Školstvo u medijima
BRANKA PASTUOVIĆ POBJEDNICA JE CARNETOVOG NATJECANJA ZA NASTAVNIKE 'PRAVI KALIBAR ZA ZNANJE'
Još me zanima što i kako rade kolege
objavljeno: 19. siječnja 2017.

Otkrila nam je kakvi su bili njezini počeci u izradi digitalnih nastavnih materijala i zašto samu sebe smatra vječnim istraživačem i učenicom. Objasnila nam je i gdje pronalazi motivaciju i inspiraciju u radu s učenicima, što misli o prednostima izrade digitalnih nastavnih materijala u CARNetovom alatu Libar i dojmove o natjecanju “Pravi kaLibar za znanje”, na kojem je u Libar digitalnih nastavnih materijala upisala pobjedu.

Možete li se za početak predstaviti našim čitateljima?

Učiteljica razredne nastave u OŠ Brodarica, Šibenik. U šali znam reći kako samo treba u pretraživač unijeti nečije ime i naši će digitalni (ne)tragovi pokazati sve o nama. Živimo u digitalnom dobu, a ono nas na neki način i uvjetuje, htjeli mi to ili ne. Vječiti sam istraživač i učenik, učiteljica u zvanju savjetnika, voditeljica Županijskog stručnog vijeća učitelja razredne nastave u Šibensko-kninskoj županiji. Kad sam prvi put čula termin ,,cjeloživotno učenje”, odmah sam se prepoznala. Evo jedne od mojih digitalnih ,,putovnica”.

Sjećate li se kada ste izradili svoj prvi digitalni nastavni materijal? Što vas je motiviralo i inspiriralo za izradu digitalnih nastavnih materijala?

Svoj sam prvi obrazovni materijal izradila prije više od 15 godina. Bili su to šareni kvizovi za 3. ili 4. razred, u aplikaciji Hot Potatoes. Volim veselo i šareno, čak sam iz tog skromnog alata nastojala izvući maksimum. Spremala sam kvizove na vanjske memorije, nosila u školu i pokretala offline jer u školi nije bilo interneta. Kasnije su ti kvizovi bili na i školskoj stranici. Uvijek sam izrađivala didaktička pomagala za učenike, razredne plakate, listiće, ,,knjižice”, sve što je moglo obogatiti rad. Pojavom računala samo sam promijenila medij, sada to sve radim uz pomoć računala. I jako me veseli to što radim! Ovo je odgovor i na pitanje o mojoj motivaciji.

Koje su prema Vašem mišljenju prednosti izrade digitalnih nastavnih materijala u CARNetovom alatu Libar?

Dostupnost svim učiteljima i učenicima zbog pristupa korisničkim imenom i lozinkom koju posjeduju svi članovi obrazovne zajednice.

Mogućnost unosa materijala različitih vrsta (tekst, fotografija, video, zvuk).

Sigurnost da sadržaj neće nestati preko noći kao što se često znalo dogoditi s web 2.0 alatima u kojima je jednostavno nestao velik dio sadržaja koje sam do tada izradila.

Sigurnost za rad učenika u digitalnom okruženju.

Predložila bih poboljšanje aplikacije u vidu mogućnosti ugradnje embade coda, što mi je nedostajalo tijekom rada.

Predložila bih i više mogućnosti za izradu kvizova poput onih koji u dobrim obrazovnim programskim podrškama (eng. software), npr. Book Widgets ili Raptivity.

Sada kada je natjecanje završeno, planirate li i dalje koristiti CARNetov alat Libar za izradu digitalnih nastavnih materijala?

Sigurno ću ga koristiti, ali usporedo s ostalim alatima. Bilo bi izvrsno da je Libar povezan s e-dnevnikom. Nedostaje jednostavna, pregledna i funkcionalna virtualna platforma na kojoj bi se povezale sve aktivnosti koje imamo u svakodnevnom obrazovnom radu, a koja bi na jednom mjestu objedinila sve što nam je potrebno, od naših dokumenata koje koristimo u radu do aplikacija poput Libra. Radim u školi koja je, usudim se reći, digitalno zrela i suvremena po brojnim kriterijima pa odatle i kut gledanja na temu. Prijedlozi se mogu se čuti i na snimci izlaganja s ovogodišnjeg CUC-a: Kurikularna reforma-izazovi digitalno zrelih škola.

Što Vas je potaknulo da se prijavite na natjecanje “Pravi kaLibar za znanje”?

Najiskrenije, izazov da isprobam Libar jer rado pratim sve što nam CARNet omogućuje kao i sve novosti u izradi digitalnih obrazovnih sadržaja! Iznimno me zanima primjena IKT-a u razrednoj nastavi, s posebnim naglaskom na igrifikaciju, jer učenike posebno motivira. Izrađujem digitalne materijale za svoje učenike već dulje vrijeme. Sve što izradim koristim na nastavi, ostavljam dostupnim svojim učenicima i dijelim sa svima koje zanima na našoj razrednoj stranici Brodarički školarci.

Kada se pojavio poziv za natjecanje, većinu digitalnih sadržaja imala sam izrađene za projekt koji sam pokrenula na eTwinningu: ,,Dani otvorenog uma”. Samo je trebalo ubaciti, ponešto dodati i prilagoditi Libru. Sve se skupa odlično povezalo i izvrsno uklopilo u postojeći rad i dopunilo projekt u tijeku. Libar je bio alat na kojem sam objedinila sve sadržaje koji su bili na različitim virtualnim mjestima. I zato mi se svidio!

Natjecanje čak nisam ni doživjela kao natjecanje, nego više kao “smotru” jer uvijek me zanima što i kako rade kolege. Drago mi je što je odaziv kolega za natjecanje bio velik. Svima nama treba odvažnosti da svoj rad učinimo javnim i izložimo kritici, dobroj ili manje dobroj. Iznimno sam ponosna što je u takvom okruženju moj rad ocijenjen najboljim. Bilo je dosta kvalitetnih sadržaja i čestitam svim kolegama na sudjelovanju!

Što biste savjetovali kolegama koji će se odvažiti na izradu digitalnih nastavnih materijala? Kako se, prema Vašem mišljenju, digitalni nastavni materijali uklapaju i koju ulogu imaju u poučavanju učenika? Kako Vaši učenici reagiraju na digitalne materijale? Koje kompetencije učenici razvijaju uz pomoć digitalnih nastavnih materijala?

,,Samo krenite! Odredite svoj cilj i svrhu nastave s učenicima i uklopite u to digitalne sadržaje, na način da obogaćuju nastavu i ne budu sami sebi svrha. Sve ćete ostalo otkriti sami” – moj je savjet svima koji će krenuti u izradu digitalnih nastavnih materijala. Sve digitalne sadržaje izrađujem tako da već prije izrade znam kada ću ih, kako i zašto upotrijebiti. Tehnologija je alat i ništa drugo. Na kraju svega, ovisi o tome što se i s kojom svrhom s njom napravi. Digitalni nastavni materijali koje izrađujem imaju mjesto u pojedinim etapama nastavnih aktivnosti, učenici na njih reagiraju iznimno dobro i svi, ali bez iznimke, baš svi rado sudjeluju u školskim aktivnostima kada je zastupljena tehnologija. Moji učenici razvijaju kompetencije zastupljene nastavnim sadržajem pripremljenim u digitalnom obliku, a digitalna je kompetencija prateći element jer se služe tehnologijom za učenje.

Možete li nam za kraj iznijeti svoje dojmove o natjecanju i što vam se najviše sviđa u izradi digitalnih nastavnih materijala?

Vjerojatno sam subjektivna za dojmove o natjecanju jer sam prema mišljenju Povjerenstva izradila najbolji rad i meni je doista sve bilo vrlo dobro organizirano. Objektivno, rekla bih da je sve bilo iznimno profesionalno. Informacije su bile potpune i dostupne svima, kriteriji poznati, svi su rokovi ispoštovani, radovi svih kolega koji sudjeluju vidljivi, što bih posebno pohvalila. Smatram posebno važnim transparentnost jer sam primijetila da je bilo natjecanja u kojima su istaknuti samo pobjednici, a ni jedan drugi rad nije bio vidljiv.

U izradi digitalnih nastavnih materijala najvažnije mi je zadovoljstvo, i učenika i moje osobno, i što posredno oblikujem svijest učenika o računalu (tabletu, pametnom telefonu) kao mediju za učenje i osobni napredak jer će sve ostale mogućnosti uporabe otkriti samostalno.

Hvala CARNetu i ovom prilikom što je stvorio bazu digitalno zrelih škola iz koje i sama dolazim i postao značajna podrška svima nama koji tehnologiju rado integriramo u nastavu.

Na samom kraju, evo najsvježiji sadržaj u digitalnom obliku izrađen za moje drugašiće. Nema velike interaktivnosti, ali dostupan im je preko zimskog odmora pa možda ,,zagrizu” i od kuće. Možda i ovo postane dio nekog budućeg, matematičkog Libra.[ IZ DRUGIH MEDIJA | skole.hr ]

ZBRAJANJE I ODUZIMANJE BROJEVA DO 100-ponavljanje