Iako su kurikulum, ocjenjivanje i instrukcijski dizajn* možda način na koji sada razmišljate, svojedobno je to možda imalo više veze sa sadržajem, znatiželjom i odnosima.
U svojoj prezentaciji Rita Pierson podsjeća na to da odnosi s učenicima nisu samo važni, nego su ponekad jedino što je zapravo bitno.
(* Instrukcijski dizajn je proces u kojem se primjenjuju teorije učenja i pedagoške teorije, kao i različiti principi, tehnike i metode izvođenja nastave, kako bi se što djelotvornije planirali i izradili materijali za učenje te oblikovao proces poučavanja i učenja u konkretnim nastavnim predmetima i lekcijama.)
“Djeca ne uče od ljudi koji im nisu dragi.“
Doista. U svom razgovoru Rita Pierson nudi neke strategije za izgrađivanje odnosa koje se temelje na važnim konceptima poput autentičnosti, nesebičnosti i samopoštovanja, uključujući:
- najprije sami trebate težiti razumijevanju, a ne potrebi da vas drugi razumiju
- ispričati se kad je to potrebno
- promovirati samopoštovanje pomoću (čak i jeftinog) entuzijazma i jednostavnih podsjetnika
- iskušajte nove prakse ocjenjivanja (+2 umjesto -18, ili 10 %, ili F).
Kako bi – ili zašto – učitelji trebali postupiti fokusirajući se na odnose umjesto akademskih prioriteta, ometajućih i zastrašujućih politika, osobnih predrasuda te čak i problematičnih učenika?
„Mi dolazimo na posao i onda kad to ne želimo, slušamo o politici koja nam nema smisla i svejedno poučavamo, jer to je ono što radimo. Poučavanje i učenje bi trebali potaknuti radost.
Koliko bi izvanredan naš svijet bio kad bismo imali djecu koja se ne boje riskirati, koja se ne boje razmišljati i koja su uza se imala pobornika, odraslu osobu koja neće odustati od njih, koja razumije moć povezanosti i koja inzistira na tome da postanu najbolji što mogu biti?“
……………..
NAPOMENA:
- Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com