Jučer-danas-sutra
KAKO POKAZATI VAŽNOST GRAMATIKE I MOTIVIRATI UČENIKE
Učiti gramatiku ima smisla!
objavljeno: 23. ožujka 2017.

Učiti nešto samo da bi bilo naučeno ­– ne ispunjava niti zadovoljava. To se ne odnosi samo na gramatiku, nego na bilo koje gradivo. Kad biste mogli pokazati učenicima da je učenje gramatike zaista korisno, dali biste im priliku da razviju motivaciju za učenje.

  • Zašto je učenje gramatike korisno?

Svatko tko je nekad učio latinski može puno lakše odgovoriti na pitanje o smislu učenja gramatike. Rečenice na latinskom mogu se ispravno prevesti samo ako se svlada gramatika. Samo učenje vokabulara tu malo pomaže.

Ključ za motiviranje učenika na učenje gramatike leži u odgovoru na pitanje o smislu (učenja gramatike).

LAKŠE UČENJE JEZIKA

Gramatika je u neku ruku operativni sustav svakog jezika. Tko se potrudi i pozabavi se njime, otkrit će logiku i strukturu jezika. To znanje je primjenjivo i na druge jezike. Pojavit će se sličnosti i razlike i to će olakšati otkrivanje pravilnosti i učenje jezika. Bez poznavanja gramatike zvučali bismo smiješno poput automatskog prijevoda računalnog programa. Neki pametni učenik bi sada mogao upitati zašto bi onda morali učiti gramatiku materinjeg jezika koju intuitivno primjenjuju. Odgovor bi trebao biti očit: zato što je puno jednostavnije naučiti gramatiku vlastitog nego stranog jezika.

PRAVOPIS

Čak i iza mnogih pravopisnih pogrješaka stoji slabo razumijevanje gramatike.

ANALIZA TEKSTA

Za razumijevanje priča, stručnih tekstova nije dovoljna samo analiza sadržaja. Za dobru procjenu važno je i poznavanje gramatike. Pojavljuju li se određene vrste riječi prečesto? Postoje li određene nepravilnosti ili posebnosti u strukturi rečenica? Sve to se ne može ni primijetiti, a kamoli analizirati bez poznavanja gramatike.

Svakom učeniku će na obrazovnom pa i poslovnom putu puno pomoći znanje pravilnog izražavanja, u usmenom i pisanom obliku, i na stranom i na materinjem jeziku.

Osim povezivanja gramatike s koristima, može se još puno učiniti po pitanju metode prenošenja gradiva. Stereotip o teškoj i suhoparnoj nastavi treba zamijeniti življim pristupom s prilikama za samostalno pronalaženje pravilnosti.

………………

NAPOMENA:

  • Der Betzold Blog – blog za učitelje s aktualnim i vrijednim savjetima za školsku svakodnevicu.
  • Izvor: betzold.de