Savjeti stručnjaka
INICIJALNA PRIPREMA UČITELJA
Osjećaju li se novi učitelji spremnima za poučavanje?
objavljeno: 17. svibnja 2017.

[ Piše: Yoon Young Lee | OECD-ov savjetnik, Uprava za obrazovanje i vještine ]

 „Nemojte se smijati već u ožujku!“

Kao nov, entuzijastičan i pomalo nervozan učitelj srednje škole u Koreji, bio sam iznenađen kad sam primio ovaj savjet od drugih, iskusnijih učitelja.

Shvatio sam ga tako da bih kao novi učitelj trebao biti strog i impersonalan sa svojim učenicima, i tako im pokazati da „mislim ozbiljno“, pogotovo tijekom svog prvog mjeseca. Još sam se više iznenadio kad sam otkrio da varijacije tog savjeta – npr. „Nemoj se smijati sve do Božića“ – postoje i u drugim zemljama.

Osjećaj pripremljenosti novih naspram iskusnih učitelja. Postotak novih i iskusnih učitelja koji izvještavaju o pripremljenosti u sadržaju, pedagogiji i razrednoj praksi u predmetu koji poučavaju. 

Iako se možda napola radilo o šali, činjenica je da sam taj savjet dobio pokazuje koliko izazovno poučavanje može biti novim učiteljima.

Jedan od najvećih izazova novim učiteljima ne dolazi iz neznanja ŠTO poučavati, nego iz neznanja KAKO POUČAVATI ONO ŠTO ZNAJU i KAKO UPRAVLJATI UČIONICOM u cijeloj njezinoj čudnoj i uzbudljivoj kompleksnosti. Ponekad učenici ne žele sudjelovati u raspravi.

Drugih dana novi učitelji imaju problema s upravljanjem neposlušnim ponašanjem. Čak i ako učitelji primijene najbolje metode poučavanja, učenici nisu uvijek zainteresirani kao što bi učitelji željeli da budu. Sve su to česti izazovi s kojima su novi učitelji suočeni u svojim učionicama.
Najnoviji izvještaj „Teaching in Focus“ pod imenom „Osjećaju li se novi učitelji spremnima za poučavanje?“ analizira percipiranu pripremljenost novih učitelja po domenama koristeći podatke iz skupa podataka TALIS 2013.

Infografika pokazuje pripremljenost novih učitelja – koji su ovdje definirani kao oni s maksimalno tri godine iskustva – u sljedeće tri domene:

  • sadržaj predmetnog polja
  • pedagogija predmetnog polja
  • razredna praksa u predmetnom polju koje poučavaju.

(*izvještaji Teaching in Focus koriste podatke iz OECD-ovog istraživanja TALIS – Teaching and Learning International Survey – da bi raspravljali o pitanjima relevantnima za učitelje i edukacijske politike na koncizan i korisničko-prijateljski način.)

Rezultati analize otkrivaju da se novi učitelji općenito osjećaju manje pripremljenima u pedagogiji i praksi svojih predmetnih polja nego u sadržajnom znanju.

Više od 90 posto novih učitelja izvještava da se osjećaju „dobro“ ili „vrlo dobro“ pripremljenima u sadržaju svojih predmetnih polja, dok više od 51 posto novih učitelja specifično odgovara s „vrlo dobro“.

Usporedite to s razinom pripremljenosti koja se navodi za pedagogiju i razrednu praksu predmetnog polja i samo malo više od 80 posto novih učitelja tvrdi da se osjeća „dobro“ ili „vrlo dobro“ pripremljenima, dok samo 32 posto učitelja (za pedagogiju) i 34 posto (za razrednu praksu) kaže da se osjećaju „vrlo dobro“ pripremljenima u tim dvjema domenama.

Kao što je i očekivano, pripremljenost novih učitelja niža je od one njihovih iskusnijih kolega.

Kad usporedimo proporciju novih nasuprot iskusnim učiteljima koji se osjećaju „vrlo dobro“ pripremljenima, razlika je čak i naglašenija u domenama pedagogije i razredne prakse predmetnog polja.

Rezultati analize sugeriraju da su institucije za edukaciju učitelja u mnogim zemljama i ekonomijama možda previše naglašavale sadržajno znanje, nauštrb drugih vrsta učiteljskog znanja.

Uz kvalitetnu edukaciju učitelja i neprestano profesionalno učenje, učitelji mogu biti vrlo dobro pripremljeni u pedagogiji i praksi svojih predmetnih polja, kao i u sadržaju. Tada će se možda, jednoga dana, više novih učitelja moći svojim učenicima nasmijati već u ožujku.

……………….
NAPOMENA:

  • Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u edukaciji, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višoj edukaciji, učenje u ranom djetinjstvu i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday