Savjeti stručnjaka
UVIJEK SE MOŽE BOLJE
8 stvari koje svaki učitelj mora poboljšati
objavljeno: 7. rujna 2017.

■ PONIZNOST

Vjerojatno ste vrlo dobri u onome što radite – barem u dijelovima. Također ste vjerojatno vrlo inteligentni, suosjećajni i motivirani, inače ne biste dospjeli do ovoga gdje ste sada kao edukator.

Ali, promjena zahtijeva samosvijest i ponizan pristup zanatu. Sposobnost da vidite samog sebe i potrebu za promjenom – unutar sebe ili oko sebe – najvažniji je korak u svakom procesu razvoja i promjene.

■ RAVNOTEŽA

Što češće pokušajte težiti ravnoteži u razmišljanju, alatima, strategijama i povezanim resursima. Najpopularniji sadržaj na internetu su vjerojatno popisi. Top 10 strategija za ______, 25 aplikacija za______, 8 savjeta za ______, itd. To je vjerojatno zato što su popisi jednostavni za brzo pregledavanje, spremanje i nastavljanje sa životom.

Ali, da biste zaista vidjeli promjenu u svom poučavanju, morate težiti ravnoteži sadržaja – alatima, strategijama i drugim resursima koji se, u fragmentima, kombiniraju da biste napravili potpuniju, jasniju sliku o kompleksnostima poučavanja i učenja. Ovisno o vašoj stručnosti, iskustvu i razini udobnosti, vi možda trebate više jednog područja, a manje drugog, ali oduprite se kušnji da preskočite sve što je dulje od nekoliko paragrafa.

Vaše vrijeme je vrijedno, ali upravo zato što je vrijedno morate potražiti strategiju koju ćete uspješno koristiti u modelu učenja za koji ste ideju našli u inspirativnom tekstu koji ste pročitali prošli tjedan.

U vašoj učionici postoji kemija, a slična kemija čini se smislenom u onome što pročitate.

■ OSJEĆAJ ZA SURADNJU

Lijepo je to što ste uspjeli naći odličnu strategiju za poučavanje pismenosti, edukacijsku tehnologiju ili nešto treće, ali vi ste samo jedna osoba. Podijelite znanje – i to s raznolikom publikom koja će cijeniti to znanje i podijeliti ga među sobom.

Podijelite znanje na raznolike načine. Isprintajte kopiju teksta i ostavite je na koleginom stolu. Pošaljite je e-mailom. Podijelite je na svom blogu. Koristite Pinterest, Twitter ili neku drugu metodu dijeljenja informacija.

Podijelite informacije s onima koji su „ispod“ i “iznad” vas. U edukaciji zapravo postoji manje hijerarhije nego se to vama čini, ali nemojte dijeliti informacije samo s novim učiteljima i prijateljima, nego i sa svojim nadležnima, ravnateljima, i možda najvažnije od svega – roditeljima – ne samo online, nego i s ljudima u vašoj lokalnoj zajednici.

■ UMREŽAVANJE I POVEZIVANJE

Dosljedno pokušavajte naći način na koji biste mogli integrirati sadržaj o kojem čitate – s odborima, planovima, zajednicama profesionalnog učenja, roditeljima, kurikulumom, učenicima itd. Nemojte samo težiti tome da stvari „koristite“, nego da ih spojite s drugim važnim dijelovima poučavanja i učenja.

Ako želite ići brže, idite sami; ako želite ići dalje, idite zajedno s drugima.

■ SELEKTIVNOST

Budite selektivni u onome što čitate. Mnogi naslovi obećavaju razmišljanje i efektivnost koja jednostavno nije isporučena u samom sadržaju, bez obzira na to radi li se o knjizi, objavi na blogu, videu ili drugim medijima, a neki od tih naslova možda dolaze iz pouzdanih izvora.

Budite selektivni. Ne možete sve informacije koje dobijete koristiti konzistentno. Smanjite broj izvora – otprilike 5 do 10 blogova ili stranica društvenih medija trebalo bi biti više nego dovoljno da podrži vaš razvoj kao edukatora i omogući vam promjenu.

■ RAZNOLIKOST

Vi možda težite sadržaju koji opravdava vaša vlastita mišljenja. I nema ništa loše u tome. Veći dio vašeg sadržaja trebao bi reflektirati ton i filozofiju vašeg poučavanja i učenja.

Ali, nemojte se bojati izazvati samoga sebe putem diversifikacije – suočavanja s novim mogućnostima s kritičkim stavom i otvorenim umom.

Također, diversificirajte u pogledu tipova sadržaja, kurikuluma, okvira, razgovora itd.

■ ISKRENOST

Budite iskreni prema sebi – svojim prednostima i slabostima. Svojim potrebama i potrebama svojih učenika. Prema sadržaju koji je zabavan i sadržaju koji može trajno

utjecati na način na koji vodite učenje. Poštenje – zajedno s poniznošću – vodi do rasta.

■ OSVRTANJE

Uzmite trenutak i osvrnite se na radove svojih učenika, na strategije koje koristite da biste ih pripremili za taj rad. Pogledajte pomnije način na koji komunicirate s učenicima, kolegama i roditeljima.

Kritički razmotrite svoj kurikulum, ocjenjivanje i rezultate ocjenjivanja, angažiranost učenika i ton razgovora između njih koji ne uključuje vas. Pogledajte pomnije, razmislite pažljivije i pokušajte vidjeti možete li slijediti trag nečeg, od makro perspektive do mikro strategije, do nečeg što ste čitali, gledali ili promatrali. Veliku većinu vremena možda nećete biti uspješni, ali pokušajte.

■ OTKUD JE DOŠLA OVA LEKCIJA?

Koja perspektiva me dovela do toga da odbacim ovu lekciju i sasvim je iznova formuliram?

Što se dogodilo i pomoglo mi vidjeti mobilno učenje na taj način? Koji je potencijal ovog oblika ocjenjivanja?

Odakle je ova promjena došla, i gdje mogu pronaći još toga?

………………

NAPOMENA:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com