Jučer-danas-sutra
OŠ PETRA PRERADOVIĆA, ZADAR
Erasmus+ projekt New educations
objavljeno: 7. prosinca 2016.

…ali i u partnerskim europskim školama (Liceum Ogolnoksztalcace Wieliczce iz Poljske; C. F. P. Madonna del Grappa, Treviso iz Italije; Manisa Social Sciences High school iz Turske; Ghindeni School iz Rumunjske; Liceul Tehnologic de Transporturi Auto iz Rumunjske) koje su odabrale neke od aktivnosti što smo ih pripremili pri osmišljavanju Modula 1 pod nazivom OBRAZOVANJE ZA MIR.

Na opće oduševljenje svih sudionika i (ne)očekivano velikog odaziva učenika sedmih razreda do početka prosinca održano je devet od ukupno petnaest radionica prvoga modula, a sve pod budnim okom glavne koordinatorice Anite Šimac i dviju dokoordinatorica Ivane Perić i Renate Cvetkoski.

Nakon početnog predstavljanja i najave projektnih aktivnosti u listopadu učenici su s nestrpljenjem očekivali prvu radionicu u studenome. Njihova motiviranost uoči početka provedbe bila je kakvu smo i željeli. Mogli smo započeti s provedbom radionica!

Radionice Obrazovanja za mir održavale su se tijekom redovne nastave, u okviru sata razrednika i četvrtkom od 18 do 19.30 sati, u slobodno vrijeme učenika.

U osmišljavanju i provedbi radionica sudjelovali su učitelji i stručni suradnici Anita Šimac, Renata Cvetkoski, školske knjižničarke Ivana Perić i Iva Medić, Sanja Strika, Tanja Medin, Anita Miletić, Jelena Marcelić, defektologinja Ingrid Miletić, psihologinja Jasna Dražina, psihologinja na zamjeni Lea Jelušić, Nediljka Nekić i razrednici sedmih razreda Iva Babić, Tihomir Krstić i Višnja Klobučar.

Radionice Slika o sebi/prihvaćanje sebe te radionica Moje želje i granice odrađene su u suradnji s udrugom CINAZ i Odjelom za psihologiju Sveučilišta u Zadru, a vodile su ih prof. dr. sc. Marina Nekić, izv. prof. dr. sc. Vera Ćubela Adorić i studenti psihologije.

  • MODUL 1 započeo je prvim tjednom u studenom ispunjavanjem uvodne online ankete (URL: http://ospreradovic.wixsite.com/erasmus/anketa) te provedbom radionica Slika o sebi (SR) i Igrom do sebe, gdje se radilo na izgradnji samopouzdanja i razvijanju pozitivne slike o sebi.

Nastavak je slijedio idućeg tjedna, kad je provedena radionica Moj odnos prema drugima: sličnosti i razlike (SR) te radionica Mir s prirodom.

Treći tjedan radilo se na oslobađanju od predrasuda te međusobnom uvažavanju i toleranciji.

Posljednji tjedan studenog odradili smo radionice Komunikacija i socijalne vještine te Moje želje i granice i potaknuli učenike, između ostalog, da uvide važnost davanje jasnih i određenih poruka, te postavljanje granica i poštivanja prava u odnosima s drugima.

Rad u radionicama tijekom sata razrednika s učenicima svih sedmih razreda obilježila je pozitivna atmosfera, a sudjelovanjem četrdesetak sedmaša u popodnevnim aktivnostima uvidjeli smo da su radionice pravodobne, korisne i, prije svega, zanimljive djeci ove odabrane, ali i djeci mlađe dobi. Nadamo se da će uživanje u satima neformalnog druženja na radionicama uroditi i promjenama u ponašanju učenika u pozitivnom, miroljubivom, tolerantnom, optimističnom i prijateljskom raspoloženju.