Savjeti stručnjaka
BRZE TEHNOLOŠKE PROMJENE ŽIVOTNA SU ČINJENICA
Trebali bismo se pobrinuti da tehnologija služi nama, a ne mi njoj
objavljeno: 30. studenoga 2017.

Ova vrsta promjene također uvodi znatne prijetnje za edukaciju.

Vjerojatno postoji vrlo malo toga što možemo aktivno učiniti da bi smanjili ove prijetnje na makrorazini osim utjecati na njih u financijskom smislu kao potrošač  jer su to u prvom smislu ekonomska pitanja.

No možemo ih početi bolje shvaćati kao učitelji.

KAKO BRZE PROMJENE U SVIJETU TEHNOLOGIJE UTJEČU NA VAŠE PODUČAVANJE?

One od nas zahtijevaju da drugačije razmišljamo o profesionalnom razvoju.

Brze promjene u svijetu tehnologije povećavaju potrebu za ustrajnim, neslužbenim profesionalnim razvojem učitelja.

Dok se tehnologija razvija svjetlosnom brzinom, inertnost institucija formalnog učenja i obuke učitelja sprječava ih u držanju koraka s razvojem tehnologije.

Tehnološke politike, planovi za obuku učitelja te čak i strukture raznih odjela nemoćne su protiv takvih stopa promjene i tog stupnja fragmentacije. No akademski standardi i kulturološka očekivanja od edukatora zahtijevaju da drže korak sa svim tim promjenama.

  • Učitelji koji razmišljaju kao dizajneri nagrađeni su

Brze tehnološke promjene mogu stvoriti lažnu dihotomiju: one koji su za i one koji su protiv tehnologije u edukaciji.

Naposljetku, čini se da proliferacija, fragmentacija i kratak životni vijek edukacijske tehnologije opravdava stajalište onih koji su protiv i stoje na periferiji – dok je drugima upravo to argument za uvođenje više tehnologije.

Na neki način, taj argument sličan je onomu kada netko kaže da nema smisla oprati zube ujutro jer će se ionako opet zaprljati.

No na neki način, ti protivnici tehnologije možda imaju pravo.

Pomodnost je neadekvatna i neprikladna te je rijetko kada bila hvaljena u svijetu obrazovanja.

Naravno, to je lažna dihotomija – ideja da je netko „za“ ili „protiv“ tehnologije nije poenta ove rasprave, a mi nismo ograničeni na senzacionalističke pozicije koje uvelike podsjećaju na „politike identiteta“.

ZAŠTO SE UMJESTO TOGA NE BISMO ZAPITALI NEŠTO POPUT: „Kako da najbolje osmislimo podučavanje i učenje u kontekstu moderne tehnologije i društvenoga konteksta?“

One čine stvari skupljima za vas i vašu školu

A kada doista dođe do usvajanja tehnologije zbog brzine i prirode tehnoloških promjena, to uvijek dolazi s povećanim financijskim i intelektualnim troškovima.

Iako je očito da će zamjenjivanje zastarjelog softvera i hardvera bit skupo, to također stvara problem za edukatore koji pokušavaju uvesti ono što je, po svojoj prirodi, inovativno i originalno.

Od edukatora se često zahtijeva da budu stručnjaci u podučavanju, ali i da budu fluentni korisnici tehnologije, oni koji među prvima usvajaju nove tehnologije i naposljetku svladavaju cijeli tehnološki proces za sve učenike u školskoj godini.

Važnost tehnologije može se smanjiti ako se usredotočimo na funkciju tehnologije

Ako je tehnologija nešto što uvijek stari te dolazi u uvijek dinamičnom nizu oblika, iako frustrira, to nije uvijek loša stvar.

Kad bi postojali samo Microsoftovi tableti ili iPadovi ili Chromebookovi, a sva druga tehnologija prestala postojati, svi bi oni postali sveprisutni kao udžbenici i spajalice. No, budući da je tehnologija kao prvo orijentirana na potrošača, njezina evolucija i proliferacija neće se usporiti. 

Iako sve to predstavlja izazov i zasigurno frustrira, jednom kada uspijemo prijeći preko pomodnog aspekta cijele priče, to može ohrabriti ponovno centriranje učenika – i, nadamo se, utjecati na dizajn kurikula i ocjenjivanja koji podupiru učenike.

Zbog činjenice da se tehnologija uvijek mijenja, ne postoji jedna jedina platforma kojoj možemo potpuno vjerovati – i to je posve u redu.

Na taj način,takva brza promjena može imati efekt smanjivanja važnosti same tehnologije. Mi se stoga možemo manje fokusirati na pitanja poput „koja“ i „kakva“ tehnologija i više se posvetiti pitanjima poput „zašto“ tehnologija i  „kako“ tehnologija.

Brze promjene u tehnologiji zahtijevaju naše najbolje razmišljanje

Da bi tehnologija poprimila „manju važnost“ zbog svojega konstantnog mijenjanja, edukatori će morati promijeniti način razmišljanja.

Izbjegavajte prebrzo donošenje zaključaka, donošenje zaključaka na temelju premalo podataka, predrasude, odbijanje uzimanja u obzir alternativnih rješenja – to su samo neki od načina na koje će se ljudi iza tehnologije morati promijeniti. Tehnologija je ponajprije osobni i kulturološki konstrukt, bez obzira na to koliko edukatori pokušavali biti objektivni.

Uz sve promjene i revizije hardvera i softvera, također mora doći do slične promjene u načinu na koji se ti alati uvode – a to ponajprije zahtijeva prilagodbu naših dogmatskih uvjerenja i kognitivnih slijepih točki. U suprotnome institucije bivaju vođene šačicom istomišljenika – onih koji najenergičnije zastupaju svoja stajališta ili onih koji imaju najviše utjecaja na kolege.

Uz ovakve obrasce razmišljanja na razini infrastrukture, makrorazina edukacije ostat će relativno nepromijenjena zbog stalnih mijena na mikrorazini.

Brza promjena tehnologije konstantno stvara nove okolnosti – okolnosti koje zaslužuju naše najbolje razmišljanje da bismo se pobrinuli da tehnologija služi nama, a ne mi njoj.

………………..

NAPOMENA

  • TeachThought portal je posvećen potpori i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21. st. TeachThought primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela podučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com