Školstvo u medijima
PRIMJERI: UČITELJI I UČENICI PROFITIRAJU OD INTEGRIRANOG KURIKULUMA
Uklanjanje imaginarnih granica oko sadržaja
objavljeno: 23. lipnja 2017.

Na toj razini učenici i učitelji imaju priliku izgraditi vezu između zamišljenih granica područja sadržaja.

Ovaj članak pruža suradničke pristupe razvoju integrativnog učenja koje pomaže učiteljima i učenicima da grade mostove – figurativno i doslovno.

GRADNJA MOSTOVA

Integrativni pristup učenju i poučavanju treba uključivati prilike za suradnju učenika. Rad s vršnjacima koristan je za razvoj razreda kao zajednice te za razvoj vještina vođenja i komunikacije.

Jedan tim viših razreda odlučio je uključiti nekoliko grupa učenika koji nisu svi bili dio istog razreda u izgradnju mosta.

PROJEKT SE SASTOJI OD ČETIRIJU FAZA:

  • Faza prva: faza istraživanja u kojoj učenici trebaju iskoristiti vještine stečene na satovima društvenih predmeta, čitanja i analize teksta.
  • Faza druga: faza idejnih rješenja i dizajna sastoji se od izrade malih modela mosta koristeći znanstvene i tehničke koncepte te koncept dizajniranja.
  • Faza treća: faza izgradnje i testiranja je prilika za korištenje materijale poput novina, kolaža, časopisa i testiranje njihove nosivosti.
  • Faza četvrta: faza osvrta u kojoj učenici analiziraju sve faze procesa, otkrivaju načine poboljšanja dizajna i konstrukcije mosta te komuniciraju svoje viđenje i razumijevanje sadržaja.

Učenici viših razreda osnovne škole profitiraju od učenja usredotočenog na timski rad koji potiče učenike da daju svoj doprinos grupnom uspjehu i vlastitom razvoju.

ZNANSTVENIK I PROPAGANDA

Mi uvodimo projekt oglašavanja koji zahtijeva od učenika da koriste tehnike oglašavanja i argumentiranog pisanja. To je proces što uključuje izradu oglasa koji će „prodati“ jedan povijesni proizvod. Učenici odaberu jednog znanstvenika s liste koju im pripremi učitelj. Zatim moraju naći i pročitati informacije vezane za tog znanstvenika, njegov rad, otkrića, inovacije. Također trebaju odrediti koliko je njegov rad utjecao u određenom vremenskom razdoblju.

Pisanje usredotočeno na objašnjavanje i argumentiranje je drugačija vrsta pisanja, zahtijeva drugačiji pristup čitanju i analizi teksta. Učenici su u prilici razvijati svoje vještine dalje od narativne kompozicije.

PRIMARNI I SEKUNDARNI IZVORI SA ‘SMITHSONIAN KUTIJAMA’

Učenici srednje razine uživaju u praktičnim iskustvima učenja, gdje mogu dodirnuti, osjetiti i ispitati predmete.

Učenje sa „Smithsonian kutijama“ inspirirano je željom da se pomogne učenicima povezati sadržaje društvenih i umjetničkih predmeta, istovremeno se fokusirajući na analitičke vještine, primarne i sekundarne izvore i praktično učenje.

Učenici šestog razreda sudjelovali su u ovoj aktivnosti tijekom istraživanja drevnog Egipta. Učitelj je sastavio primjere primarnih izvora kao što su djelići nakita, drevne egipatske kovanice i svitci. Svaka stavka je zapečaćena u plastičnim vrećicama kako bi se stvorio osjećaj kako su dokumenti autentični i da ih je potrebno zaštititi. Na vanjskoj strani svake vrećice bili su detaljni opisi artefakata i kako su bili korišteni u drevnom životu.

Prikupljeni su i sekundarni izvori vezani uz stari Egipat, kao što su snimka web stranice, tekst i novinski članak o arheološkim iskopinama. Svi materijali su umnoženi i postavljeni u plastične kutije kako bi ih timovi učenika mogli ispitati.

Učitelj je počeo izjavom da je “Smithsonian” njima poslao kutije artefakata i drugih materijala vezanih za stari Egipat da ih pregledaju. Učitelj je zatim objasnio kako će učenici raditi u timovima da bi pregledali svaki artefakt i dokument, čitali o svakom predmetu i odlučili je li to primarni ili sekundarni izvor.

Nakon što su odlučili je li stavka bila primarna ili sekundarna, morali su koristiti tekstualne dokaze u obliku citata ili parafraza kao dokaze koji bi podržali njihove tvrdnje. Učenici su pojedinačno bilježili svoje odgovore u dnevniku, ali su radili i zajednički kako bi analizirali i raspravili o svakom komadu.

Visoka razina uzbuđenja i angažmana učenika tijekom tog eksperimenta potvrđuje da su stvaranje i provedba aktivnosti koje promiču uključivanje i praktično učenje vrlo korisni.

Iskustva učenja i strategije iz ovog članka su “mostovi” koje nastavnici mogu uvesti kako bi pomogli učenicima da uspostave veze između sadržaja odvojenih predmeta. Aktivnosti koje uključuju poeziju, praktične građevinske projekte i interaktivna otkrića nekoliko su metoda koje nastavnici mogu koristiti radi jačanja angažmana učenika i produbljivanje učenja.

………………

NAPOMENA: 

  • Amle.org – službena web stranica Asocijacije za obrazovanje srednje razine (eng. AMLE – The Association for Middle Level Education).
  • Izvor: amle.org