Jučer-danas-sutra
ZAJEDNIČKI WC, OPREMA ZA TJELESNI, KOLEGA IZ KLUPE…
Kako pomoći prvašiću da se privikne na školu
objavljeno: 29. kolovoza 2017.

Moje iskustvo govori da u prvom razredu najveći problemi nisu ni čitanje ni ocjene, nego pridržavanje pravila, praćenje uputa, pamćenje zadataka.

Prvi razred je u svakom slučaju veliko opterećenje, čak i kad je dijete spremno za školu.

ŠTO KOD PRVAŠIĆA MOŽE IZAZIVATI POTEŠKOĆE

  • Propisi.
  • Pronalaženje olovke ili kemijske u vlastitoj pernici.
  • Svakodnevno izvršavanje pisanih zadataka.
  • Presvlačenje prije sata tjelesnog odgoja.
  • Zajednički WC.
  • Put do školske kantine.
  • Susjed iz klupe.
  • Dulje sjedenje na jednom mjestu, nemogućnost kretanja.
  • Pamtiti i raditi stvari koje za koje nemaju osobnog interesa.

Imajte na umu da te poteškoće nemaju veze s tim je li dijete inteligentno i zna li ili ne zna čitati ili računati.

Na nastavi se previše vremena troši na ispunjavanje programa, pisanje slova i brojeva te dosadnih primjera, a za aktivne igre i kretanje ostaje malo vremena.

KAKO POMOĆI DJECI KOJA KREĆU U PRVI RAZRED

POMOZITE IM DA NAUČE UPRAVLJATI SOBOM! U slobodno vrijeme, poslije škole ili praznikom, igrajte s djecom igre koje razvijaju sposobnost koncentracije.

OMOGUĆITE DJETETU DA SE OSJETI USPJEŠNIM, TO JE VAŽNO! Kada dijete osjeća da može, ima snage i volje gurati dalje. Ako prve školske zadatke ne svlada uspješno, neće željeti učiti. Ne kritizirajte, nego predlažite pomoć i podržavajte to što je dijete uspjelo odraditi samostalno, čak i kada vam to djeluje beznačajno. Zapamtite, upravo se sada u djeteta razvija odnos prema učenju.

UČITE DJECU DA SHVATE KADA IM JE POTREBNA POMOĆ TE KAKO JU ZATRAŽITI. Što rade djeca kada im je teško, kada im nešto ne uspijeva? Jedan počne plakati, drugi se pokušava sakriti, ograditi, treći pokušava prepisati od susjeda… Sposobnost da prati svoje stanje ili situaciju i reći da trebaš pomoć, da si umoran ili se ne osjećaš dobro puno je važnija od sposobnosti čitanja ili lijepog pisanja.

NE ZABORAVITE DOPUSTITI DJECI DA ODAHNU. Odrasli ljudi, umorni od posla, dolaze kući i svatko se opušta na svoj način, svatko ima svoj način da se priključi na mirni kućni ritam. Netko sjedne s knjigom, drugi gleda serije, treći veze ili šije, a netko će i zadrijemati. Najvažnije je da sami biramo kako ćemo se opustiti i pronalazimo svoje vrijeme za odmor.

A kako se opuštaju djeca koja su upravo stigla iz škole? Njih s vrata napadaju odrasli koji su spremni preuzeti dijete i u detalje mu objasniti što treba raditi. U rujnu se roditelji trude upisati dijete u što više sekcija i grupa. Ostaje li djetetu vremena koje će provoditi po svom izboru?

Ne branite im skakati! U razredima koje vodim često je očito da je djeci odmah potrebno kretanje ili tjelesni kontakt. Poslije toga glava puno bolje radi. Ako samo ostanete sjediti uz prijenosno računalo ili listiće s domaćim zadatcima, mozak će samo zakuhati i od toga neće biti nikakve koristi.

ZAPAMTITE: ONI SU I DALJE MALI! Fraza „Vi ste već veliki i zato…” neće vas dovesti do željenog ishoda. Oni su još djeca, ne previše velika djeca i ono što je nama očito njima nije. Dijete nije dužno „samo znati“, to je dužnost roditelja – usmjeriti, objasniti, potaknuti, pratiti, postaviti jasan zahtjev i formulirati ono što je važno i na što treba obratiti pozornost.

………………

NAPOMENA:

  • Mel.fm – stranica na ruskom jeziku posvećena obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm