Savjeti stručnjaka
PAMETNI SAVJETI ZA UČITELJE
5 učitelja početnika, 10 sjajnih savjeta
objavljeno: 16. siječnja 2017.

 Imajući to na umu, novi učitelji mogu iskusiti stres i zbunjenost kad se osjete sputanima u učionici. Završavajući prvu godinu, 5 učitelja početnika osvrnulo se na iskustvo i lekcije koje su naučili u proteklih deset mjeseci. Ponudili su sljedeće savjete učiteljima koji počinju svoju prvu godinu:

1) Odvojite vrijeme za razgovor.

Odvojite vrijeme da porazgovarate s učenicima. Upoznavanje i izgradnja odnosa povećat će uspjeh, ponašanje učenika i ukupno iskustvo u učionici. Ne ograničavajte svoj razgovor na učionicu. Razgovor s učenicima u kantini, na igralištu, u hodniku i autobusu postižu značajan i dugotrajan učinak. Neka vaš razgovor ima svrhu, ali razgovarajte i o stvarima izvan škole. Iznenadit ćete se koliko možete naučiti o njima po njihovu smijehu i pričama. Njihov smijeh, odanost i humor će vas podsjetiti zašto ste uopće željeli postati učitelj.

2) Ne uspoređujte se s drugima.

Ne uspoređujte se s učiteljima veteranima, drugim početnicima ili nekim na drugom kraju hodnika. Iako početnici uvijek traže način da budu učinkovitiji, izgrade snažniju komunikaciju i traže načine kako upravljati učenicima i njihovim ponašanjem, nije realno uspoređivati sebe s drugima. Težite izvrsnosti, ugledajte se na najbolje što vidite, ali budite svoji. Imajte povjerenje u ono što jeste i znajte da je učionica mjesto gdje vi trebate postaviti ciljeve i graditi svoj i uspjeh svojih učenika. Prihvatite ideje i sugestije kolega, ali oslobodite se kako biste mogli slaviti svoju individualnost kao učitelja, isprobavati nove stvari i napraviti od učionice mjesto gdje svi žele biti. Jednog dana ćete vi biti taj koji će impresionirati neke nove klince!

3) Držite korak.

Početnici se suočavaju s poplavom rokova i vremenskih ograničenja. Držati korak sa svime može biti stalna borba. Pokušajte se držati pravila – „Ako jednom taknem“. Ako vam netko pokuca na vrata tražeći razgovor ili sredstva za zabavu, iskoristite taj trenutak da završite zadatak. To pravilo vrijedi i za ocjenjivanje zadataka. Dodjeljujte konkretne zadatke i ocjenjujte ih brzo. Hrpa papira je zadnje što učitelj želi vidjeti kada čuje zvono. 

4) Nikad ne podcjenjujte moć kratkih testova.

Na kraju sata kratki kontrolni zadatak omogućit će vam brzu provjeru svladavanja gradiva. Omogućuje vam da skupite ideje i povratne informacije kako biste bolje pripremili sljedeći sat. 

5) Sprijateljujte se brzo.

Pametni učitelji brzo se sprijatelje s portirima i tajnicama, ali ne staju na tome. Širite krug! Pokažite administratorima, mentorima, roditeljima, volonterima da ste vi netko tko cijeni njihov naporan rad i dobar odnos s kolegama. Ljubazna riječ, daj pet, e-mail i mali znak zahvalnosti mogu puno pomoći. 

6) Naviknite se na statistiku.

Statistika učitelje podsjeća na ispite, ali je puno više. Postanite ekspert za podatke koji se tiču vašeg razreda. Pokrenite vlastito istraživanje podataka, istražujte prisutnost na satu, ocjene, kvartalni uspjeh, izvješća o ponašanju.

7) Zaljubite se.

Predmet ili tema koje najmanje volite možda su oni s kojima se najviše mučite. Zaljubite se u ono što najmanje volite. Određena tema neka vam bude prioritet. Učinite što možete da uvjerite sebe, a time i učenike, da volite tu temu, da je važna za svakodnevni život. 

8) Nosite torbu punu trikova.

Kako godina napreduje, otkrivat ćete nove strategije, ideje, web stranice, projekte za koje mislite da ih vrijedi istražiti. Tijekom godine zapisujte ideje i razmišljanja, držite ih u torbi i posjećujte ih prije nastave. Torba vam pomaže da sve trikove držite na jednom mjestu u slučaju da vam zatrebaju. 

9) Prihvatite okolnosti.

Jedan učitelj je podijelio komentar fakultetskog profesora: „Kad učenici uđu u učionicu, trebali bi ostaviti sve svoje probleme ispred vrata i fokusirati se samo na učenje.“ To je moguće samo u teoriji, a u praksi je štetno. Radije prihvatite okolnosti nego da ih ignorirate. Prepoznavanje učenikove kućne situacije ili socioekonomskog statusa je vrednovanje onih u nevolji i promicanje njihova napretka. 

10) Znajte što se smije, a što ne.

Od početka znajte što se očekuje od vas kao početnika. Pronađite svoja pitanja i postavite ih rano. Koja je procedura kada se učenik razboli? Koja sredstva mogu ponuditi problematičnom djetetu? Koja je procedura kod ranijeg puštanja kući ili vremenske nepogode?

………………

NAPOMENA:

  • amle.org – službena web stranica Asocijacije za obrazovanje srednje razine (eng. AMLEThe Association for Middle Level Education). AMLE je vodeća međunarodna organizacija za unaprjeđenje obrazovanja učenika od 10 do 15 godina. Pomaže njihovu napretku u učenju i njihovu doprinos zajednici. AMLE je posvećena i pomaganju njihovih nastavnika.
  •  Autor članka je James DAVIS, a radi u obrazovanju proteklih 16 godina kao učitelj, ravnatelj, pomoćnik ravnatelja, savjetnik za obrazovanje. Trenutačno je profesor suradnika na Školi za obrazovanje pri sveučilištu North Carolina.
  • Izvor: amle.org