Školstvo u medijima
SVEGA IMA, PA I TOGA
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
objavljeno: 29. lipnja 2017.

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako potaknuti i inspirirati učenike, kako ih organizirati i prenijeti sadržaj i evaluirati njihov napredak.

Ali, s tehnologijom je drugačije. Kad je tehnologija u pitanju, vi se snalazite sasvim u redu, ali, ruku na srce, učenici su geniji kad je u pitanju tehnologija. Rođeni hakeri. A vi govorite sebi da je to sasvim normalno.

  • Oni su digitalni domorodci.
  • Vi ste rođeni u neko drugo vrijeme, u vrijeme kad se moralo pokucati na vrata ili prošetati ulicom da bi se pronašli novi prijatelji.
  • Vrijeme koje nije bilo iskvareno Facebookom ili cyberbullyingom.

Stoga, danas ste na društvenim medijima da biste nadoknadili propušteno vrijeme. Napravili ste profil na Twitteru i vodite blog. Čak držite dio nastavnih planova na Dropboxu. Možda ste čak i kupili iPad, a zatim otišli na neku konferenciju ili seminar da biste naučili kako poučavati pomoću njega.

Ali, vi čujete kako učenici pričaju o tehnologiji – što sve mogu bez imalo truda – i to vas na neki način pomalo plaši. Privlačna vam je pomisao da kažete samome sebi kako učenje ne treba tehnologiju. Da je dovoljno teško i bez nje. No, svoje učenike ne možete zadržati na njihovim mjestima bez pametnih telefona. Dopuštate li im da ih koriste tijekom sata?

  • Jeste li vidjeli stvari koje učenici dijele na društvenim mrežama?
  • Koliko puni mržnje mogu biti?
  • A tek sve igrice koje vole igrati? To ne može biti pravi život, zar ne?
  • Ali, što se događa kad učenici mogu koristiti tehnologiju bolje od svojih učitelja?
  • Koga to diskreditira?
  • Koje procese i ishode to potkopava?
  • Koliko je snažna naša kolektivna sposobnost da racionaliziramo utjecaj svega toga?
  • Tko ima koristi od toga, a tko pati?
  • Tko ide zajedno naprijed, a tko ostaje iza sam?
  • I koliko nas košta to što nismo bolji u pitanjima tehnologije u učenju?

Kojom vrstom panike ili retorike ćemo se opravdavati zato što nismo bili spremni za dan kad učenici budu koristili digitalne alate bolje od učitelja?

I to ih koristiti s takvim uvjerenjem i nepromišljenom navikom da neće slušati ništa što im govorimo o njoj zato što će sami shvaćati taj jaz?

……………………

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com