Svaki od tih učenika ima jedinstven niz talenata i uključen je u složenu mrežu resursa, ujedno ljudskih i ne-ljudskih.
Stoga možemo zaključiti da je svaki učenik zapravo i učitelj – osoba s određenim iskustvom koja sa sobom nosi trenutke svog života koji se gomilaju iza nje i slijede je do svakog sljedećeg trenutka.
Ti trenutci su prekrasna mješavina uspjeha i neuspjeha – apstrakcije i praktičnosti, a manifestiraju se kao potrebe i kao mogućnosti.
Kao takvi, učenici su neka vrsta ljudske dualnosti potreba i mogućnosti, ako pričamo o njihovoj dnevnoj praksi i stjecanju znanja.
Oni dolaze u školu puni onoga što mogu napraviti, i onoga što trebaju.
Učitelji mogu voditi učenike do sjecišta tih dvaju područja sve dok ona ne sjednu glatko jedno kraj drugog.
ŠKOLA TADA POSTAJE MJESTO NA KOJEM DJECA RJEŠAVAJU PROBLEME I OSTVARUJU SVOJE MOGUĆNOSTI, dok im učitelji osiguravaju prijeko potrebnu ravnotežu između tih dvaju područja u svakom trenutku koji dolazi.
Dok djeca rješavaju probleme na autentičan i održiv način – ovaj određeni problem i ova određena obitelj u ovom određenom kontekstu u ovoj određenoj zajednici – škola se iskristalizira u nešto drugo.
Stoga, pravilno shvaćena, svaka škola je “trust mozgova”.
Pitanje koje se postavlja je tada sljedeće: koliko blisko možete vi, kao edukator, uskladiti te potrebe i te mogućnosti za tog učenika?
….
* Trust mozgova ili, rjeđe, think tank (na engleskom doslovno “spremnik misli”) izraz je koji u najširem smislu podrazumijeva formalni ili neformalni skup znanstvenika ili vrhunskih stručnjaka za neku oblast koji redovito daju stručno mišljenje i savjete određenom pojedincu, organizaciji ili cijeloj javnosti.
…………………..
NAPOMENA:
- Autor članka je Terry Heick – urednik portala Teach Thought. Njegov glavni interes je kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu, te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacija u učenju itd.
- Izvor: teachthought.com
http://www.teachthought.com/terry-heick/school-design-every-school-is-a-think-tank/