Školstvo u medijima
ŠTO JE TO UOPĆE SAVRŠENO?
Je li moguće isplanirati savršenu lekciju?
objavljeno: 13. prosinca 2017.

Mnogi novokvalificirani učitelji teže savršenstvu kada je riječ o planiranju lekcija – oni zamisle savršenu lekciju i provedu sate i sate mozgajući nad time kako je isplanirati.

  • Zapravo, „savršena lekcija“ je iluzija.

Svaki put kada podučavamo, suočeni smo s više čimbenika nego što bismo ih ikada mogli uzeti u obzir, a jednom kad nam se naša iluzija raspadne pred očima, tada se osjećamo kao da smo podbacili.

No istina je sljedeća – svaka lekcija ovisi o odnosu između učitelja i učenika, a vaš plan mora uzeti to u obzir, on mora biti dovoljno fleksibilan da bi odgovorio na neočekivane događaje u svakoj učionici.

Stoga, znači li to da biste trebali prestati pokušavati isplanirati odlične lekcije ako želite uštedjeti vrijeme? Ne. To samo znači da biste trebali prestati pokušavati isplanirati „savršenu lekciju“ svaki put.

Tako ćete nastaviti težiti nečemu dobromu, korisnomu i učinkovitomu, ali ćete uzeti u obzir element nepredvidljivosti, koji uvijek postoji u svijetu podučavanja.

  • To će vas spasiti od razočaranja i frustracije.

Savršenstvo više nije cilj. Umjesto toga, cilj je učenicima isporučiti nešto dobro, fleksibilno i pragmatično. Nešto što se može isplanirati unutar razumne količine vremena te isporučiti na način koji funkcionira za učenike, i što može biti prilagođeno ovisno o okolnostima. To je nešto što je doista ostvarivo.

A možda otkrijete i to da savršenstvo može proizići iz takva plana, ali samo kao rezultat vašeg podučavanja.

……………………..

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com