Savjeti stručnjaka
NADMETANJE U UČIONICI
Kako balansirati između zabave i pravednosti
objavljeno: 6. rujna 2017.

Sve su stvorene u atmosferi nadmetanja, gdje kompanija nastoji na tržište lansirati najbolji proizvod dotad, a mi potom uživamo korist od njega.

Natjecanje u učionici može potaknuti djecu da poboljšaju svoje vještine, ali morate izbjeći pretjerivanje. Uz malo ili nimalo konkurencije, sumnjam da bismo imali visokokvalitetne predmete u svom životu. Ipak, prežestoka konkurencija – držanje za vrat, konkurencija koja pritišće ljude i tjera ih da varaju – nije dobra ni za koga. Ona samo proizvodi toksičnu okolinu i loše odluke.

Imajte to na umu kad pokušavate naći pravu mjeru nadmetanja za svoje učenike. Evo kako možete postići ravnotežu.

UZMITE U OBZIR DOB

Pri kreiranju situacija u kojima će učenici odmjeravati snage moramo uzeti u obzir njihovu dob, razvojna očekivanja i razinu interesa.

Ako predajete, na primjer, na naprednoj nastavi u višim razredima, učenici će vjerojatno već biti spremni za odmjeravanje snaga, ali ako predajete u pasivnom razredu sa slabim interesom, morate kreirati natjecanje u nadi da će ono pobuditi kakvo-takvo zanimanje.

TEŽITE PRAVEDNOSTI

Natjecanja su najzabavnija, obogaćuju i ugodna su kad se provode s ljudima podjednake snage i sposobnosti. Želite li uvesti konkurenciju u svoj razred, pobrinite se da svi rade na istoj razini.

Nema ništa gore nego gledati kako netko biva zgažen i zdrobljen od drugoga. Neka borba bude poštena i nitko neće imati pritužbe na ishod. Ne želite kreirati formulu u kojoj će jači učenik lako zdrobiti slabijeg.

NEKA ZABAVA BUDE PRIORITET

Da bi se učenici zainteresirali, ulozi ne moraju biti visoki. Najbolje je nadmetanje jednostavna dobra stara zabava. Pravo hvalisanja, zadovoljstvo u davanju najboljeg od sebe i smijanje su predivne stvari koje treba poticati u učionici (i nikako ulog ne smije biti ocjena njihove vrijednosti kao učenika).

Ako naučite učenike da ne uzimaju sebe preozbiljno, dat ćete im sjajnu vještinu uz pomoć koje se mogu nositi s današnjim intenzivnim svijetom.

IZGRADITE VJEŠTINU TIMSKOG RADA

Nadmetanje ne mora uvijek biti jedan na jedan. Može biti od pomoći u razvoju vještine suradnje i timskog rada. To je vrlo važna vještina jer stalno rastući svijet rada zahtijeva od ljudi da zajednički rade uspješno.

Još jedna prednost nadmetanja među timovima je da zajedničko ostvarivanje cilja povezuje ljude. To dalje razvija sposobnost djeteta da nastavi uspješne odnose.

PROMIČITE DOBROG POBJEDNIKA ILI GUBITNIKA

Ništa ne otuđuje dijete od društva kao kad baca kletve nakon izgubljenog natjecanja. Prijateljsko i zabavno natjecanje uči dijete kako dostojanstveno gubiti te kako izbjeći razmišljanje da je poraz mjera vlastite vrijednosti.

Isto vrijedi i za dobrog pobjednika. Omalovažavanje drugih, zlostavljanje i druge neljubaznosti nakon pobjede siguran su put prema gubitku prijatelja i narušavanju dobrih odnosa. Pazite na oboje i ispravljajte ako je potrebno.

………………

NAPOMENA: 

  • Concordia University Portland –posvećen pripremi učenika za život i življenje i podršci edukatorima.
  • Izvor: education.cu-portland.edu