Jučer-danas-sutra
KORISNA I PRODUKTIVNA PRIPREMA
Kako stvoriti poticajno ozračje u razredu na početku nastavnog sata
objavljeno: 23. siječnja 2018.

■ 1. SAVJET

Zamolite učenike da napuste učionicu, dobro ju prozračite, pustite jedno od Mozartovih djela i pozovite učenike. Bit ćete iznenađeni koliko dobro ovakva metoda pomaže stvoriti ozračje za učenje.

Dokazano je da se, pod utjecajem Mozartove glazbe, mentalne sposobnosti uvećavaju, neovisno o tome sviđa li se ona slušatelju ili ne.

Slušanje ove glazbe aktivira rad gotovo cijele moždane kore velikog mozga, osobito dijelove koji sudjeluju u motoričkoj koordinaciji, prostornom snalaženju, vizualnom procesu i složenijim procesima svijesti.

Kao rezultat toga, stimuliraju se mentalni procesi i poboljšava se pamćenje. Bez obzira na to hoće li se uspjeh učenika povećati ili ne, zajamčeno ćete privući pozornost na svoj predmet i lekciju.

2. SAVJET

Većina moderne djece vizualni su tipovi. Prosudite sami koliko vremena provode pred televizorima, računalima, telefonima i tabletima. Izgleda kao da, nakon što uđu u učionicu, prisiljeni napustiti sva ta sredstva moderne komunikacije i zabave, trenutno izgube volju za životom i misle samo o trenutku kada će se vratiti svom omiljenom YouTube kanalu, Viberu ili Instagramu.

Pokušajte na neki način „prevariti” njihove misli.

Započnite lekciju videom, glazbenim spotom ili kratkim filmom ili isječkom iz filma koji su vezani za lekciju, a zatim počnite postavljati pitanja ili ih unaprijed napišite na ploču. Možete snimiti i videoobraćanje svojim učenicima. Neka ga uključi stariji učenik, drugi nastavnik, a vi uđite nakon što video završi. Opće oduševljenje i zainteresiranost su zajamčeni.

Takav pristup pomaže usmjeriti zanimanje učenika na temu i bolje usvojiti gradivo.

3. SAVJET

S vremena na vrijeme promijenite raspored stolova ili sjedenja u učionici. Stvar je u tome da većini djece on brzo dosadi. Složit ćete se, nakon nekog vremena, škola učenicima postaje navika i nešto uobičajeno.

Djeca također mnogo znaju o razrednim pravilima tako da ulaze u neku ugodnu zonu i ulijene se. Protresite ih! Razmjestite stolove tako da sjede jedan dan u paru, drugi u grupama od po tri-četiri učenika, treći u krugu itd. Možete u to uvući i učenike kako se ne biste time bavili sami (dječaci će rado obavljati takve zadatke).

Također možete vaše premještanje vezati uz određene aktivnosti lekcije. Ne budite lijeni izvoditi ovakve trikove i vidjet ćete kako vam potpuno nestandardno rješenje može pomoći otkriti potencijal vaših učenika.

4. SAVJET

Kao i prethodni, ovaj se savjet također odnosi na „protresanje” učenika. Učenici dobro znaju da nakon zvona i sjedanja u klupu slijedi uputa da izvade udžbenik i bilježnicu i u njoj zapišu „datum, školska zadaća”. Iznenadite ih!

Predložite im da sklone sve potrepštine i ostave pred sobom potpuno prazan stol. U djece će se roditi znatiželja i oni će s nestrpljenjem iščekivati što će se sljedeće dogoditi. Nakon toga možete započeti lekciju kontradiktornom izjavom vezanom uz gradivo koje poučavate. To će potaknuti djecu da duboko urone u temu.

  • Sretno u svim nastojanjima, mnogo dobrog raspoloženja i energije za nova postignuća, dragi kolege!

………………

NAPOMENA

  • Mega Talant – centar za razvoj talenta, organizira tečajeve, olimpijade, kreativne radionice, turnire.
  • Izvor: mega-talant.com