Školstvo u medijima
TEHNOLOGIJA NIKAD NEĆE ZAMIJENITI UČITELJE
Govorimo li o sukobu između učitelja i tehnologije, pobjednik je jasan: to smo mi!
objavljeno: 5. listopada 2017.

U tišini sam pogledao učenika dok je ostatak razreda željno iščekivao moj odgovor i rekao: „Misliš li doista da bi stroj mogao zamijeniti mene?“

No nakon što se smijeh učenika stišao i nakon što su moji učenici otišli svojim kućama, počeo sam aktivnije razmišljati o tome. Može li mene kao učitelja ikada zamijeniti neka vrsta automatiziranog videa ili strojeva koji učenicima predstavljaju sadržaj lekcije savršenom preciznošću?

U srpnju 2017. naišao sam na članak koji mi je dao odgovor koji sam tražio. Prema tom članku, učitelji su među onim profesijama za koje postoje najmanji izgledi da će biti zamijenjeni nekom vrstom tehnologije. Kakvo olakšanje!

Dok sam razmišljao o svom kratkom putu do zaključka da je moj posao siguran u slučaju tehnološke apokalipse, shvatio sam: Moramo zaustaviti debatu koja suprotstavlja učitelje i tehnologiju!

ZAŠTO?

1) Učitelji su doista nezamjenjivi.

Sve što znamo o učeničkim ishodima govori nam da je najvažniji čimbenik na razini škole upravo učitelj! Više od bilo čega drugoga, dobar učitelj može promijeniti život učenika. Učitelji, vi ste nezamjenjivi! Ne postoji tehnologija koja bi mogla obaviti kompletan posao koji obavlja učitelj. Tehnologija ne može doći na utakmicu svog učenika da bi pokazala potporu. Tehnologija ne može ostati budna do dva ujutro ocjenjujući testove. Isplati se još jedanput istaknuti: učitelji, vi ste nezamjenjivi.

2) Tehnologija nije neprijatelj podučavanja.

Današnja tehnologija pronašla je svoj put u učionicu, to je činjenica, i moram vam nešto reći: tehnologija je vaš prijatelj, a ne neprijatelj! Hajde, recite to naglas: „Tehnologija je moj prijatelj, a ne neprijatelj.“

Nažalost, sve veći pritisci i zahtjevi administracije rezultiraju time da učitelji dolaze na posao ranije i ostaju dulje. Nasreću, tehnologija može riješiti neke od tih zadataka za nas, poput praćenja prisutnosti učenika na nastavi, ocjenjivanja i evaluacije, komunikacije i praćenja napretka učenika. Prihvaćanje tih vrsta tehnologije oslobodit će vrijeme učiteljima da bi se mogli više posvetiti podučavanju učenika.

3) Učenici mogu imati samo koristi od toga da mi kao učitelji prihvatimo tehnologiju.

Naši učenici žive u digitalnom svijetu. To je svijet u kojem bismo i mi trebali živjeti.

Nedavno sam dobio iPad koji je zamijenio moju potrebu za pametnom pločom. On mi omogućuje da projektiram prezentacije u PowerPointu te crtam i šaram po njima. Primijetio sam da, otkako imam iPad, moji učenici češće prilaze ploči i pišu, zbog toga što me to približava njihovu jeziku. To je mala promjena, ali ta mala tehnološka inovacija doista mijenja moje podučavanje i moje učenike.

4) Učenici su ono što je bitno u cijeloj priči, a ne tehnologija.

Baš poput svega ostaloga na svijetu, mi uvijek dobivamo kada stavljamo učenike na prvo mjesto. Ako sastanak s roditeljima ide loše, stavite interes učenika u prvi plan razgovora. Kada osmišljavate obrazovnu politiku, uzmite u obzir učenike. Kad razgovaramo o tehnologiji, također moramo imati učenike na umu.

Stoga, jesu li učitelji bolji od tehnologije?

  • Odgovor je taj da učenici zaslužuju izvrsno obrazovanje.

Može li tehnologija zamijeniti učitelje?

  • Odgovor je taj da učenici zaslužuju fantastično obrazovanje.

Ova debata koja suprotstavlja učitelje i tehnologiju mora prestati. Tehnologija uistinu može pomoći učiteljima da promijene živote učenika. Ako odaberete prigrliti tehnologiju u učionici, izvrsno. Ako ne, i to je u redu. Naposljetku, ono što je važno jest da svaki učenik zaslužuje izvrsnu edukaciju. Točka.

……………..

NAPOMENA:

  • We Are Teachers internetska je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com