Zanimljivosti
OŠ PETRA PRERADOVIĆA, ZADAR
Obrazovanje za osobni razvoj
objavljeno: 14. lipnja 2017.

… tj. Obrazovanje za osobni razvoj, Erasmus+ projekta THE NEW EDUCATIONS IN PROMOTING TRANSVERSAL SKILS. Aktivnosti trećeg modula osmislili su poljski partneri – profesori Liceuma Ogólnokształcące im. Jana Matejke, a odvijale su se tijekom svibnja i početkom lipnja pod budnim okom glavne koordinatorice projekta profesorice matematike Anite Šimac, profesorice i stručne suradnice knjižničarke Ivane Perić i profesorice geografije Renate Cvetkoski.

Radionice trećeg modula Obrazovanje za osobni razvoj naišle su na velik odaziv učenika sedmih razreda. Teme su vrlo zanimljive jer su u uskoj vezi s njihovim sadašnjim i budućim društvenim, poslovnim, ali i osobnim razvojem te su tako prisutne u svim dijelovima njihovih mladih života.

Svaka radionica puna je atraktivnih sadržaja s temama bliskima djeci koje su premalo zastupljene u našem odgojno-obrazovnom sustavu. Neke od transverzalnih vještina koje se razvijaju sudjelovanjem na radionicama su: sposobnost motiviranja samoga sebe; vjerovanje u svoje snove, želje i mogućnosti te njihovo ostvarenje; razvoj kritičkog mišljenja; zauzimanje stava i pogleda na svijet oko sebe i sebe u njemu; razvoj vještina za ostvarenje projekata; razvoj vještina govorenja u javnosti; suočavanje sa stresom i anksioznošću; razvoj sposobnosti uočavanja vlastitih snaga i slabosti, mogućnosti i prijetnja vlastitoga razvoja; svladavanje tehnika upravljanja vlastitim vremenom; razvoj vještina učenja i mnoge druge.

  • Tema prve radionice pod nazivom Mapa tvojih snova (A map to your dreams) tehnika je vizualizacije u postizanju osobnog i profesionalnog uspjeha.

GLAVNI JE CILJ RADIONICE bilo imenovanje vlastitih snova te njihovo pretvaranje u planove koje treba ostvariti, tj. dovesti u vlastitu realnost. Učenici su bili vrlo zainteresirani te su osnažili svoju želju za ostvarenjem svojih snova u bliskoj ili daljnjoj budućnosti.

  • Uslijedila je radionica pod nazivom Prihvaćanje samoga sebe, SWOT analiza (Make friends with yourself, SWOT). SWOT analiza najjednostavnija je ekonomska metoda lako primjenjiva u svakodnevnom životu za analizu samih sebe i okruženja u kojem se razvijamo.

Ta metoda potiče razvoj jasnije slike o sebi i svojim mogućnostima, čime jača samopouzdanje osobe te pruža i učvršćuje motivaciju za daljnje životne izazove.

  • Treća radionica pod nazivom Kako se suočiti s javnim govorenjem (How to cope with public speaking) obradila je temu shvaćanja i prihvaćanja svojih prednosti, mogućnosti te rad na slabostima pri predstavljanju samoga sebe drugima, što svakodnevno činimo u najobičnijim situacijama. Osvijestivši mogućnost upravljanja time kako će nas drugi doživjeti i doživljavati, učenici su se okušali u osmišljavanju javnih govora i govorenju pred publikom, pri čemu su se poticale kreativnost i mašta u izlaganju.
  • Četvrta radionica pod nazivom Upravljanje vremenom (Time management) vrlo je korisna za učenike i u sadašnjosti i u budućnosti. Cilj je bio da učenici shvate kako je svaka minuta njihova vremena dragocjena i da rasipanjem vremena na nepotrebne stvari rasipamo nepovratno svoju životnu energiju. Tijekom radionice okušali su se u primjeni različitih metoda upravljanja vremenom (npr. Eisenhowerova metoda) i osvijestili važnost postavljanja prioriteta, samodiscipline i upornosti u njihovu ostvarivanju.
  • Posljednja radionica pod nazivom Zašto je potrebno raditi (Why do I need to work?) održana je tijekom nastave u suradnji s profesoricom engleskoga jezika te je objedinila sve prethodne radionice. Učenici su shvatili da uzimajući u obzir svoje sposobnosti, snove, želje i vještine, te suočavanjem s vlastitim prednostima, korekcijom nekih nedostataka možemo u životu raditi upravo ono o čemu sanjamo i ostvariti svoju egzistenciju na najbolji mogući način u izobilju svega što nas čini sretnima.

……………

Renata CVETKOSKI i Ivana PERIĆ | OŠ Petra Preradovića, Zadar