Pljesak molim
MEĐUNARODNO ISTRAŽIVANJE TRENDOVA U ZNANJU MATEMATIKE I PRIRODOSLOVLJA – TIMSS 2016.
Uspjeh naših učenika bolji nego prije četiri godine
objavljeno: 30. studenoga 2016.

Posebno su napredovali u području prirodoslovlja u kojem su ostvarili 533 boda, a središnja točka TIMSS-ove ljestvice je 500 bodova.

Taj rezultat stavio ih je na 18. mjesto od svih 47 svjetskih i na 9. mjesto među europskim zemljama.

Hrvatski učenici četvrtih razreda napredovali su i u matematici u kojoj su ostvarili 502 boda i pozicionirali se na 32. mjesto od 49 zemalja koliko ih je sudjelovalo u tom testiranju na svjetskoj razini.

Među europskim zemljama plasirali su se na 20. mjesto.

Najbolje plasirana europska zemlja u matematici je Sjeverna Irska koja je zauzela šesto mjesto na svijetu.

U istraživanju koje je obuhvatilo oko 600.000 učenika u dobi od 9 do 11 godina najbolje rezulltate u prirodoslovlju i matematici ostvarili su Singapurci.

U prirodoslovlju ih slijede učenici Južne Koreje, Japana i Rusije,  a u matematici Hong Kong,  Južna Koreja, Tajvan i Japan.

OD EUROPSKIH ZEMALJA U PRIRODOSLOVLJU su najbolji: Finska, Poljska, Slovenija i Mađarska.

Hrvatska je iza Češke, a ispred Irske, Njemačke, Litve i Danske.

U MATEMATICI VRH EUROPSKE LISTE drže Sjeverna Irska, Rusija, Irska, Engleska… Hrvatska se u matematici nalazi iza primjerice Italije i Španjolske, a ispred Slovačke i Francuske.

U TIMSS 2015. istraživanju sudjelovalo je oko 4.000 učenika četvrtih razreda iz 163 hrvatske osnovne škole a test su pisali istodobno kada i njihove kolege u različitim zemljama svijeta.

Na rezultate učenika utječe i program po kojem rade, a naši programi prirodoslovlja i matematike tek su nešto više od 5o posto usklađeni s onim što se testira u TIMSS istraživanju.

Osim toga za uspjeh učenika bitan je socijalno ekonomski položaj obitelji, opremljenost škola, ali i to – jesu li izloženi nasilju. Najbolji rezultat postižu oni koji nisu izloženi  nasilju, a oni koji ga doživljavaju tjedno imaju najlošiji rezultat.

Ovo istraživanje je pokazalo da Hrvatske ima najviše učitelja ženskog spola od svih europskih zemalja. Većina je vrlo zadovoljna svojim poslom, čak 67 posto, a samo 1 posto nije zadovoljan.

Iako Hrvatska od istraživanja  provedenog 2011. godine do danas nije mijenjala nastavne programe, rezultati iz testiranja 2015. godine bolji su zahvaljujući prvenstveno kvaliteti i angažmanu učitelja te dodatnim radionicama i poduci koju su prošli.