Zanimljivosti
UZ DAN PLANETA ZEMLJE
GLOBE – Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša
objavljeno: 19. travnja 2017.

…a točno godinu dana poslije ideja je zaživjela pa je program pokrenut u SAD-u. U njega je danas uključeno više od 100 zemalja i 20.000 škola, a na svakom kontinenata postoji barem jedna škola uključena u GLOBE. Među prvim zemljama koje su pristupile tom svjetskom programu bila je i Hrvatska, koja danas broji više od 100 škola uključenih u GLOBE. Glavni je nositelj programa GLOBE u SAD-u Sveučilišna korporacija za atmosferska istraživanja (UCAR), a partneri su NASA – Državna američka uprava za atmosferu i svemir, Nacionalna fondacija za znanost, Sveučilište države Colorada i US State Department.

OŠ HINKA JUHNA, PODGORAČ

Entuzijazmom naših učiteljica, voditeljica programa GLOBE – Ljubice ĐURIĆ i Maje BENAK, OŠ Hinka Juhna Podgorač iz Podgorača (mjesta nedaleko Našica) prošle godine odlučila je postati GLOBE škola pa je i sama postala dio te priče.

U nastavi program GLOBE predviđa redovita i neprestana učenička mjerenja i opažanja u neposrednoj okolici škole – atmosfera, vode, tlo i pokrov. Rezultati istraživanja se međusobno upotpunjuju i povezuju, čime se ostvaruje program cjelovitoga praćenja stanja okoliša. Prikupljeni se rezultati unose u zajedničku bazu podataka na GLOBE server.

Neki od ciljeva programa GLOBE su: podizanje ekološke svijesti na globalnoj razini počevši od najranije dobi, osposobljavanje učenika za mjerenja i opažanja koja će pridonijeti boljemu shvaćanju našega planeta radi prikupljanja informacija, dostupnost tih informacija svima, omogućavanje suradnje s uvaženim znanstvenicima…

Učenike potičemo na stjecanje novih spoznaja o okolišu, upoznavanje i ovladavanje novim tehnologijama, izgrađivanje pravilnoga stava o zaštiti i unaprjeđenju okoliša, razvijanje istraživačkog duha, razvijanje mašte, opažanje detalja, povezivanje teorijskih činjenica te razvijanje socijalnih kompetencija. Jednako važan cilj je i zadovoljavanje učenikove potrebe za fizičkom aktivnošću u vanjskim prostorima škole. Naposljetku, učenici istraživanjem samostalno dolaze do novih spoznaja o okolišu te razvijaju pozitivan stav prema prirodi koja nas okružuje, a učiteljima su odlična baza za kreiranje kvalitetne suvremene nastave te koreliranje gotovo svih nastavnih sadržaja i nastavnih predmeta.

Pogledamo li našu današnjicu i djelovanje u suvremenom, brzom načinu života koje zahtijeva nova znanja, vještine, sposobnosti, vrijednosti i stavove, sve nabrojeno stavlja naglasak na razvoj inovativnosti, stvaralaštva, rješavanja problema, razvoj kritičkoga mišljenja, poduzetnosti, informatičke pismenosti, socijalnih i drugih kompetencija.

Budući da našem školstvu manjka praktične nastave i istraživačkog rada, istraživanja i projekti koje učitelji mogu provoditi u sklopu GLOBE-a usmjeravaju nastavu na učenika te pridonose osuvremenjivanju i modernizaciji nastavnog procesa.

Svi koji žele saznati na koji način postati GLOBE škola, koje sve sadržaje i praćenja u njemu mogu odraditi te još mnogo dodatnih informacija mogu ih pronaći OVDJE  i  OVDJE.  [ Pišu: Milica IVANČIĆ i Sofija KUBAŠA, učiteljice razredne nastave | OŠ Hinka Juhna Podgorač ] 

OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR

I učenici zadarske OŠ Šime Budinića uključeni su u GLOBE grupu sa svojim učiteljicama Zrinkom Klarin i Ivankom Biskup. Snimili su film za obilježavanje Dana planeta Zemlje. Snimateljica i montažerka bila je učiteljica Petra Paunović, kojoj pripadaju sve pohvale, jer film je poslan Euroazijskoj koordinatorici GLOBE-a i ulazi u konkurenciju za film Dana planeta Zemlje 2017.godine