Jučer-danas-sutra
Što čini kreativnog učitelja?
objavljeno: 26. veljače 2015.

Dok je s jedne strane sve ovo istinito i lijepo, s druge škole i nastavnici imaju velikih muka s pronalaženjem načina kako biti kreativniji.

Budući da je kreativnost individualizirana i izražava se drugačije kod svakog pojedinca, obrazovnom kadru koji je naviknut na testiranja i ustaljene standarde postaje sve teže nalaziti načine za poticanje kreativnosti kod učenika. Nažalost, ne postoji  idealno rješenje za ovaj problem. Kreativne učionice počinju i završavaju s kreativnim učiteljima.

Tri obilježja kreativne učionice:      

  • SVJESNOST

Svaki će učitelj matematike reći: „Matematika je svugdje!“ Oni znaju kako matematika izgleda u realnom vremenu i u pravom životu jer su proveli vrijeme učeći i vježbajući. Na taj su način postali svjesni mnogih načina na koje se matematika može dovesti u vezu s raznim aspektima života.

Stvari nisu puno drugačije ni kada se radi o kreativnosti. Kreativni učitelj svjestan je kako kreativnost izgleda za njega samoga kao i načina na koji bi se mogla prenijeti drugima.

  • OSNAŽIVANJE

Osnaživanje nije dar koji vam je dan, ono dolazi iznutra. Svaka osoba prožeta je veličinom i manama. Osnažena osoba ima hrabrost prihvatiti samu sebe onakvom kakva jest i odabire način razmišljanja koji potiče osobni razvoj.

Takav način razmišljanja rađa kreativnost. Stoga, možete naučiti biti kreativniji, ili bolje, stvoriti uvjete u kojima kreativnost cvjeta.

  • VJEŽBA

Ovo je najteži dio. Nije dovoljno samo čitati o kreativnosti. Kreativnost zahtijeva da „se oznojite.“ U kreativnoj praksi postoji prava radost. Čin stvaranja nečega, koliko god malen bio, mijenja nešto iznutra.

Jedan od načina na koji možete započeti kreativnu praksu je jednostavno – kopiranje. Djeca to čine instinktivno. Ona precrtavaju slova, ponavljaju dijaloge iz filmova i tekstove pjesama. Kopiranje dopušta osobi da nauči osnove. Mnogi od velikih slikara počeli su tako što su kopirali svoje učitelje.

Sljedeći korak je nešto što nazivamo preslagivanje. Umjetnost preslagivanja sastoji se u tome da uzmete nešto što već postoji i učinite to novim. To npr. može biti pjesma ili neko poboljšanje na šalici za kavu. Preslagivanje se razlikuje od kopiranja u tome što kao osoba dodajete već pomalo samoga sebe u tu mješavinu. To je poput odavanja počasti izvornom umjetniku, ali uz dašak nečeg vlastitog. Preslagivanje potiče iskru kreativnosti!

Posljednji način na koji učitelj može vježbati kreativnost je kroz kombiniranje. Kombinacije su snažan oblik kreativnosti. Neobične kombinacije često mogu proizvesti zanimljive rezultate.

Često je potrebno puno grešaka prije nego pogodimo pravu kombinaciju.

Kreativnost buja u učionicama u kojima postoji hrabrosti, svjesnosti  i kultura koja podržava kreativnu praksu. Ta hrabrost, svjesnost i kultura počinje s učiteljem. Kada učitelj upali svoju unutarnju vatru, ona služi kao svjetionik i drugima!

Izvor:  http://www.teachthought.com/teaching/ingredients-creative-teacher/