Savjeti stručnjaka
PRIMJENA TEHNOLOGIJE MORA POTAKNUTI UČENIKE DA BUDU AKTIVNI
Digitaliziranje tradicionalnog podučavanja nije inovativno
objavljeno: 25. rujna 2017.

No nije uvijek tako.

Zapravo, mnogi programi i alati edukacijske tehnologije jednostavno digitaliziraju tradicionalno podučavanje – a to ne možemo zvati inovacijom.

Kada škole i učitelji uvode tehnologiju u učionicu, moraju se zapitati koji su njihovi ciljevi.

Primjena tehnologije jednostavno zbog toga da biste stavili kvačicu u kućicu nekog formulara i da biste mogli reći da je vaša učionica u 21. stoljeću bacanje je vremena, novca i resursa. Učitelji koji žele primijeniti tehnologiju, moraju to činiti iz pravih razloga.

…………………………………………

 Istinski cilj tehnologije u učionici trebao bi biti mijenjanje načina na koji podučavamo, a ne digitaliziranje onoga što već radimo.

…………………………………………

Da, vaši učenici mogu pisati bilješke u Google Docu ili stvarati prezentacije u PowerPointu umjesto plakata. No, s takvim zadatcima učenici neće primjenjivati tehnologiju do punog potencijala.

Zadaci poput tih, i drugih koji jednostavno preuzimaju ono što su učitelji oduvijek radili i dodaju tomu tehnologiju, mogu biti zabavni za učenike. No oni ne stvaraju onu vrstu angažmana koji je moguć uz tehnologiju.

Umjesto toga, učitelji bi trebali tražiti načine za primjenu tehnologije koji bi potaknuli učenike da budu aktivni.

To ne znači fizički aktivni, nego mentalno aktivni. Uz tehnologiju, moguće je učenike potaknuti na kritičko razmišljanje, evaluaciju i stvaranje. Učenici mogu preuzeti odgovornost za vlastito učenje.

Učitelji to mogu postići primjenom modela poput „preokrenute učionice“. U preokrenutoj učionici učenici čitaju informacije ili gledaju videomaterijale kod kuće, zatim dolaze u učionicu sljedećeg dana da bi raspravljali o onome što su naučili ili da bi vježbali svoje nove vještine. Umjesto da sjede na svojim mjestima i slušaju učitelja, učenici surađuju jedni s drugima ili sami izrađuju proizvod.

Ovo je vrsta inovacije koju trebamo kada je riječ o edukacijskoj tehnologiji. Tehnologija daje učenicima moć da istražuju i stvaraju. Jednostavnim digitaliziranjem tradicionalnog podučavanja odričemo se prilika kojima možemo potaknuti učenike na tu vrstu važnih aktivnosti.

Sljedeći put kad budete imali priliku uvesti tehnologiju u učionicu, zapitajte se – poboljšava li to uistinu moje podučavanje, ili je to samo još jedan način na koji radimo iste stare stvari s pomoću više tehnologije?

  • Kako vi primjenjujete tehnologiju da biste svoje lekcije podignuli na višu razinu?

………………

NAPOMENA

  • Education Week jedan je od najpoznatiji američkih nacionalnih časopisa s područja obrazovanja, koji edukatorima nudi vijesti i informacije te služi kao most između teorije i prakse.
  • Izvor: blogs.edweek.org

 

http://blogs.edweek.org/edweek/education_futures/2017/09/why_digitizing_traditional_teaching_isnt_innovation.html