MZO ZAOBIŠLO EKSPERTNU RADNU SKUPINU

Krenuli u ‘reaktivaciju’ stručnih radnih skupina iz kurikularne reforme

utorak, 12. rujna 2017.

Na e-mail adrese članova predmetnih stručnih radnih skupina (SRS), koje su radile u sklopu Cjelovite kurikularne reforme, jučer [11. rujna 2017.] tijekom poslijepodneva stigli su upitnici iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Krenuli u ‘reaktivaciju’ stručnih radnih skupina iz kurikularne reforme

Kako piše portal srednja.hr, MZO iz upitnika želi saznati jesu li članovi SRS-ova spremni sudjelovati u nastavku rada stručne radne skupine. Pitanje ponovnog formiranja SRS-ova stiže u prilično nejasnom trenutku kada pitanje Ekspertne radne skupine, koja koordinira radom stručnih radnih skupina, još uvijek nije riješeno. Štoviše, ministrica javno tvrdi da ERS za nju u ovom trenutku ne postoji.

Tijekom rada na Cjelovitoj kurikularnoj reformi u 2015. i 2016. godini, osim Ekspertne radne skupine ustrojene su i stručne radne skupine (SRS) koje su izrađivale predmetne kurikulume, kurikulume međupredmetnih tema, dokumente područja kurikuluma te dokumente nacionalnih kurikuluma.

Na elektroničke adrese članova stručnih radnih skupina jučer  je u poslijepodnevnim satima iz Ministarstva znanosti i obrazovanja s adrese kurikulum@mzo.hr stigao upitnik s nekoliko pitanja o nastavku rada na kurikulumima. Kako su nam kazali neki članovi SRS-ova, osim imena i prezimena te pitanja u kojoj skupini osoba želi raditi, MZO je članove SRS-ova upitao i jesu li spremni sudjelovati u nastavku rada stručne radne skupine.

Upit je stigao i na adresu Miljenka HAJDAROVIĆA, člana stručnih radnih skupina za Povijest i Politiku i gospodarstvo. Hajdarović nam je kazao kako među CKR timom vlada zbunjenost i nevjerica.

Osobno sam odmah povratno odgovorio na mail i zatražio pojašnjenja oko sastava Posebnog stručnog povjerenstva (PSP), Ekspertne radne skupine (ERS), kao i informacije o vremeniku i planu rada SRS-ova te informacije o međusobnim obavezama MZO-a i SRS-ova. Tek nakon tih informacija, možemo raditi, rekao nam je kratko Hajdarović.

Aktiviranje stručnih radnih skupina iz CKR-a bez riješenog pitanja ERS-a

Upiti o svojevrsnoj reaktivaciji stručnih radnih skupina stižu u trenutku kada je još uvijek neizvjesno pitanje same Ekspertne radne skupine, oko koje se već mjesecima u javnosti lome koplja zbog netransparentno provedenog natječaja kojim je na čelo te skupine imenovana Jasminka BULJAN CULEJ. Ministrica Divjak već je u nekoliko navrata rekla kako za nju ERS ne postoji, no to faktički ne stoji s obzirom da skupina, doduše krnja, i dalje nije raspuštena niti je poništen natječaj kojim je izabrana.

S obzirom da ERS koordinira radom SRS-ova, upitali smo MZO znači li ovo da samo Ministarstvo preuzima ulogu Ekspertne radne skupine i zaobilazi Buljan Culej.

– Ne. Sukladno Strategiji, mjere CKR-a, koje se odnose na sve razine i vrste odgoja i obrazovanja, su u nadležnosti MZO-a, osim mjere 2.4.7. koja je u nadležnosti NCVVO-a, rekli su nam iz Ministarstva i dodali kako su SRS-ovi formirani u 2015. godini, odlukama ministra koje su još uvijek na snazi te da se u ovom slučaju radi isključivo o reaktivacija postojećih tijela. Isti su nam odgovor dali i na pitanje kako to da se SRS-ovi formiraju bez riješenog pitanja ERS-a.

Ministarstvo: Reaktivacija SRS-ova je usporedni potez kako bi se ubrzao cijeli proces, ERS i PSP tema aktualna tema razgovora HDZ-a i HNS-a

Pitali smo MZO i što bi te u kojim rokovima trebale raditi eventualno reaktivirane stručne radne skupine.

– S obzirom da je javna rasprava o kurikularnim dokumentima završila krajem 2016., potrebno je odgovoriti na pristigle primjedbe i komentare te eventualno ukoliko SRS smatraju potrebnim, doraditi dokumente. Nakon obrade javne rasprave, dogovorit će se daljnja dinamika rada s ciljem uvođenja pilot projekta CKR u škole 2018./19. Glavni cilj tima ministrice Divjak je izgradnja škole za život, a ne ocjenu, stoji u odgovoru Ministarstva iz kojeg nam neslužbeno kažu da su ERS i PSP trenutačno aktualna tema razgovora HDZ-a i HNS-a te da je reaktivacija stručnih radnih skupina usporedni potez kako bi se ubrzao cijeli proces. [ IZ DRUGIH MEDIJA | srednja.hr ]

 

 

Vezani članci
Školski portal: Povratne informacije i što vrijedi pamtiti

Povratne informacije i što vrijedi pamtiti

Udruga također objavljuje časopis The Educational Leadership Magazine,koji je nedavno…

Školski portal: Kako natjerati djecu da čitaju povratne informacije

Kako natjerati djecu da čitaju povratne informacije

No svi učitelji znaju koliko ta jednostavna radnja može biti…

Školski portal: Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku

Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku

… nevjerojatno je lako izgubiti fokus pri slušanju dugih, neprekinutih…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■  1. RAZRED:  LEKTIRA: VUK I…

Školski portal: Svi sjednimo na loptu

Svi sjednimo na loptu

Danas se te lopte ne upotrebljavaju…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…