Jučer-danas-sutra
USAVRŠAVANJE
Tko je rekao da su učitelji na praznicima?
objavljeno: 10. siječnja 2018.

U utorak, 9. siječnja 2018. u OŠ Sveta Nedelja organizirano je stručno usavršavanje upoznavanja ABACUS SOROBAN i radionice računanja na abakusu.

Stručno usavršavanje organizirala je Udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono i www.abacus-hrvatska.hr – predavači Tatjana i Lahor ENC u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, koja je za potrebe velikog skupa učitelja otvorila vrata čak dviju učionica.

Skupu su nazočili učitelji iz skoro cijele Hrvatske, od najsjevernijeg Međimurja, najistočnijeg Daruvara ili najzapadnijeg dijela – Istre. Svi su oni doputovali u želji za učenjem nečega novog i pristupili su cijelom skupu ozbiljno, znajući da ih čeka iscrpljujući [intelektualni] rad punih pet sati.

Na početku je okupljene pozdravila ravnateljica OŠ Sveta Nedelja Anica MAGDALENIĆ, koja je istaknula da je lijepo vidjeti mnoštvo učitelja koji žele naučiti nešto novo i spoznati kako, koji spremno očekuju „matematičke” zadatke koji ih očekuju.

Voditeljica skupa mag. primarne edukacije Tatjana Tomec Enc ukratko je putem prezentacije upoznala sve prisutne s povijesnim pregledom ABACUSA [računaljke] od kada se ljudi s njime koriste te koje su razlike između kineskog, japanskog i ruskog oblika računaljke.

  • MALO O POVIJESTI ABAKUSA…

Riječ Abakus [abacus] izvedena je iz grčke riječi „abax” ili „abakon”, što znači „tablični oblik”, a pretpostavlja se da potječe od semitske riječi „ABQ”, što znači „pijesak”.

Abakus je najprimitivniji oblik uređaja za računanje koji je nastao između 300. i 500. godine prije Krista. Prevalio je dug put i imao prijelazne oblike u različitim zemljama diljem svijeta, od Kine, Indije, Koreje, Perzije, Rima, Japana i Rusije.

Moderni abakus izumljen je u Kini, u 11. stoljeću. Kineski abakus ili suanpan okvir je s horizontalnim razdjelnikom koji dijeli okvir u dva dijela, gornji dio koji sadrži po dvije kuglice i donji dio u kojem se nalazi po pet kuglica.

 

Nakon kratkog uvoda, krenule su radionice prvog i djelomično drugog stupnja računanja.

Vrijeme od četiri sata intenzivnog rada s abakusom prošao je vrlo brzo.

U svakom su trenutku voditelji Tatjana Tomec Enc i Lahor Enc na konkretnim primjerima objašnjavali nedoumice ili kako doći do određenog rješenja.

Ponekad je bilo potrebno ponoviti i više puta, ali svaki uspješno riješen zadatak izazvao je osjećaj postignuća i uspješnosti [makar su mnogi u početku bili skeptični misleći da neće uspjeti.]

 

Na kraju su mnogi od prisutnih učitelja poželjeli da se ovakve edukacije nastave te da svladaju i ostale stupnjeve, mnogi su se učitelji zainteresirali i poželjeli da s primjerima računanja na abakusu upoznaju i učenike u svome razredu.

Mnogi su i glasno pitali mogu li sljedeće godine organizirati dodatnu nastavu koja bi se radila na računaljkama.

Nakon završene edukacije, učitelji su u anketnom listiću vrednovanja skupa ocijenili skup odličnom ocjenom, napisali pohvalne rečenice kako su puno naučili, a jedna od prisutnih učiteljica napisala je da je ovo najbolji skup na kojem je ikada bila i na kojem je tako puno naučila. „Jedva čekam početak nastave da to pokažem i mojim učenicima” – napisala je druga.

Gledajući u cijelosti, skupom je postignuto jako puno, jer nitko nije pitao za potvrde, nitko nije pitao o putnim troškovima, a svi smo naučili jako puno.

Hvala Školskoj knjizi koja je sve prisutne na skupu nagradila darovima, tako da su učitelji imali osjećaj kako su uspješno svladali postavljene zadatke i nagrađeni su za svoj trud.

…………

Sandra VUK, OŠ Sveta Nedelja

http://www.abacus-hrvatska.hr/