Savjeti stručnjaka
ORIGINALNE I JEDNOSTAVNE AKTIVNOSTI ZA MOTIVACIJU UČENIKA
5 zabavnih načina poticanja učenika na čitanje naglas
objavljeno: 5. svibnja 2017.

Mnogo puta, kad zamolim učenike da čitaju naglas ili u manjim grupama, suočim se s gunđanjem ili entuzijazmom tri ista učenika. To me je navelo da razmislim o tome ima li boljih načina za uključivanje učenika u čitanje naglas. S vremenom, palo mi je na pamet nekoliko ideja.

1) ZABAVNA STOLICA

Sve što trebate je formirati krug stolicama i naći jednu zabavnu. To može biti vaša stolica ili bilo koja druga neobična stolica koju možete naći. Naravno, sva djeca žele sjediti na zabavnoj stolici. I mogu – ako će čitati naglas.

Započinjemo čitanje nakon što svi učenici zauzmu svoje mjesto. Jedan sretni učenik sjedi na zabavnoj stolici. Kad završi s čitanjem, svi se pomiču jedno mjesto. To je vrlo zabavna aktivnost, a učenici se vole ustajati i kretati se!

2) IZAZOV ‘BLESAVO ČITANJE’

Moja djeca su luda za košarom punom blesavih zadataka za čitanje. Puna je zabavnih načina za čitanje naglas. Tu ima svašta, od „Čitaj vrlo sporo“ do „Čitaj kao da si pod vodom“. Obično izvadim taj izazov kad su učenici već upoznati s tekstom ili napravimo malo pripremno čitanje prije nego započnemo izazov.

3) SPONTANO ČITANJE

Jedan moj učenik obožava taj način čitanja. Prvi korak je da svi sjednu na stol držeći tekst u ruci. Zatim im jednostavno objasnite da nećete više usmjeravati, odabirati ili nadgledati čitanje teksta. Tako je, djeca preuzimaju kontrolu.

Recite im da kad kažete „start“ netko, bilo tko, može početi čitati. Zatim, ako netko drugi želi nastaviti čitati, jednostavno se ubaci. Ako ih više počne čitati odjednom, morat će jednostavno naći način da se organiziraju bez progovaranja naglas. Obično jedan nastavi, a drugi se uključi ubrzo nakon njega. Obično se iznenadim kad vidim tko su čitači. Vrlo je spontano i zabavno!

4) TAJNOVITI SVIJET

U danima kad ne mogu naći više od nekoliko učenika koji su voljni čitati, izvadim svoju omotnicu “Tajnoviti svijet”. U njoj je riječ koju će učenici tražiti za vrijeme čitanja. Objasnim im da učenik koji pročita traženu riječ neće pisati domaću zadaću ili će dobiti neku drugu nagradu. Sve što trebaju činiti je čitati. Na kraju čitanja otkrijem tajnovitu riječ i proglasim pobjednika. Ta aktivnost svaki put povećava broj dobrovoljaca!

5) KOCKA ZA ČITANJE

Kocke su vrlo zabavne, posebno kad čitamo u paru ili malim grupama. Imam nekoliko vrsta kocki koje koristim za različite tipove teksta. Učenici vole zavrtjeti kolo svoje čitalačke sudbine, a ja ih volim gledati kako se aktiviraju!

Svaka od ovih ideja pokazala se kao uspješan dodatak nastavnim jedinicama. Nadam se da će i vama pomoći stvoriti sigurnije, aktivnije i učinkovitije čitače u vašoj učionici.

………………

NAPOMENA:

  • Minds in bloom – blog za učitelje, izvor kreativnih ideja i strategija za učionicu. Na blogu objavljuju mnogi gostujući učitelji ili blogeri.
  • Izvor: minds-in-bloom.com