Savjeti stručnjaka
SVAKO DIJETE TREBA UZORA
‘Djeca ne uče od ljudi koji im nisu dragi’
objavljeno: 7. rujna 2017.

Iako su kurikulum, ocjenjivanje i instrukcijski dizajn* možda način na koji sada razmišljate, svojedobno je to možda imalo više veze sa sadržajem, znatiželjom i odnosima. 

U svojoj prezentaciji Rita Pierson podsjeća na to da odnosi s učenicima nisu samo važni, nego su ponekad jedino što je zapravo bitno.

 (* Instrukcijski dizajn je proces u kojem se primjenjuju teorije učenja i pedagoške teorije, kao i različiti principi, tehnike i metode izvođenja nastave, kako bi se što djelotvornije planirali i izradili materijali za učenje te oblikovao proces poučavanja i učenja u konkretnim nastavnim predmetima i lekcijama.)

“Djeca ne uče od ljudi koji im nisu dragi.“

Doista. U svom razgovoru Rita Pierson nudi neke strategije za izgrađivanje odnosa koje se temelje na važnim konceptima poput autentičnosti, nesebičnosti i samopoštovanja, uključujući:

  • najprije sami trebate težiti razumijevanju, a ne potrebi da vas drugi razumiju
  • ispričati se kad je to potrebno
  • promovirati samopoštovanje pomoću (čak i jeftinog) entuzijazma i jednostavnih podsjetnika
  • iskušajte nove prakse ocjenjivanja (+2 umjesto -18, ili 10 %, ili F).

Kako bi – ili zašto – učitelji trebali postupiti fokusirajući se na odnose umjesto akademskih prioriteta, ometajućih i zastrašujućih politika, osobnih predrasuda te čak i problematičnih učenika?

„Mi dolazimo na posao i onda kad to ne želimo, slušamo o politici koja nam nema smisla i svejedno poučavamo, jer to je ono što radimo. Poučavanje i učenje bi trebali potaknuti radost.

Koliko bi izvanredan naš svijet bio kad bismo imali djecu koja se ne boje riskirati, koja se ne boje razmišljati i koja su uza se imala pobornika, odraslu osobu koja neće odustati od njih, koja razumije moć povezanosti i koja inzistira na tome da postanu najbolji što mogu biti?“

……………..

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com