Školstvo u medijima
PRIRODA DOBRO UTJEČE NA MOZAK
Učenje na otvorenome potiče bolje zalaganje učenika
objavljeno: 16. ožujka 2018.

Nova studija, objavljena u časopisu Frontiers in Psychology, otkrila je da se mlađi učenici dva puta više zalažu i pozorni su na satu nakon sata na otvorenome.

Istraživači predlažu da bi uključivanje prirode u redovito obrazovanje moglo poboljšati koncentraciju, time i akademski uspjeh, a studija također pokazuje obećavajuće rezultate za samostalne učenike koji traže vlastita rješenja za određene probleme.

Iako znanstvenici već neko vrijeme znaju da priroda korisno utječe na mozak na više načina, od poboljšanja kreativnosti do smanjenja stresa, oni još nisu demonstrirali jasnu vezu između razina angažiranosti i učenja na otvorenome.

Učitelji, s druge strane, također oklijevaju kada se radi o učenju na otvorenome, zbog toga što se brinu da bi se učenici mogli previše uzbuditi i da bi ih ono što ih okružuje moglo previše ometati odnosno da nakon što se vrate u učionice neće biti sposobni koncentrirati se na daljnji rad.

  • Ova studija polaže temelje za tu povezanost i pokazuje da se učitelji nemaju zašto brinuti.

U sklopu studije istraživači su proveli deset tjedana promatrajući učenike trećeg razreda te zamolili dva različita tipa učitelja, jednog skeptika i jednog optimista, da održe jednu lekciju tjedno na otvorenome i sličnu u učionici.

Učenje na otvorenome odvijalo se na travi ispred šumovitog područja kraj škole. Nakon svake lekcije na otvorenome ili u učionici istraživači su izmjerili koliko su učenici uključeni, brojeći koliko je puta učitelj morao skrenuti pažnju učenika koji nisu pratili nastavu natrag na njihov školski rad tijekom promatranja, koristeći fraze poput ‘sjedni’ i ‘posveti se poslu’.   

Vanjski promatrač također je pregledao fotografije razreda koje su snimljene u razdoblju od 10 tjedana i ocijenio razinu uključenosti razreda, ne znajući jesu li fotografije napravljene nakon poučavanja na otvorenome ili u učionici. Učitelji su također ocijenili razine učeničkog zalaganja.

„Željeli smo vidjeli možemo li upotrijebiti takozvani efekt prirode u školskom okruženju”, kaže Ming KUO, koja je vodila studiju sa svojim kolegama na Sveučilištu Illinois. „Ako izvedete učenike trećeg razreda iz škole i održite lekciju na otvorenome, hoće li oni imati neke koristi od toga ili ne?”

Rezultati su pokazali da su učenici bili mnogo angažiraniji nakon sata na otvorenome.

„Ne morate se bojati da će poučavanje na otvorenome poremetiti koncentraciju učenika nakon što se vrate u učionice”, kaže Kuo, „lekcije u prirodi zaista potiču učenike da se još više zalažu na sljedećem satu.”

Kuo kaže da ovaj efekt prirode dopušta učiteljima da poučavaju značajno dulje tijekom lekcije u učionici koja slijedi odmah nakon sata na otvorenome.

„Naši su učitelji mogli poučavati bez upadica i prekida gotovo dvostruko dulje nakon poučavanja na otvorenome”, kaže Kuo, „a ovaj smo efekt prirode mogli vidjeti i kod naših skeptičnih učitelja.”

Planirana su daljnja istraživanja za ispitivanje efekta u drugim školama i za učitelje različitog iskustva. Za sada se redovite lekcije na otvorenome čine kao jeftina i konvencionalna metoda pomoću koje bi škole mogle potaknuti uključenost učenika i poboljšati njihov akademski uspjeh. A to je još jedan vrlo dobar razlog zbog kojega moramo zaštititi prirodni svijet.

………………..

NAPOMENA:

  • InformED je portal koji pomaže edukatorima da ostanu u tijeku s najnovijom obrazovnom tehnologijom, uključe se u rasprave o pedagogiji te da bolje razumiju psihologiju uma u razvoju.
  • Izvor:  opencolleges.edu