Pljesak molim
ISKUSTVA | ISE LJETNA ŠKOLA DISCOVER THE COSMOS | MARATHON, ATTICA, GRČKA
Mars, Mjesec i Saturn na dlanu [1.]
objavljeno: 9. kolovoza 2016.

[Piše: Marica JUREC, učiteljica razredne nastave u OŠ Zrinskih Nuštar, PŠ Cerić] Inspiring Science Education (ISE) je projekt koji financira EU iz programa potpore politike za konkurentnost i inovacije u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (CIP ICT PSP).

 

Smisao projekta je popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih e-learning resursa. Projekt je počeo još u travnju 2013. Do sada su mu se pridružile škole iz 15 europskih zemalja, a projektne aktivnosti u Hrvatskoj koordinira CARNet.

Jedan od događaja organiziranih u sklopu ISE projekta bila je i ISE ljetna škola u Grčkoj koju su zajednički organizirali Europska udruga fizičara, privatna škola Ellinogermaniki Agogi, NUCLIO te sveučilišta iz Bayreutha i Cardiffa.

Glavni cilj je bio pružiti podršku modernizaciji nastave i kontinuiranom razvoju STEM područja u obrazovanju te motivirati učitelje da zainteresiraju mlade generacije za znanost.

Ljetnu školu pohađalo je više od 100 obrazovnih djelatnika iz cijele Europe i Amerike, a na programu su bile 4 teme: Discover the Cosmos: From Telescopes to Accelerators, Developing Geospatial Thinking Skills, Creativity in Early Years Science Education i Science Technology Engineering Mathematics.

Predavanja i radionice držali su znanstvenici i profesori sa sveučilišta iz Grčke, Portugala, Njemačke i Sjedinjenih Američkih Država.

Ja sam bila u skupini Discover the Cosmos: From Telescopes to Accelerators. Teme svih predavanja bile su usko vezane uz fiziku i astronomiju.

Poseban gost iznenađenja već prvoga dana bio je William Bardeen, sin Johna Bardeena, jedinog dobitnika dviju Nobelovih nagrada za fiziku, 1956. i 1972. godine, za otkriće tranzistora i teoriju supravodljivosti. Pričao nam je o svom ocu, njegovom radu i otkrićima te donio tranzistor i Nobelove nagrade koje su nam svima bile atrakcija.

Putem videoveze imali smo priliku posjetiti CERN i upoznati se s radom i istraživanjima tamošnjih fizičara. Zatim smo i sami krenuli u potragu za Higgsovim bozonom, elektronima, mionima, protonima i drugim česticama pomoću edukativnog programa za vizualizaciju događaja HYPATIA namijenjenog učenicima (HYbrid Pupil`s Analisis Tool for Interactions in Atlas).

Bili smo i na vrlo zanimljivom webinaru koji nam je održao Alan Gould, istraživač iz NASA-e, o misiji Kepler, istoimenom teleskopu lansiranom u svemir čiji je zadatak bio otkrivanje egzoplaneta.

Uz brojna predavanja, sudjelovali smo i na različitim radionicama.

Vidjeli smo kako možemo promatrati nebeska tijela iz učionice te se uživo spojili s teleskopom Faulkes i promatrali svemir. 

Naši domaćini su se cijelo vrijeme trudili da nam boravak u školi bude ugodan. Organizirali su nam posjet Posejdonovom hramu uz veličanstveni zalazak sunca i večeru na plaži. Odveli su nas u novi, prekrasan i moderan Muzej Akropole u Ateni u kojem su izloženi nalazi s Akropole od prethistorijskih razdoblja do antike. Popeli smo se na Akropolu i uživali u prekrasnom pogledu na Atenu, a zatim večerali u restoranu s tradicionalnim grčkim jelima (keftedes, suvlaki, baklava…).

Završna večer ove ljetne škole bila je posvećena astronomiji. Ugostili smo astronome iz Atene koji su donijeli svoje teleskope pomoću kojih smo promatrali Mars, Mjesec i Saturn.

Na kraju smo svi dobili zadatak izraditi ISE scenarij učenja za svoje učenike implementirajući sve do tada naučeno te ga (kako bismo dobili potvrdu o uspješno završenoj školi) prezentirati svima posljednjega dana. Svi smo bili uspješni i nastalo je mnoštvo najrazličitijih ISE scenarija.

 

……………

Napisala: Marica JUREC, učiteljica razredne nastave u OŠ Zrinskih Nuštar, PŠ Cerić