Kako bismo vas obogatili, sastavili smo jednu interdisciplinarnu „ponudu“. Idemo!
■ URADI SAM MEMORY
Jednostavan princip igre Memory možete lako prilagoditi svojim potrebama. Umjesto da traže dvije iste sličice, dajte učenicima da povezuju: događaje i datume na satu povijesti, jedinice i odgovarajuće formule na satu fizike, terminologiju i kratke definicije na biologiji ili rječnik i prijevod na nastavi engleskog jezika.
■ TABU
Dvoje učenika čeka u hodniku dok vi s ostatkom razreda postavljate riječ koju će tražiti. Razred niže asocijacije, ali sama riječ i izravno značenje su tabu.
■ RAZJARENI REPORTER
Učenik i njegov kolega iz klupe su podijeljeni na reportera i eksperta. Vi kao učitelj zadajete temu intervjua, na primjer gradivo prošlog sata. Ekspert objašnjava tematiku i odgovara reporteru na pitanja. Reporter će pritom otkriti „nedosljednosti“ i žestoko će ga „iscijediti“. Stručnjak mora što bolje odgovoriti na pitanja kako bi pokazao koliko je dobro upoznat s materijom. Alternativa je sazvati „konferenciju za novinare“ i podijeliti cijeli razred na dva tabora. Tako se eksperti pojavljuju kao tim, a reporteri mogu podupirati jedne i druge dodatnim pitanjima.
■ KLASICI
Čak i klasične igre mogu biti jako inspirativne. „Vješala“, recimo, oko ključnih pojmova prošlog sata. „Potapanje brodova“ radi vježbanja koordinacije i prostornog snalaženja. Također „Grad, država“ nije bez razloga evergrin. To možete prilagoditi nastavi hrvatskog s, primjerice, književnim žanrovima, poznatim piscima i knjigama.
■ KVIZ
S pitanjima vezanima za predmet, očito. Kao zamjensku lekciju možete izvući aktualne vijesti iz dnevnih novina ili jednostavno neku popularnu knjigu zabavnog sadržaja. Ako podijelite učenike u timove, da se natječu jedan protiv drugih, bit će još angažiraniji.
■ DEBATA
Zadajte temu i podijelite učenike na pristaše i protivnike. Zatim ih trenirajte kako zauzeti poziciju, diskutirati, argumentirati. Da bi sve ostalo razigrano i zabavno, zadajte duhovitu temu, na primjer „Opušteni petak u školi?“ ili „Smoothie bar u školi, da ili ne?“
■ SUDOKU I KRIŽALJKE
Umjesto da ih sami sastavljate, možete se, naravno, osloniti i na gotove križaljke. Sudoku za sat matematike, križaljka za nastavu stranih jezika ili jednostavno traženje pogrješaka na slikama nevezano za predmet, što je pogodno za uvod u koncentriranje na nastavu i vježbanje različitih vještina.
■ ISTINA ILI LAŽ
Učenici se smjeste na sredini razreda i čitaju (navodne) činjenice vezane za gradivo s prošlog sata ili neki drugi sadržaj. Učenici se moraju odlučiti: tko smatra svoju izjavu istinitom smješta se uz desni zid, a tko svoju izjavu (koju je pročitao) smatra lažnom, uz lijevi. Tko je pogrješno odlučio mora sjesti, a pobjednik je onaj tko posljednji ostane stajati.
■ DOMINO
Podijelite učenike u grupe. Svaki dobije karticu s dijelom jedne formule, povijesnog događaja ili analize nekog teksta. Učenik s početnom karticom pročita što stoji na njegovoj kartici i pozicionira se. Onaj tko vjeruje da ima karticu koja slijedi odmah iza početne postavlja se uz njega i pročita sadržaj svoje kartice. Tako idete dalje sve dok se sadržaj poreda ispravnim redoslijedom i svi učenici se nađu u jednom redu. Ako vam je to prejednostavno, možete zadati učenicima da sami razrade komponente sadržaja.
■ TIMSKI RAD
Zadajte učenicima zadatak koji moraju riješiti u smjeru kazaljke na satu, u malim grupama. U matematici, recimo, svaki učenik poduzima jedan korak. Ako učenik vidi da je njegov prethodnik pogriješio, vraća mu papir bez komentara. Svaki učenik mora sam otkriti svoju pogrješku i ispraviti ju – nakon toga se nastavlja u smjeru kazaljke na satu sve dok zadatak nije riješen. Ta ideja funkcionira i s tekstovima s praznim poljima.
………………
NAPOMENA:
- Scook.de – internetska platforma za učitelje i učenike sa savjetima za učenje i idejama za nastavu, s više od 1000 knjiga, e-udžbenika, stručne literature i nastavnih materijala.
- Izvor: scook.de