Ako učenici ne uspiju, pretpostavljajte da su pokušali i da žele drugu priliku. U najgorem slučaju, pretpostavljajte da nisu ni bili svjesni onoga čega nisu bili svjesni.
Ako prekrše neko pravilo, pretpostavite da nisu bili svjesni tog pravila. U najgorem slučaju, pretpostavite da su zaboravili.
Ako kažu ili naprave nešto što ostavlja loš dojam, pretpostavite da je riječ o nečemu što su morali reći ili napraviti jednom da bi iz toga naučili nešto. U najgorem slučaju, pretpostavite da su htjeli reći ili napraviti nešto drugo.
Pretpostavke koje imate o svojim učenicima i o tome zašto rade ono što rade su moćna stvar.
Te pretpostavke također često potječu iz vašeg načina razmišljanja o tome što bi učitelj “trebao napraviti” i tome što bi “učenik trebao napraviti”. Mogu i stvoriti taj način razmišljanja, što znači da ono što pretpostavljate može utjecati na ono što mislite i vjerujete o poučavanju. Osim toga, to je obostran proces – ako pretpostavljate samo najbolje o svojim učenicima, čak i kad znate da ste u krivu, to može preobraziti ton u vašoj učionici.
Pretpostavljanje najboljeg o svojim učenicima ne bi samo trebao biti način razmišljanja, nego i način poučavanja.
To se mora vidjeti u načinu na koji govorite i poučavate.
To se također mora vidjeti u načinu na koji razgovarate s roditeljima o njihovom djetetu, te čak i pri planiranju lekcija, pri čemu morate imati na umu najbolji potencijal svojih učenika i pomoći im da sami vide za što su sve sposobni.
Kao učitelj morate biti strpljivi i pružiti svojim učenicima beskrajne prilike ili pokazati beskonačan i po mogućnosti iracionalan optimizam.
Ako morate misliti o strpljivosti i prilikama kao o nečemu što vodi do uspješnosti, to je u redu. Svi smo mi u iskušenju da poučavamo lekcije kad to moramo, ali moramo shvatiti da, kad je riječ o razumijevanju – postoji određeno vrijeme za razumijevanje koje je vrlo teško odrediti.
Životi učenika su zbunjujući i stresni.
Oni su djeca – čak i kad su već na fakultetu.
Njihovo djetinjstvo je njihovo vrijeme tijekom kojeg moraju naučiti živjeti i prihvatiti neuspjeh jednako kao i uspjeh. To vrijeme zapravo nikad ne završava; svi smo mi svakog dana suočeni s neuspjesima i uspjesima iz kojih učimo.
Ali, djeci je to posebno osjetljivo vrijeme jer ona razvijaju svoj osjećaj sebstva i trebaju potporu u izgrađivanju identiteta i načina razmišljanja koji će im potrajati cijeli život.
Pretpostavljanje najboljeg u nekom djetetu, pogotovo kad imate razloga misliti drugačije, jedno je od najvažnijih ulaganja koje možete napraviti za njihovu budućnost.
Uvijek pretpostavljajte najbolje od svojih učenika; u najgorem slučaju, pretpostavljajte da postoji nešto što ne znate.
…………….
NAPOMENA:
- Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com