Konkurencija je bila velika. Ponosni smo što se naš projekt našao među prvih deset kojima su osigurana financijska sredstva za realizaciju projekta.
Svjesni činjenice da u školskom programu koji je uglavnom namijenjen prosječnim učenicima, vrlo malo ostaje prostora i vremena za darovite učenike odlučili smo napraviti iskorak i pozabaviti se baš takvim učenicima.
Psihologinja naše škole Vera ŠUŠIĆ provodi identifikaciju darovitih učenika u četvrtom razredu. Jedan od ciljeva ovog projekta je rana identifikacija darovitih učenika, te planiramo identifikaciju darovitih učenika provoditi krajem prvog razreda. U tu svrhu kreirat će se liste opažanja za učitelje i roditelje koji, uz primjenu standardiziranih testova inteligencije na svim učenicima prvih razreda, mogu značajno doprinijeti uočavanju potencijalno darovitih učenika.
Da bi se njihova potencijalna darovitost razvila u produktivnu darovitost, važno je što ranije početi s poticanjem razvoja njihovih kognitivnih sposobnosti, kreativnosti i motivacije.
NOSITELJ PROJEKTA JE OŠ BARTULA KAŠIĆA ZADAR, A PARTNERI SU:
- Sveučilište u Zadru
- Grad Zadar
- Osnovna škola Šimuna Kožičića Benje u Zadru
- Osnovna škola Zadarski otoci Zadar
- Osnovna škola Krune Krstića Zadar
- Osnovna škola Sveti Filip i Jakov.
Projekt će trajati od 28.6.2017. – 27.12.2018.godine. Vrijednost projekta je 973.127,32 kuna i u cijelosti je financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda.
KOJA JE ZAPRAVO SVRHA PROJEKTA?
To je svakako ojačati kapacitete zadarskih osnovnih škola za uspostavu sustava koji će omogućiti uočavanje i identifikaciju darovitih učenika, primjenu doživljajne pedagogije i druge oblike razvoja darovitih učenika te uspostaviti suradničku platformu za podršku „Online centar Zadar za darovite učenike”.
CILJANE SKUPINE su 150 odgojno-obrazovnih djelatnika iz 5 osnovnih škola u konzorciju koji će sudjelovati u stručnom usavršavanju, 164 odgojno- obrazovnih stručnjaka koji rade u javnim institucijama a koje su odgovorne za razvoj i provedbu obrazovnih politika i 100 potencijalno darovitih učenika: po 20 učenika iz svake partnerske škole.
ELEMENTI PROJEKTA SU:
- jačanje kompetencija učitelja i stručnih suradnika
- izrada i provedba individualiziranih programa rada te novih metoda i oblika rada,praćenja i poticanja darovitih učenika
- promidžba i vidljivost
- upravljanje projektom i administracija.
OČEKIVANJA SU VELIKA:
- 150 sudionika sudjelovat će na ukupno 9 edukacija za jačanje kompetencija u radu s darovitim učenicima
- 20 sudionika partnerskih ustanova sudjelovat će na studijskom putovanju u Centar za istraživanje za promicanje darovitosti Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Ljubljani
- izradit će se 5 školskih planova za rad s darovitom djecom
- kreirat će se liste opažanja za učitelje i roditelje
- 100 učenika i 20 učitelja predmetne nastave (fizika, kemija, biologija, geografija) sudjelovat će u istraživačkoj nastavi u nacionalnim parkovima i parkovima prirode
- izradit će se online multimedijski sadržaji – priručnici i materijali za provjeru znanja
- stvorit će se on – line suradnička platforma za učenje na daljinu „Online centar za darovite“
- opremit će se praktikum prirodoslovlja
- kreirat će se priručnik „Odgoj o obrazovanje darovitih učenika suvremene pedagogijske implikacije”
- kreirat će se 100 individualiziranih programa prilagođenih darovitim učenicima uključenim u projektne aktivnosti
- kreirat će se dva kratka video filma o projektnim aktivnostima i rezultatima projekta.
Svečano predstavljanje projekta bilo je 31. kolovoza 2017. na Sveučilištu u Zadru. Svečanosti su nazočili predstavnici Grada Zadra, Sveučilišta i Škola partnera. Ravnateljica škole prof. Katica Skukan svima je poželjela puno uspjeha u ovom zaista hvalevrijednom projektu. Voditelji projekta su Vera Šušić, psiholog i Krešimir Groš, prof. Posla je puno, očekivanja su velika, ali sretni smo da će napokon i darovita djeca dobiti važnu ulogu u našem društvu.
……………………..
Elza Nadarević BARIČIĆ, učitelj savjetnik | OŠ Bartula KAŠIĆA, Zadar