Školstvo u medijima
KAKO POMOĆI UČENICIMA DA SE NOSE S DOSADOM
Dosadno, ali važno
objavljeno: 7. prosinca 2017.

Obje su riječi okarakterizirane kao krajnosti, ali je važno suočiti se s našim pretpostavkama i predrasudama o dosadi i angažmanu vezanima za učenje.

Svi smo mi jednom bili učenici. Kladim se da se većina nas može sjetiti nekih grčevitih pokušaja da se učenje učini relevantnim povezivanjem s pop-kulturom ili nečim sličnim. Mi instinktivno znamo da zabavan i cool učitelj nije isto što i dobar učitelj. Istraživanja pokazuju da učeničke procjene nastavnika pobijaju tezu o „učiteljima koji angažiraju“ kao o najučinkovitijim učiteljima.

Nemojte me pogrešno shvatiti. Ne zagovaram namjerno dosađivanje više nego što je potrebno, ali trebali bismo biti oprezni u težnji da „sudjelovanje“ postane svakodnevni cilj učitelja. Trebali bismo razmišljati malo drugačije.

Umjesto da pokušavamo eliminirati dosadu, što je u stvarnom životu više-manje nemoguće, trebali bismo razmisliti o tome kako pomoći učenicima da se nose s njom. Kao što je rekao mudri komičar i pisac David FOSTER WALLACE: „Ako ste imuni na dosadu, doslovno nema toga što ne možete postići.“

ŠIRA SLIKA ZAŠTO JE TO ŠTO JE DOSADNO VAŽNO

Učenici koji bolje upravljaju dosadom, imaju veću šansu da uspiju jer su u stanju održavati praksu, dok sklonost neprestanoj zabavi može učiniti učenike podložnima dekoncentraciji, što će im dugoročno naštetiti. Istraživanje profesora Davida S. YEAGERA i njegovih suradnika sa Sveučilišta u Texasu bavilo se prastarim problemom prenošenja onoga što je dosadno, ali važno. Njihov argument je jednostavan: ako tinejdžeri imaju osobno važan i zadovoljavajući „zašto“, u stanju su podnijeti i zamorni i neugodni „kako“.

Dakle, biti svjestan šire slike – kako vas ispunjavanje zadaće iz prirodnih predmeta može dovesti do toga da postanete liječnik i pomažete ljudima – koristi našim učenicima.

STRATEGIJE ZA ODBIJANJE DOSADE

Možemo ići korak dalje i podučiti učenike strategijama koje potiču samokontrolu i skretanje pozornosti sa smetnji koje mame tinejdžere dok se dosađuju. U svojim istraživanjima o „situacijskim strategijama za samokontrolu“ Angela DUCKWORTH i suradnici preporučuju jednostavne, korisne strategije za izdržavanje dosadnih zadataka, poput pisanja zadaće iz matematike ili pisanja eseja iz engleskoga.

Pregršt je jednostavnih, praktičnih startegija. Ako imate poteškoća s jutarnjim ustajanjem, stavite budilicu na drugi kraj sobe. Ako ste šestaš koji se bori s domaćom zadaćom, vizualizirajte svoj budući posao iz snova ili fakultet kako bi vas to podsjetilo na širu sliku. Ako vaša WhatsApp grupa ometa vaše ponavljanje, odite u knjižnicu i prisilite se udaljiti od svojih tehnoloških demona koji vas ometaju.

Nadam se da učenici koje podučavam neće označiti sve moje lekcije smrtno dosadnima, ali dok završavaju svoj esej, umjesto da igraju Call of Duty ili pretražuju YouTube u potrazi za smiješnim videozapisima s mačkama, nadam se da prepoznaju da rade nešto možda dosadno, ali važno.

………………

NAPOMENA

  •  The Confident Teacher jest blog učitelja engleskog jezika Alexa QUIGLEYJA.
  • Izvor: theconversation.com
  • Photo by Niklas Hamann on Unsplash