RIJEČ DANA U ŠKOLSKOJ KNJIZI

Održan uspješan 2. Veliki skup pamtitelja riječi

petak, 13. travnja 2018.

U protekle četiri školske godine Riječ dana postala je poznata i to ne samo u 24 osnovne škole iz raznih hrvatskih županija koje su ove godine aktivno sudjelovale u projektu, a širenju su pridonijeli i mediji.

U projektu se u školskim knjižnicama svaki dan birala riječ iz Rječnika hrvatskog jezika, a učenici po brojnosti dolazaka zbog tog „posla” ulaze u određene kategorije pa tako postoje Tragači, Skupljači i Čuvari riječi.

Cijela je igra motivacija za sudjelovanje na Skupu pamtitelja riječi i osvajanje titule školskog pamtitelja riječi.

Projektom se želi postići poticanje usmenog i pismenog izraza i logičkog razmišljanja te čitalačkih vještina, usvajanje i memoriranje jezičnoga hrvatskog blaga i pravilno korištenje njime te rukovanje i snalaženje sa stručnom literaturom.

  • Kruna je projekta okupljanje ovih učenika na Velikom skupu pamtitelja riječi.

Uobičajen je naziv „natjecanje”, ali je prava svrha zapravo poticanje svih da budu – najbolji!

Važno je ozračje okupljanja, prikazivanje vlastitih mogućnosti i dijeljenje znanja, što su današnji pamtitelji i pokazali.

2. VELIKI SKUP PAMTITELJA RIJEČI protekao je u znaku detaljnog ispitivanja riječi s popisa. Nije tako jednostavno kao što se čini, u rječniku ima podosta objašnjenja uz svaku riječ, a danas smo čuli sve njih.

  • Svaki je pamtitelj riječi izrekao značenja 15 riječi, a na kraju je bilo i „pripetavanja” kako bi se došlo do pobjednika na 2. Velikom skupu pamtitelja riječi.

Za učenike od četvrtog do šestog razreda pripremljen je popis koji je obuhvaćao 33 riječi. Sve su one bile izabrane u navedenim školama [kao Riječ dana], a pamtitelji riječi imali su 30-ak dana kako bi ih još bolje upamtili za Veliki skup: snošljiv, priopćiti, napovijedati, sušan, jarki, besprizoran, kroničan, pasivizirati, boravak, oplaz, pjevač, rasizam, perivoj, legat, jačke, isposnik, eskadron, klišej, razvoj, okomak, krajolik, odaja, rabljen, osviješten, putić, onečistiti, konačno, strmoglavce, ocjenjivač, poplun, rasad, moca, boleština, osipanje.

■ POBJEDNIK u kategoriji od četvrtog do šestog razreda je

Andrej KUDELJAN, 4. razred, OŠ Dragutina Domjanića, Sv. Ivan Zelina,

2. mjesto osvojila je Lara KARAMAN, 6. razred, OŠ Mertojak, Split, a

3. mjesto Maja KATALENIĆ, 4. razred, OŠ Suhopolje.

Učenici sedmih i osmih razreda, u skladu sa svojim mogućnostima, imali su malo više riječi za upamtiti – 44 – popisu riječi za kategoriju učenika od četvrtog do šestog razreda pridodane su još ove: konvencionalan, minijatura, odstajati, kompatibilnost, obnevidjeti, kvaliteta, kolobar, metabolizam, presedan, prepošt i stagnirati.

■ POBJEDNICA u kategoriji sedmih i osmih razreda je

Karla ČMRLEC, 8. razred, OŠ Donja Dubrava;

2. mjesto osvojila je Katarina LOJEN, 8. razred, OŠ Josipa Broza, Kumrovec, a

3. mjesto zaslužila je Petra LEPEJ, 7. razred, OŠ Antuna Mihanovića iz Klanjca.

Zapravo, svi su bili izvrsni, pronijeli su ljepotu našega jezičnog blaga u ugodnom okruženju prostora ŠKOLSKE KNJIGE.

EVO POPISA SUDIONIKA I NJIHOVIH MENTORICA na Velikom skupu održanom u Velikoj dvorani ŠKOLSKE KNJIGE:

OŠ „Antun Mihanović”, Nova Kapela, Batrina, učenica Kristina Maričević, 6. razred, knjižničarka Dragana Haramustek; OŠ Vladimir Nazor, Adžamovci, učenica Marija Akmačić, 7. razred, knjižničarka Kristina Marjanović; OŠ Božjakovina, učenica Marsela Pratljačić, 6. razred, knjižničarka Ivana Kosko; OŠ Ivana Filipovića, Zagreb, učenik Gabrijel Gaćeša, 4. razred, knjižničarka Vera Petreković; OŠ „Mertojak”, Split, učenica Lara Karaman, 6. razred, knjižničarka Marija Ivšić; OŠ Donja Dubrava, učenice Martina Šestak, 5. razred i Karla Čmrlec, 8. razred, knjižničarka Suzana Karloci Kvakan; OŠ Gustava Krkleca, Zagreb, učenik Ivan Gudelj, 7. razred, knjižničarka Ida Bogadi; OŠ Dragutina Domjanića, Sveti Ivan Zelina, učenici Andrej Kudeljan, 4. razred i Lara Banovec 7. razred, knjižničarka Maja Hunjadi Barišić; OŠ Suhopolje, učenica Maja Katalenić, 4. razred, knjižničarka Vlatka Valentić; OŠ Novska, učenica Maja Vagner Dragić, 5. razred, nastavnica hrvatskoga jezika Željka Draganić, knjižničarka Sanja Graovac; OŠ Josipa Broza, Kumrovec, učenik Fran Županić, 6. razred i učenica Katarina Lojen, 8. razred, knjižničarka Marica Lojen; OŠ Antuna Mihanovića, Klanjec, učenica Petra Lepej, 7. razred, knjižničarka Marica Lojen; Područna škola Lučelnica [Klanjec], učenica Lana Kajba, 7. razred, knjižničarka Marica Lojen; OŠ Bukovac, Zagreb, učenik Dino Garibović, 6. razred, knjižničarke Anđelka Golub i Mateja Murković.

Članice povjerenstva bile su Julija Vejić, profesorica savjetnica hrvatskog jezika iz OŠ Petar Zrinski iz Zagreba, i prof. Romana Fabijanov iz uredništva Školske knjige [razredna nastava].

Svim je pamtiteljima riječi i knjižničarkama Školska knjiga uručila zahvalnice [potvrde] te male znakove pažnje kao nagradu za pokazano znanje i dolazak na ovaj skup. Hvala!

Nakon svečanog fotografiranja i male zakuske, otišli smo dalje, svatko svojim putem, bogatiji za ovaj susret i nova lica. Do idućega Velikog skupa i novih susreta!

………….

Ida BOGADI

Vezani članci
Školski portal: Bakin vrt u mojem tanjuru

Bakin vrt u mojem tanjuru

Glavna je svrha projekta suradnjom s osnovnim i srednjim školama…

Školski portal: Povijest u slikama

Povijest u slikama

Riječ je o dvama interaktivnim predavanjima i didaktičko-metodičkoj radionici Feudalno…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti [25.]

Digitalni sadržaji i aktivnosti [25.]

■  1. RAZRED  ■  USKRS   Prvašići će pronalaziti jaja…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Je li „izgaranje” učitelja zarazno?

Je li „izgaranje” učitelja zarazno?

Studija je pokazala važnu povezanost između…

Školski portal: Kad bi drveće hodalo – izložba Hrvatskoga školskog muzeja

Kad bi drveće hodalo – izložba Hrvatskoga školskog muzeja

Izložba prvi put široj javnosti predstavlja…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…