Školstvo u medijima
PRIJELAZ NA VIŠU RAZINU ČESTO IZAZIVA MJEŠOVITE OSJEĆAJE
Radostan završetak: posljednji dani škole
objavljeno: 16. lipnja 2017.

… jakom sviješću o samima sebi kao sposobnim učenicima i uzbuđenjem zbog sljedeće zajednice kojoj će pripadati i koju će graditi u idućoj školskoj godini.

Evo nekoliko brzih, zabavnih i lakih načina za postizanja takvog osjećaja.

Prisjetite se svojih jutarnjih poruka

Budući da poruke s vaših dnevnih ili jutarnjih sastanaka odražavaju zajedničko akademsko i socijalno putovanje, ako ih se prisjetite, to će im pomoći da vide koliko su napredovali.

Razgovarajte

Odaberite pitanja koja će potaknuti bogatu raspravu i osvrt na proteklu godinu:

  • Koje su tri stvari zbog kojih ste ponosni što ste ih naučili ove godine? Zašto?
  • Što ste saznali o tome kako najbolje učite?
  • Koja su vaša dva omiljena školska projekta? Zašto?
  • Kako smo ove godine podržavali jedni druge u učenju?
  • Što ste saznali o stjecanju prijatelja?

Kreirajte jednostavne prezentacije pod nazivom ‘Sjećam se…’.

Pomozite učenicima da se prisjete svojih osobnih ciljeva (ono što neki učitelji nazivaju “nadama i snovima”) od početka godine ili nekih ciljeva učenja iz lekcija tijekom godine. Svaki učenik treba kreirati projekt pod nazivom „Sjećam se da sam naučio…“. To može biti bilježnica, crtež, PP prezentacija ili video koji pokazuju primjere kako su učenici ispunili neke od važnih ciljeva ove godine.

Čitajte zajedno

Odaberite priču za čitanje naglas. Nakon čitanja postavljajte pitanja kojima je cilj povezati knjigu i dječje uspomene na proteklu godinu. Na primjer, nakon što ste pročitali knjigu Alberta LAMBA „Ispričaj mi svoj dan natraške“, pozovite učenike da ispričaju pred svima što nisu mogli ili znali sredinom godine, a sada su u stanju učiniti.

Dobrodošlica novom razredu

Potaknite učenike da napišu pismo novom razredu. To može biti individualno pismo, pisano u malim grupama ili zajedničko. Kreirajte knjigu informacija, powerpoint ili video za novopečene petaše (Savjeti za peti razred, Što je najljepše kada si peti razred, Stvari koje ćeš naučiti u petom razredu). Pomaganje drugima potiče njihov osvrt na proteklu školsku godinu. Pozovite buduće petaše u posjet kako bi mogli postavljati pitanja vašim „stručnjacima“.

Gledajte u sljedeću školsku godinu

Prijelaz na višu razinu često izaziva mješovite osjećaje. Pozitivno razmišljanje o sljedećoj školskoj godini može umanjiti tjeskobu i istovremeno izgraditi osjećaj uzbuđenja za ono što dolazi.

Održite kratak sastanak na kojem učenici mogu podijeliti pitanja i brige o sljedećoj školskoj godini. (Vjerojatna pitanja: Tko će biti moj sljedeći učitelj? Tko će biti u mom razredu? Mogu li vas doći posjetiti? )

Opišite glavne teme koje se uče u sljedećem razredu. Neka učenici rasprave o onome što već znaju o tim temama i što žele naučiti.

Neka svako dijete napravi listu pod nazivom „Sva mjesta koja želim posjetiti”, koja naglašava njihove nade, snove i ciljeve učenja iduće godine.

Pozovite učenike da napišu pismo kojim će se predstaviti novom nastavniku.

Proslavite vrijeme provedeno zajedno

Napravite mali razredni muzej koji prikazuje važne artefakte iz učenja te godine (pisanje uzoraka, fotografije projekata ili eksperimenata iz kemije, umjetnička djela, pravopisni testovi, računalni programi, matematički listovi koji pokazuju izazovne probleme). Pozovite druge razrede, obitelji ili nastavnike na obilazak.

 Ako ste fotografirali učenike tijekom cijele godine, izradite kolaž fotografija i dajte im da ubace svoje opise Ili napravite knjigu „Ljudi godine”, postere ili videozapise koji prikazuju vijesti, posjetitelje u učionici, povijesne osobe koje ste proučavali ili važne posjete školi.

Posljednjih nekoliko tjedana pjevajte omiljene pjesme i igrajte omiljene igre.

Ostanite u kontaktu

Učenici su obično željni ljetnog odmora, ali mnogi imaju mješovite osjećaje zbog rastanka od prijatelja, utješne strukture škole – i vas. Pomozite im u razmjeni kontaktnih podataka i omogućite im da vam se jave razglednicom. Tako se zajednica koju je razred gradio cijele školske godine proteže i izvan nje.

………………

NAPOMENA: 

  • Responsive Classroom – koristi pristup temeljen na dokazima, fokusira se na vezu akademskog uspjeha i socijalno-emocionalnog učenja.
  • Izvor: responsiveclassroom.org