Savjeti stručnjaka
KAKO DOPRIJETI DO NJIHOVIH UŠIJU
Kako govoriti da vas učenici slušaju
objavljeno: 17. listopada 2017.

No rijetko ćemo čuti učitelje kako upozoravaju na sebe kao problem. Pretpostavljaju da učenici jednostavno jesu ili nisu dobri slušači i da oni ne mogu tu mnogo učiniti.

No istina je da vi imate presudan utjecaj na slušanje.

Dosljednost, temperament, dopadljivost, jasnoća, vještine prezentacije ili čak urednost važni su čimbenici.

Jedan od najvažnijih čimbenika jest način na koji govorite. Postoje tri jednostavne stvari koje možete promjeniti, a čine veliku razliku.

Govorite manje

Većina učitelja govori previše. Njihov je glas svakodnevna pozadinska glazba – podsjećaju, upozoravaju, dirigiraju i vode djecu kroz ovo ili ono.

Ako količinu izgovorenoga smanjite za trećinu i usredotočite se samo na ono što vaša djeca trebaju znati, tada će ono što izgovarate imati bolji učinak. Vaše će riječi pogoditi metu, a djeca će se početi uključivati.

Snizite glas

Učitelji često povisuju glas u želji da ih učenici bolje slušaju. No glasan je govor neugodno slušati. Tjera učenike da se isključuju i nađu drugi interes.

Kad snizite glas i govorite tek toliko glasno da vas učenici u zadnjoj klupi mogu čuti, oni se instinktivno naslanjaju na vaš glas. Prestat će se meškoljiti i šuškati. Čitat će s vaših usana, izraza lica i govora tijela. Uz manji napor, učinit ćete da vas učenici bolje slušaju.

Prestanite se ponavljati

Kada ponavljate iste upute opet i opet, uvježbavajte učenike da vas ne slušaju prvih nekoliko puta. Potičete apatiju i skidate s njih teret odgovornosti.

Ako dajete upute samo jedanput, to stvara osjećaj hitnosti. Motivira akciju i zaključava učenike u zvuku vašega glasa. Uključuje ih u vlastito učenje, počinju razumijevati da podučavanje nije nešto što se čini njima, nego da je učenje nešto što oni čine za sebe.

Budite ustrajni

Ako promijenite pristup, zbog naučene bespomoćnosti, učenici će vas možda ignorirati. Pozitivna reakcija može biti spora. No to je normalno. To govori o tome da se naučena bespomoćnost već ukorijenila u vašoj učionici. Jednom kad osjete da se dio odgovornosti prebacuje na njih, počet će se mijenjati. Počet će gledati u vas, pratiti vaše kretanje i pokušavati predvidjeti što ćete sljedeće zatražiti od njih. Počet će klimati glavom i slijediti vaše upute.

  • Postat će jači jer odgovornost je dobar osjećaj. Ispunjava ponosom i čini dobre slušatelje.

………………

NAPOMENA:

  • Smart Classroom Management – portal namijenjen učiteljima koji vjeruje u pridržavanje plana u upravljanju učionicom i kreiranje zajedništva. Snaga i radost ključ su uspješne učionice.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com