Savjeti stručnjaka
PRIMJERI IZ PRAKSE ■ OŠ JURJA DALMATINCA, ŠIBENIK
Pokušajte, isplati se – primjeri iz prakse
objavljeno: 27. veljače 2017.

Važno je znati koje ishode želimo ostvariti. Sigurna sam da mnoge kolegice i kolege tako i rade, ali nije naodmet podsjetiti se.

Zašto ne bismo svu nastavu planirali projektno i sve sadržaje propisane Godišnjim nastavnim planom i programom integrirali u jedinstvenu cjelinu?

Trenutačno u trećem razredu obrađujem temu SNALAŽENJE U VREMENU (Prošlost, sadašnjost, budućnost) pa sam i sadržaje iz drugih predmeta povezala s tom temom.

  • HRVATSKI JEZIK – priče, mitovi i legende našega zavičaja, podrijetlo imena grada i njegovih dijelova (pri prikupljanju informacija dobro je surađivati sa starijim članovima šire obitelji učenika)
  • LIKOVNA KULTURA – rekompozicija glava sa šibenske katedrale, izrada maski, crtanje predmeta iz prošlosti, modeliranje katedrale (ili nekog drugog kulturno-povijesnog spomenika po izboru)
  • GLAZBENA KULTURA – tradicijske pjesme i plesovi iz šibenskoga kraja (svakog dijela posebno: obala – otoci – zaleđe), uspoređujemo, tražimo sličnosti i razlike nakon usvajanja glazbenih sastavnica
  • MATEMATIKA – računamo, npr. koliko se godina gradila naša katedrala, u kojem se stoljeću prvi put spominje Šibenik, koliko je trajao Rujanski rat… Neka učenici sami smisle zadatke riječima
  • PRIRODA I DRUŠTVO – rad u skupinama (naselja, županijsko središte, kulturno-povijesni spomenici, poznate osobe, kuhinja, običaji…)
  • TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – tradicionalne dječje igre šibenskoga kraja
  • SAT RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNA AKTIVNOST – Veliki rođendan velikoga grada (950 godina Šibenika), izložba starih predmeta, učenici će doći na izložbu odjeveni u narodne nošnje te ćemo na jedan dan živjeti u prošlosti (nećemo se koristiti električnom energijom, pisat ćemo na drvenim pločicama i brisati krpicama)
  • IZVANUČIONIČKA NASTAVA – posjetit ćemo Restauratorski zavod

Ovakav način rada učenicima je izrazito zanimljiv, vesele se kad predmeti nisu strogo odvojeni, brže, lakše i učinkovitije usvajaju nastavno gradivo.

Bezbroj je mogućnosti za ostvarivanje svih potrebnih ishoda te za formativno i sumativno praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje iz svih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema.

„Win-win situacija” za sve uključene u odgojno-obrazovni proces (učenici – obitelj – škola).

………………….

Melita POLIĆ, učiteljica