Jučer-danas-sutra
OTKLJUČAVANJE UČENIKOVA TALENTA
Znanost ciljane prakse i što ona znači za obrazovanje
objavljeno: 19. veljače 2018.

PRVI DIO obuhvaća angažman učenika, to je nešto o čemu se na primjer olimpijski treneri ne trebaju brinuti.

DRUGI DIO govori o tome kako ciljana praksa može biti ugrađena u opće obrazovanje. Kerns i njegovi suautori opisuju kako učenici, nakon aktivnog sudjelovanja u razrednim aktivnostima, mogu izvoditi ponavljane zadatke s trenutnom povratnom informacijom kako bi izgradili vještinu i prilagodili ponašanje. Vođene instrukcije i osmišljena praksa mogu pomoći učenicima s poteškoćama u učenju unaprijediti izvedbu i postići bolji uspjeh.

O odgajanju neovisnih učenika raspravlja se u TREĆEM DIJELU. Slijedeći obrasce iz drugih područja kao što su glazba i šah, učenici postepeno stječu vještine samostalnog rezoniranja i procjene vlastite izvedbe.

To nije samo psihološki utemeljeno već i biološki. Kao što je 2009. napisao COYLE: „Što se živci više pale, više se mijelina obavija oko njih, a signal putuje brže povećavajući brzinu i do sto puta veću od one kojom putuje signal neizoliranim vlaknima.” Ciljanom praksom neuronske uličice postaju superautoceste.

Kerns je radio kao učitelj u Virginiji i Delawareu, a bio je i područni voditelj odbora za sastavljanje kurikuluma. Razvio je popularni program Accelerated Reader za tvrtku Renaissance i primijetio da je proizvod namijenjen vježbanju potaknuo angažman učitelja i omogućio analitiku učenja za učitelje.

Godine 2009. Kerns je bio inspiriran knjigom Daniela COYLEA koja predstavlja promišljenu raspravu o svrhovitoj praksi. Ona je potaknula istraživanje koje je trajalo cijelo desetljeće, a nakon kojeg je nastala knjiga Unlocking Student Talent (Otključavanje učenikova talenta).

Kao što Coyle opisuje, postoje dvije vrste motivacije. Prva je eksplozija koju često izazove svjedočenje nekoj inspirativnoj izvedbi. Drugi je tip motivacije postupno potpaljivanje vatre, spora i neprekidna nadogradnja kroz određeno razdoblje. Učitelji trebaju razmotriti obje i tražiti načine strukturiranja prakse koja angažira te graditi i stvarati prilike za primjenu znanja.

U drugom dijelu, gdje se govori o raspoređivanju lekcija, postoji mnogo sportskih analogija. Na primjer, učitelji bi poput trenera trebali uravnotežiti vježbanje i prilike za primjenu (kombinacija personaliziranog učenja i učenja temeljenog na projektu).

Važno je da praksa bude na rubu sposobnosti, a kao rezultat toga ona može biti iscrpljujuća. Kerns potiče „dostižnost”, treniranje učenika da donose svjesne odluke na rubu svojih sposobnosti. Ideja je Dweckova primjedba o mozgu kao mišiću i njegovu napornom treniranju kako bi mogao graditi nove veze. Također sugerira da samo mali dio može biti objašnjen genetički, većinom se radi o tome koliko smo spremni raditi s učiteljima i mentorima koje putem susrećemo.

Postoji i poglavlje o oporavku. Učenici mogu naporno raditi dva sata, maksimalno možda četiri. Jedan se školski dan ne može sastojati od osam sati ciljane prakse.

Istraživanja ciljane prakse podupiru obrazovanje temeljeno na kompetencijama. „Matematika je nemilosrdno kumulativna”, rekao je Kerns, „morate znati osnove”.

Posljednji je dio o poučavanju za izvrsnost. Kerns navodi primjer košarkaške legende Johna WOODENA. Provodio je mnogo vremena pripremajući se za svaki trening, postavljajući ciljeve za cijelu momčad i svakog igrača pojedinačno.

Kako učenici sazrijevaju, postaju sve više metakognitivni u svojim praktičnim rutinama, postavljajući ciljeve i prateći njihovo postizanje.

Po pitanju glasa i izbora u učenju, Kerns ističe da je važno razlikovati što učiti i kako učiti. Učenici teže onome što je lakše, a ne onome što je vrjednije. Učitelj bi trebao pomoći učenicima da nauče ono što je najbolje, a ne najlakše.

Kako će Renaissance iskoristiti ovo istraživanje o ciljanoj praksi? Kerns kaže da planiraju proširiti opseg praktičnih rješenja i pomoći učiteljima da strukturiraju više vođenog čitanja koje je ciljano. Ključ je „povratna informacija, povratna informacija, povratna informacija”, kaže Kerns.

………………

NAPOMENA

  • GettingSmart.com – američka zajednica za razmjenu informacija vezanih za inovacije, poučavanje i učenje.
  • Izvor: gettingsmart.com
  • Photo by Chris Rhoads on Unsplash