Savjeti stručnjaka
RAZMIŠLJANJA, ISTINE...
Svaka škola je ‘trust mozgova’*
objavljeno: 11. siječnja 2017.

Svaki od tih učenika ima jedinstven niz talenata i uključen je u složenu mrežu resursa, ujedno ljudskih i ne-ljudskih.

Stoga možemo zaključiti da je svaki učenik zapravo i učitelj – osoba s određenim iskustvom koja sa sobom nosi trenutke svog života koji se gomilaju iza nje i slijede je do svakog sljedećeg trenutka.

Ti trenutci su prekrasna mješavina uspjeha i neuspjeha – apstrakcije i praktičnosti, a manifestiraju se kao potrebe i kao mogućnosti.

Kao takvi, učenici su neka vrsta ljudske dualnosti potreba i mogućnosti, ako pričamo o njihovoj dnevnoj praksi i stjecanju znanja.

Oni dolaze u školu puni onoga što mogu napraviti, i onoga što trebaju.

Učitelji mogu voditi učenike do sjecišta tih dvaju područja sve dok ona ne sjednu glatko jedno kraj drugog.

ŠKOLA TADA POSTAJE MJESTO NA KOJEM DJECA RJEŠAVAJU PROBLEME I OSTVARUJU SVOJE MOGUĆNOSTI, dok im učitelji osiguravaju prijeko potrebnu ravnotežu između tih dvaju područja u svakom trenutku koji dolazi.

Dok djeca rješavaju probleme na autentičan i održiv način – ovaj određeni problem i ova određena obitelj u ovom određenom kontekstu u ovoj određenoj zajednici – škola se iskristalizira u nešto drugo.

Stoga, pravilno shvaćena, svaka škola je “trust mozgova”.

Pitanje koje se postavlja je tada sljedeće: koliko blisko možete vi, kao edukator, uskladiti te potrebe i te mogućnosti za tog učenika?

….

* Trust mozgova ili, rjeđe, think tank (na engleskom doslovno “spremnik misli”) izraz je koji u najširem smislu podrazumijeva formalni ili neformalni skup znanstvenika ili vrhunskih stručnjaka za neku oblast koji redovito daju stručno mišljenje i savjete određenom pojedincu, organizaciji ili cijeloj javnosti.

…………………..

NAPOMENA:

  • Autor članka je Terry Heick – urednik portala Teach Thought. Njegov glavni interes je kako se poučavanje mijenja u digitalnom i povezanom svijetu, te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacija u učenju itd.
  • Izvor: teachthought.com

 

http://www.teachthought.com/terry-heick/school-design-every-school-is-a-think-tank/