Školstvo u medijima
STOPE PISMENOSTI ZASIGURNO ĆE PORASTI
Zašto bismo trebali sve učenike podučavati kao da imaju disleksiju
objavljeno: 16. listopada 2017.

No strategije koje primjenjujemo za disleksične učenike osnova su za učenje svih učenika. Kad bismo podučavali sve učenike kao da su disleksični, stope pismenosti sigurno bi porasle.

Vježbanje i svladavanje novih vještina i organizacija najbolji su primjeri stvari koje učitelji i škole primjenjuju za učenike kojima je potrebna dodatna pomoć, ali se često zanemaruju kada je riječ o ostatku razreda. Ako dijete ne može čitati, mi ga učimo čitati, ako dijete ne može brojiti, mi ga učimo brojiti, ali ako je dijete neorganizirano, mi ga kažnjavamo. Umjesto da čuvamo te učinkovite nastavne alate za one s dodatnim potrebama, zašto ih ne bismo upotrijebili za sve učenike?

Ono što slijedi nije opsežan popis strategija i alata koje možete općenito primjenjivati u svojoj učionici, nego početna točka za promišljanje o stvarima koje možda radite za učenike s disleksijom, ali bi mogle koristiti svim učenicima u vašem razredu.

 ■  INTERAKTIVNA PLOČA

Jedan od problema s kojim se disleksični učenici svakodnevno suočavaju jest vizualni stres, ali to nije problem s kojim su suočeni samo oni s disleksijom. Najčešći primjer tog problema jest kada učenik gleda mali crni font na bijeloj ploči. Jednostavno rješenje jest promijeniti boju svoje interaktivne ploče. Postoje istraživanja koja sugeriraju da je svjetloplava boja koju većina ljudi najlakše jasno vidi.

■  RAZLAMANJE ZADATAKA NA MANJE DIJELOVE

Ovo je jednostavna metoda koju mnogi učitelji primjenjuju i koja može pomoći svim mladim ljudima da ostanu usredotočeni pri zadatku. Brzi zadatak za početak, pa nekoliko aktivnosti i naposljetku sažetak. Sumiranje na kraju lekcije posebno je važno jer omogućuje lakše prenošenje informacija iz kratkoročnoga u dugoročno pamćenje.

■  PREOPTEREĆENJE ILI PONAVLJANJE

Ova tehnika često se primjenjuje s resursima koji su specifični za disleksiju zbog toga što ponavljanje vještina razvija samopouzdanje i samopoštovanje učenika te pomaže da učenik zapamti ideje, riječi i formule. No to je učinkovita tehnika za sve učenike, ne samo za one s disleksijom, pogotovo pri učenju novog pojma.

■  ORGANIZACIJSKE VJEŠTINE

Učenici s disleksijom često imaju vrlo slabo radno pamćenje i probleme s prisjećanjem na upute. Stoga od znatne koristi za učenike mogu biti organizacijski alati poput planera i mapa s razdjelnicima u boji, a učitelji se mogu pobrinuti za to da učenici zapišu zadatke iz domaće zadaće. Te jednostavne organizacijske vještine važne su za sve učenike.

■  PRIMJENA SOFTVERA

Naposljetku, razvoj IT industrije i povećano razumijevanje poteškoća disleksije potaknuli su razvoj izvrsnih programa koji se mogu jednostavno skinuti na tablete ili računala i koji mogu pomoći svim učenicima u učenju. Mnogi od tih programa razvijaju vještine poput tipkanja, čitanja i sricanja. Roditeljima zasigurno neće smetati što njihovo dijete upotrebljava takav program.

…………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih internetskih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća internetska mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com

 

https://www.tes.com/news/school-news/breaking-views/why-we-should-teach-all-pupils-if-they-have-dyslexia