ukazala je na to da su učitelji matematike u Šangaju specijalisti koji poučavaju dvije lekcije po danu i provode više vremena pripremajući lekcije nego poučavajući.

……………….

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com