Zanimljivosti
SPLIT
Održana radionica „lzazovi rada s darovitom djecom”
objavljeno: 13. veljače 2018.

Riječ je o stručnom skupu na kojem su predstavnici udruga koje rade s djecom, predstavnici splitskih predškolskih ustanova i ravnatelji splitskih osnovnih škola razmatrali važnost i potrebne aktivnosti za rano prepoznavanje darovite djece, na organizacijskom, financijskom i kadrovskom planu, upozoravajući i na potrebni pravni okvir te inozemne primjere na tom planu. 
Uvodna su predavanja održali Hrvoje Buretić i Marija Helena Mioč Vrdoljak iz Udruge „Darovita djeca”, Ksenija Benaković i Tomislav Goldin iz zagrebačke Udruge „Vjetar u leđa” te profesorica Ivana Batarelo Kokić sa splitskoga Filozofskoga fakulteta i Mirjana Bakotić, ravnateljica Dječjeg vrtića „Cvit Mediterana”. 
„Nedavno smo razmatrali pitanje prevencije sigurnosti u školama i zaštite djece te nastavnoga i stručnoga osoblja, ali i kako u školama povećati pozornost za pozitivne teme. Skup održavamo u Gradskoj vijećnici kao mjestu gdje će raditi svi koji rade važan posao za grad, a odgoj i obrazovanje i te kako su važni. Značajan dio programa sadašnje gradske uprave i gradonačelnika Andre Krstulovića Opare usmjeren je prema mladima. Jučer smo primili nove stipendiste Grada. To je početak aktivnosti kojima ćemo pozitivne stvari pokazivati kao vrijedne primjere. Puno je darovite djece i ona traže posebnu pozornost. Stoga želim da na ovakvoj radionici dobijete više informacija u kojem smjeru ići, a sami će se predavači odazvati na vaše upite i pružiti podršku”, kazala je zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović otvarajući skup. 
Predstavljajući rad udruge „Darovita djeca”, osnovane prije godinu dana, Hrvoje Buretić, jedan od njezinih osnivača, istaknuo je kako je povod organiziranju ovakvog skupa nužnost okupljanja ravnatelja vrtića i osnovnih škola s ciljem da se kod njih pobudi želja da se više radi na otkrivanju darovite djece.

„Prvenstveno treba raditi na obrazovanju odgojitelja i nastavničkoga kadra kako bi bili osposobljeni prepoznati darovitu djecu, ali i za rad s njima, kako bi se poticao njihov razvoj. Naime, ako se ne prepozna na vrijeme, a to je već u predškolskoj dobi, onda se dijete ne osjeća sretno ni zadovoljno, već zapostavljeno, što se kasnije u tijeku školovanja odražava i na zaostajanje u učenju. Prepoznavanje i vrednovanje potrebno je za razvijanje njihova potencijala, jer oni su društveno bogatstvo”, kazao je Buretić.

„Ovakvim skupovima treba osvijestiti društvo da darovitoj djeci treba podrška, jer bez nje oni ne mogu ostvariti svoje potencijale. Stoga za njih treba organizirati posebne radionice, jer se na njima druže i mjere sa sebi sličnima i ravnima, dijele iskustva, interese. Tako vide svoja ograničenja, ali ih se tako i motivira da rade još više i da budu još bolji, razvijajući svoje potencijale ili otkrivajući nove”, pojasnila je Ksenija Benaković, naznačivši pritom potrebu da se radi na njihovim slabim stranama – timskom radu, emocionalnoj regulaciji i učenju samoprezentacije.

„Kao rezultat suradnje s Izraelom, koji od 1972. godine na razini Ministarstva obrazovanja prati darovitu djecu, shvatili smo i kako ih trebamo naučiti da dar koji su dobili rođenjem trebaju na neki način podijeliti s društvom, a ne da služi samo njima – da budu društveno odgovorni” – tvrdi Benaković. [ IZ DRUGIH IZVORA | split.hr ]