Školstvo u medijima
BRUSITE VJEŠTINE I POSTAVLJATE PRAVILA
Očekivanja u učionici o kojima se ne pregovara
objavljeno: 20. listopada 2017.

Djeca moraju znati da se od njih očekuje da uvijek podupru jedan drugog i međusobno se pomažu. Naravno, nerazumno je postaviti širok spektar očekivanja kojih se svako dijete i u svako doba mora pridržavati. Umjesto toga morate postaviti pravila koja su stroga i ona o kojima se može razgovarati.

Bez obzira na to kako postavite pravila, o nekim se stvarima jednostavno ne pregovara.

1) Nikoga se ne smije izolirati

Vaša učionica (i vaša škola) trebaju dosljedno poslati poruku da ste otvoreni i dostupni za sve učenike. U vašoj učionici uvijek će postojati široka lepeza različitih tipova djece; motivirana, nezainteresirana, ljubazna, otuđena itd. i naći ćete se u iskušenju da učinite pogrešku izoliranja učenika koji se ne prilagođuju ili ne uče.

Ne trebate tolerirati loše ponašanje ili nedovoljnu uključenost, ali morate se pobrinuti da nitko ne bude odbačen ili se osjeti nepozvano u razredu. I, da, znam da je to teško učiniti kada su posrijedi teška djeca, ali to je i dalje ideal kojem treba težiti.

2) Svi daju sve od sebe

Trud iznad svega. Mora biti jasno da sva djeca u razredu, neovisno o svojim sposobnostima, rade najbolje što mogu. Postavite to očekivanje tako što ćete ga izgovoriti ili se pobrinite da ne stvorite okružje u kojem se slave samo izvrsni učenici.

Morate naći način da istaknete kako svi učenici, bez obzira na to kakav akademski uspjeh postižu, imaju mogućnost unapređenja svojih vještina i postizanja boljeg uspjeha.

3) Kad učenik zastrani, ispriča se i idemo dalje

Učenici su prisiljeni provoditi mnogo vremena zajedno, na nastavi, na odmoru i opet na nastavi, te se pojedine osobnosti katkad neizbježno sudare. Ako učenik pogrješi, morate na to upozoriti odmah, razgovarajte s kim god je potrebno, neka se učenik ispriča i krenite dalje.

Učenici moraju znati da učitelj razumije da se pogreške događaju i da ih svatko može prebroditi i krenuti dalje. Poznajem djecu koja se osjećaju kao da neprestano plaćaju cijenu disciplinskoga ili akademskog prekršaja.

4) Svatko pomaže svakomu

Istaknite da očekujete da svaki učenik sudjeluje i pomaže drugima. To možete postići tako što ćete nasumično dijeliti učenike u radne skupine u tijeku pojedinih aktivnosti, izbjegavate rangirati učenike ili očekivati samo od odličnih učenika da pomažu drugima.

5) Ljubaznost mora prevladati

Prije svega, ljubaznost i dobro postupanje jednih prema drugima trebalo bi biti najvažnije pravilo o kojem se ne pregovara. Neka djeca teže plivaju ovim složenim svijetom i potrebno im je znati da ćete se vi i njihovi kolege uvijek dobro ponašati prema njima.

Ta vrsta bezuvjetne brige i potpore upravo je nešto što djeca, uz sve svoje ostale emocionalne i fizičke potrebe, moraju znati i vježbati.

………………

NAPOMENA

  • Concordia University-Portland – posvećeno pripremi učenika za život i potpori edukatorima
  • Izvor: education.cu-portland.edu